Is dit een teken van klaar zijn met de borst?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door BvD, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Mijn zoontje laat na een paar minuten goed drinken de borst los, soms pakt hij hem zelf weer maar is soms ook erg afgeleid door alles. Ik kan soms niet eens diep ademhalen. Nu pakt hij na een paar keer aanhappen en los laten zijn handje en is dan wild aan het heen weer woelen. Is dit een teken dat hij dan klaar is met de ene borst en de andere nog wil? Na een sessie van een uur leg ik hem altijd nog aan de 2de borst en daar wordt dan gretig aan gedronken. Is mijn zoontje gewoon al eerder klaar met de borst en is 1 uur proberen niet nodig?

Bedankt alvast

Gr Bianca

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kindje heeft een leeftijd waar het inderdaad niet meer zo lang aan de borst hoeft te DRINKEN, wat niet wil zeggen dat het niet meer lang aan de borst mag/wil/kan/hoeft!

Zo rond de 4-5 maanden zijn kindjes snel afgeleid, ontdekken de wereld om zich heen en hebben gewoonweg geen tijd meer om door te drinken. Daarnaast drinken ze heel effectief inderdaad: in een paar minuten een voeding binnenhalen is niet ongewoon!

Bied de gelegenheid om te drinken, kijk of je kindje doordrinkt en zorg voor een rustig plekje om te voeden. Soms gaat liggend goed, soms zittend naar een blinde muur. Kijk wat werkt.
    Zo te zien groeit je kindje goed, dus geen zorgen!

3. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt. Het lange proberen is dus niet nodig. Hij bijt tegenwoordig ook in mn tepel (en moet daar ook om lachen, de kleine boef)
    Hij groeit inderdaad goed gelukkig. We doen het goed en gaan zo verder.
    Ik ben blij om je reactie te lezen.

Gr Bianca

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina