Mooi verwoord inderdaad. Het is allemaal niet zo zwart-wit, er zitten voor haar zoveel nadelen aan. In feite heeft ze niet eens een keus en dat is al verschrikkelijk genoeg. We denken er vaak met zn allen zo makkelijk over: "wat?! Je pleegt toch geen abortus?!" maar je kent als buitenstaander niet alle feiten en ook deze vrouw zal dit echt niet zomaar even doen, maar dit verdriet dr leven met haar meedragen. Sterkte voor je vriendin!
Wat lijkt me dat een vreselijke keuze. Sterkte voor jouw vriendin en haar man. En voor jou, om dit van dichtbij mee te maken lijkt me ook moeilijk.
Nuage ik heb respect voor jou. Je moet met jezelf in een tweestrijd zitten. Je wilt zelf zo graag, maar je blijft ook je vriendin steunen. Dat vind ik echt heel erg knap! Zo ben je een vriendin uit duizenden! Voor je vriendin is dit ook inderdaad een hele pijnlijke situatie. Ik wens jullie beiden veel sterkte toe
Wat ontzettend verdrietig Het afbreken van een zwangerschap is opzich al verdrietig - maar een tweeling! Jeetje..... Voor jou is het ook niet makkelijk TS, zeker niet als je zelf zo graag zwanger zou willen zijn. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst..voor jullie beiden.
Ook vanuit hier heel veel sterkte gewenst voor jullie allebei, lijkt me echt een verschrikkelijk moeilijke keuze voor je vriendin! Uit ervaring weet het is hoe het is om zelf al jaren bezig te zijn (zijn zelf 5 jaar bezig geweest en heb 3 miskramen gehad) en dat het bij anderen vanzelf gaat (bij 2 vriendinnen was het zelfs ongepland en zij hebben ook abortus laten plegen). Vond het ook altijd verschrikkelijk moeilijk en nog steeds steekt het als het bij iemand vanzelf gaat, zeker als de zwangerschap vervolgens afgebroken wordt. Maar je kan nooit in iemand anders kijken en soms is het gewoon echt niet haalbaar om zwanger te zijn/blijven en kan het een betere keus zijn om de zwangerschap af te breken, al zou ik het zelf nooit kunnen. Iedereen moet gerespecteerd worden om zijn of haar keuzes.
Je bent inderdaad een vriendin uit duizenden. Je had je niet eens hoeven verantwoorden wat mij betreft. Ieder huisje heeft zijn kruisje! Maar toch bedankt ervoor. Verder wil ik jou heel veel sterkte wensen wat moet dit inderdaad dubbel zijn. Je bent echt een top vriendin!! En je vriendin en man/vriend ook veel sterkte gewenst wat moet dit een hartverscheurende keuze zijn!
Het dooierzakje zag er bij mij ook heel anders uit (met 6,3). Een heel duidelijk ringetje. (Nav de opmerkingen in het begin) Verder heel veel sterkte gewenst, heftig!
Lieve Nuage en vriendin. Ik krijg kippenvel als ik jullie verhaal lees. Wat een ontzettend moeilijke maar moedige keuze. Je vriendin heeft mijn inziens groot gelijk dat ze deze keuze maakt. Ook ik hoop, net als jou Nuage, dat ik ooit nog eens een kindje op de wereld mag gaan zetten. Die wens is even sterk of het nou zoals bij mij om een eerste gaat of zoals bij jou om een tweede. Maar in tegenstelling tot andere meiden, waarbij ik dan nog wel extra wil benadrukken dat dit ieders vrijwillige keuze is en blijft, heb ik er niet ALLES voor over om moeder te mogen worden. Ik zou het er niet voor over hebben om levenslang in een rolstoel te zitten als ik vooraf weet dat dit de consequentie zal zijn. Ook neem ik niet zomaar ieder pilletje en infuusje dat wordt voorgeschreven omdat ik eerst wil weten wat dit voor een eventueel toekomstig kindje kan beteken maar ook zeker voor mijn eigen gezondheid en lijf. Persoonlijk kan ik me dus heel goed vinden in het besluit van je vriendin en heb bergen respect voor jou dat je haar steunt want evengoed als dat dit voor haar zwaar moet zijn, zal dit het ook zijn voor jou. Het spijt me van de soms ietwat ongenuanceerde en harde reacties die dit helaas oproept bij mensen. Dit is tevens de reden dat ik mijn reactie zo voorzichtig mogelijk nuanceer omdat ik niet wil dat dit een vecht topic wordt. Het is al pijnlijk genoeg. Voor jullie beiden enorm veel sterkte toegewenst!!!!
Oef wat heftig allemaal zeg, ben zelf zelfstandige dus weet wat het is. Dus snap heel goed wat ze bedoeld, al is er wel tegenwoordig een verzekering die je af kan sluiten. ( vertelde mijn vk zelf) Kan me van jou kant maar ook zeker je vriendin heel goed begrijpen. Vind sommige reacties hier ook overdreven, maar zo zijn sommige helaas. Niemand maar dan ook niemand mag daar over oordelen. Doe wat je eigen hart je in geeft hoe moeilijk de beslissing ook is.. Sterkte voor jullie
Wat een moeilijke situatie voor je vriendin, en ook voor jou. Moeilijk om toe te kijken hoe iemand ongewenst zwanger is terwijl je zelf een (nog) onvervulde (tweede) kinderwens hebt. Goed van je dat je haar steunt en het kan opbrengen! Haar situatie is ook heel moeilijk, want als je door de pil heen zwanger raakt terwijl je echt niet zwanger wil worden heb je ook gewoon heel veel pech, en dan is het ook nog eens een tweeling. Wat moet dat een rollercoaster voor hen zijn... Mbt dat de gyn een zwangerschap afraadt: dit is wel iets om even zorgvuldig naar te kijken; ik zeg dit omdat een kennis van mij nagenoeg dezelfde complicaties had als ik bij de geboorte van kind 1, en dat haar gyn zei dat ze absoluut niet moest overwegen weer zwanger te worden, terwijl die van mij daar nog niet eens vagelijk op heeft gewezen, die zag helemaal geen probleem. Mocht ze dus zelf erg twijfelen zou ze nog eens met een andere gyn kunnen gaan spreken... Maar ja, dat is dus los van alle ándere factoren waarom ze sowieso al niet op een nieuwe zwangerschap zat te wachten natuurlijk!
Oef het doet me zeer dit te lezen maar wat als de kindjes komen terwijl mama het mega druk heeft en nooit tijd voor ze zal hebben? Of later in een rolstoel zit en naar haar kinderen kijkt en het moeilijk vind dat ze niet meer kan lopen? Ik zou zelf liever in een rolstoel zitten en mijn kindje krijgen maar als ze al 4 kinderen heeft en het al mega druk heeft kan ik me wel iets voorstellen abortus te doen. Sorry dat ik het zeg. Alleen ik zou de kindjes denk ik hebben laten adopteren. Maak je een andere vrouw ook heel gelukkig. Blij dat ik die keuze niet hoef te maken in elk geval. Sterkte
Ze kan de zwangerschap niet voldragen door fysieke problemen. Ter adoptie stellen klinkt dus totaal niet logisch. Ts, wat ben jij ee supervriendin! Dát is nou vriendschap, je eigen gevoelens aan de kant kunnen zetten voor een ander. Respect. En veel succes voor je vriendin, ik hoop dat ze de juiste keuze maakt.
Bedankt allemaal voor het medeleven. Ze heeft besloten de zwangerschap te beëindigen. Dit is ondertussen ook al gebeurd. Wel had de gyn nog gezegd dat het ene vruchtje veel kleiner was dan het andere en dat dit ook nog voor grote problemen had kunnen zorgen. Het zegt niet veel, maar bij zo'n moeilijke beslissing sterkt het je wel een beetje.