Honger?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marber, 24 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hallo,

Hoe kun je merken dat je kindje honger heeft? Ik geef borstvoeding en heb het idee dat het aan het teruglopen is. Dit zou ook goed kunnen want ik ben een week geleden met de pil begonnen. Ben daar nu acuut weer mee gestopt, want ik baal van het idee dat het straks gedaan kan zijn met de borstvoeding.

Nou slaapt de kleine de afgelopen 2 dagen extreem veel en als ze wakker is, is ze niet zo vrolijk als anders en ze valt snel weer in slaap. Kan dit komen omdat ze niet genoeg krijgt of laten baby's dit merken door te gaan huilen. Ik ben tot nu toe nog nergens echt onzeker over geweest ofzo, maar dit zit me toch een beetje dwars.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Marber

Edit moderator: verplaatst naar Voeding - Borstvoeding. Graag goed opletten waar je iets plaatst.

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik geef geen BV maar FV, maar Susenna gaf nooit aan wanneer ze honger had, nooit niet! toen ze 1 maand was had ik er om 19 uur op bed gelegt en ben zelf ook in bed gekropen, was heel moe.. ben in slaap gevallen met t idee, nou als ze honger heeft hoor ik dr wel.. t was 10 uur de volgende ochtend :confused: schrok me kapot, gelijk bang dat ze niet meer zou ademen.. maar ze lag vrolijk te spelen.. dus tsja ik heb vanaf dat moment om de 4 uur maar eten gegeven..

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ze hebben met 4.5 week ook hun 1e sprongetje...

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Huilen doen ze dan!
    Demi huilde de 2e week van haar leven zo veel, in begin week 3 werd ze gewogen door de wijkverpleging en toen bleek dat ze veel te weinig binnenkreeg!
    Toen zijn we overgegaan op kunstvoeding en ow at een verschil van kind kregen we toen!

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als een kindje hongerig is dan huilen ze veel. Jouw kindje valt rustig in slaap.
    Klinkt prima zo.

Ik geef zelf ook bv en de hongersignalen waren huilen en heel veel sabbelen op haar handjes.

6. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Welke pil had je dan?

7. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Nou de dokter zei dat ze microgynon 30 voorschreef, maar op de verpakking stond een heel andere naam. Maar toen ik daar naar vroeg zeiden ze dat het nieuwe verpakking was, dus dat heb ik toen maar aangenomen.

Ze had op zich ook wel veel plasluiers bedacht ik me gisteren en dat is toch ook wel een teken dat ze genoeg krijgt. Ach wat kun je je soms in een keer druk maken, terwijl het allemaal wel meevalt. Ik heb gewoon en rustige baby, daar moet ik gewoon van genieten!

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Uhm, weet je niet dat je met bv geen pil mag nemen? Alleen de Cerazette geloof ik. Heeft je dokter niet gevraagd of je bv geeft? Mooi slordig in ieder geval..
    Wel goed dat je weer gestopt bent dus, anders krijgt je kleine meisje allemaal hormonen binnen. En zij is nog wel een beetje jong voor de pil ;)

Verder kan het inderdaad goed een sprongetje zijn! Is je kindje ook misschien aan het 'regelen' juist wat vaker en meer willen drinken om de productie op te voeren.. Ze groeit hard deze dagen, dus heeft het ook nodig!
    gewoon wat vaker aanleggen als ze erom vraagt, dan regelt zich het vanzelf weer hoor.. En het 5 weken sprongetje is ook zo voorbij, wij hebben van die sprong weinig gemerkt!

Succes :)

9. Zarah

Zarah Lid

4 feb 2008
    44
    0
    0
    Hoi Marber,

Ik geef nu zelf zeven maanden borstvoeding. Je kindje huilt wanneer het honger heeft. Wanneer ze veel slaapt en niet vrolijk wakker wordt, moet je er toch eens op letten of ze ongeveer om de vier uur een voeding krijgt?

Zoniet, zorg er dan voor dat die regelmaat van voeden er wel komt. Dit om er voor te zorgen dat de tijden tussen de voedingen regelmatiger worden zodat je kindje voldoende voeding binnenkrijgt. Jijzelf maakt dan zo ook voldoende melk aan omdat je dan regelmatig aanlegt. Je kindje zal bij deze regelmatige voeding vrolijker worden. Het vele slapen tussendoor maakt dan niet uit.

Sterkte ermee. ;)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke huilt vrij boos als ze niet genoeg aan de fles heeft. Toen ik bv gaf huilde ze altijd na een voeding, omdat ze er niks meer uit kreeg maar niet genoeg had...

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Marber.
    Ten eerste super dat je meteen weer gestopt bent met die pil, overleg even heel goed met je huisarts, en vertel hem/haar ook duidelijk dat je nog bv geeft. Dan kan hij/zij een andere pil voorschrijven. Die kleine is idd nog een beetje klein om al aan de pil te gaan ;) .

Je schreef dat de plasluiers eigenlijk wel goed zijn, dus ik denk dat die kleine nog wel voldoende voeding binnenkrijgt.

Het idee dat je voedingterugloopt, je kan de kleine wat extra (vaak) aanleggen dan komt je productie misschien weer wat op pijl. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

Hongersignalen bij je baby. Ons dochtertje, laat duidelijk merken wanneer ze honger heeft. Ze gaat eerst op haar handjes sabbelen, dan zet het op een huilen, en word niet stil als we haar optillen / vermaken / met haar rondwandelen. Oftewel, alleen aan de borst word ze dan stil en had dus honger. Ons zoontje, die laat dus niet zelf merken wanneer hij honger heeft (behalve snachts), hij is gewoon tevreden, gaat ie wat jengelen, dan is ie gewoon weer stil als je hem even optilt of 'met hem kletst' maar hij slaapt dus ook gewoon verder als ie eenmaal slaapt. We hebben hem dus weer een schema 'gegeven/opgelegd' elke 3 uur (soms wat schommeling) krijgt hij voeding. Zo weten we zeker dat ie genoeg voeding(en) krijgt.

Succes, en hoe gaat het ondertussen?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kindje is net 6 weken geweest? Dat is weer zo'n typische leeftijd voor regeldagen. En tijdens een regelperiode kunnen ze tijdelijk om de 2 uur willen drinken. Gewoon aan overgeven, dan is het het snelste weer gereguleerd.

Microgynon is niet zo handig naast borstvoeding. Misschien kun je met je huisarts overleggen over een andere minipil, of een spiraaltje?

13. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Het gaat hier inmiddels weer prima hoor, het was waarschijnlijk toch een sprongetje, want ze is weer helemaal de oude en kan plotseling ook weer dingen die ze een aantal dagen terug nog niet kon, zoals zelf spelen (liggen) in de box en op haar hand sabbelen!

Wat betrefd die pil, ik was van plan om een spiraaltje te nemen en ging naar de dokter. Die heb ik duideik verteld waarom ik een spiraaltje wilde (ivm borstvoeding). Zij heeft toen gezegd dat als je borstvoeding goed op gang is het helemaal niet uitmaakt of je de pil neemt, want dan gaat het toch wel goed. En met en spiraaltje krijg je ook gewoon hormonen in je lichaam zei ze. Terwijl de verloskundige had gezegd dat dit alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Maar ja, uiteindelijk ben ik zelf zo stom geweest om toch voor de pil te kiezen. Maar goed, ik ben ook zo slim geweest om er direct weer mee te stoppen!

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij liep de bv door de pil juist wel terug... ben er na mn dochter na 3 mnd mee begonnen en na 2 weken weer gestopt ofzo. Was echt drama. Nu na de 2de dus een spiraaltje en dat bevalt super. Zou het er idd nog eens ff over hebben met de huisarts.

En als je het idee hebt dat de bv terugloopt gewoon vaker aanleggen... kan op je kind z´n verzoek maar je kan afentoe ook op je eigen verzoek voeden.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb ook een spiraal en het bevalt prima. En idd het mirena spiraal geeft de hormonen af in je baarmoeder en zo doende komt er veel minder hormoon in je lijf.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel slecht advies van je HA.....
    Goed dat je met microgynon 30 gestopt bent ( is trouwens hetzelfde als rigevidon of ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deel Deze Pagina