Wat is dat toch met die feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoumooizijn, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist met verbazing het zoveelste topic gelezen over de feestdagen en (schoon)familie's..

Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over de feestdagen zodra er kinderen in het spel zijn?:(

Moet ik me alvast voorbereiden en wat is de gouden tip om dit soort gezeik te voorkomen?:cool:

;) :D

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Nou idd zeg!

Tip; Stel je flexibel op en geniet;) Je kan het hele jaar door zeiken over van alles, maar hou de feestdagen gezellig.

Heel veel plezier alvast!:D

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier geen gezeik hoor. :) Gaan gewoon niet naar mijn schoonfamilie. :)
    (keuze van mijn man, zijn familie)

4. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Wij hebben eigenlijk ook nooit gezeur met feestdagen, wij zijn allemaal zo makkelijk haha :D:D

5. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Houd gewoon in je achterhoofd dat het vooral een feest is voor de (kleinere) kindjes. Plan vantevoren niet alles al in je hoofd om teleurstellingen te voorkomen. Heb er nog geen ervaring mee, maar zo kom je er denk ik het meest relaxed doorheen. Het zijn niet voor niets feestdagen.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Ondanks dat wij twee grote families hebben is er nooit gedoe. Sint is gewoon met beide families bij elkaar (ondanks mijn gescheiden ouders) en kerst is normaal voor iedere familie 1 dag. (dit jaar beide families op 1 dag zodat we 1 dag voor onszelf hebben ;) )

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    gewoon op tijd plannen. Wij beginnen in februari altijd al met kerst ed plannen;)

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier ook geen gezeik wij doen niet meer aan feestdagen met familie. scheelt een hoop frustratie voor ons gezin. en wat de familie er van denk tja daar hebben ze het zelf naar gemaakt

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Bedenk je wel dat enkele een topic openen maar dat merendeel gewoon op hun manier in alle vrede de feestdagen doorbrengen.. De ene wel met zijn familie, de ander met het eigen gezin of met vrienden.

Hier nog nooit een probleem gehad, gewoon op tijd alles afspreken en hier alle begrip als ik moet werken..

10. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Hahah je bent er iig wel mee op tijd. :D:D

11. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Mijn tip is : blijf flexibel en hecht niet te veel waarde aan een dag het gaat om de traditie.... En de gezelligheid....

Hier al jaren Sint met mijn ouders en broers en zussen surprise altijd. Sm viert het nooit.

Dus toen bij ons een kleine kwam gaat die gezellig mee met mijn familie vieren. Nu is mijn broer en zijn verloofde ook zwanger dus langzaam komen er wel meer kinderen bij.

Vorig jaar was ons meisje ziek dus thuis niet gevierd. Maar dit jaar vieren we het thuis en worden schoonmoeder en haar man ook uitgenodigd die avond.

Hun vinden het ook leuk om te vieren maar zien het als kinderfeest dus vierde het nooit met alleen volwassenen.

Met de kerst zijn beide families flexibel en kan er eens iemand niet dan is dat jammer maar niets aan te dien.

Mijn zus dr schoonfamilie is moeilijk met kerst en mijn schoonfamilie makkelijk en flexibel gelukkig nog elk jaar uitgekomen.

Min broer zijn schoonfamilie woont in Taiwan dus daar vieren ze andere feestdagen ;)

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Met kerst hebben we altijd een soort van vast programma. Kerstavond bij schoonfamilie, 1e of 2e kerstdag bij mijn familie en dan één dag voor onszelf. Trouwens, dit jaar is mijn partner toevallig vrij, maar dat is ook elk jaar anders. Als hij moet werken is het pech. Dan kijk ik wel of ik alleen met de kleine en straks kleintjes ga.

Sinterklaas wordt bij beide familie´s (nog) niet gevierd. Maar ik ben van plan wanneer wij het wel gaan vieren iedereen uit te nodigen. Wie er komt, komt er en anders niet. Makkelijk zat!

13. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik werk met oud & nieuw dit jaar, maar bij ons zijn de feest dagen altijd super gezellig en nooit gezeik!
    We hebben van alle beide kanten een grote familie. En met kindjes erbij wordt het in mijn ogen alleen maar gezelliger!! Bij ons iig wel..alle neefjes en nichtjes bij elkaar lekker samen spelen en dollen. Ik kijk er al naar uit :)

ps. wij hebben nog niks gepland..dat komt altijd vanzelf goed, gewoon een beetje flexibel zijn, en iedereen helpt mee neemt eten mee.

14. senta

senta Niet meer actief

Ik heb geen idee wat het is met feestdagen. Tsja ook wij worden geleefd. Het zijn maar een paar dagen per jaar.

Wij vieren 5/12 met schoonfamilie vaste prik. Met mijn familie niet zoon is het enige kleinkind aan die kant en het hoeft geen ego feestje voor he. Te worden onze mening.

Kerst is 1e kerstdag met mijn familie meestal bij ons dit jaar niet. Ben dan 29 weken zwanger dus even rust. Met cadeaus
    2e kerstdag meestal iets bij schoonouders dit jaar bij schoonzus. Gezellig eten.

Oud en nieuw de deur is open voor een ieder maar ik zit in joggingpak op de bank schaal zelfgebakken oliebollen en lekkers binnen handbereik de deur uit doen wij niet dat gaat niet met de beesten.

En dan een jaar vrij. Goed te doen en geen problemen denk ik zo

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je er mee wilt bereiken om zo'n topic te openen?
    Sommige dingen lopen nu eenmaal hoe ze lopen, en het kan iedereen overkomen (feestdagen of niet).
    En ja, er zijn vele ergere dingen op de wereld!
    Maar we zijn nu eenmaal mensen, met gevoelens, gedachtes, meningsverschillen, ruzies, schoonfamilie en alles er op en eraan ;).

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Naja... is nou serieus mijn berichtje verwijderd?!

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    In de openingspost is de zin over het andere schoonfamilietopic verwijderd. Dus waarschijnlijk hebben ze daarom je reactie verwijderd.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ah dank je! ;)
    Ik wilde lezen en scroll dan altijd tot ik mn eigen uil zie en dan lees ik verder, nu dacht ik HUH waaaar is mijn roze uil! :p

19. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik snap dit soort reacties nooit.. Als je het onzin vindt, waarom reageer je dan? :(

Olifantje, OP is idd gewijzigd door beheer..
    Springmuis, het was echt geen steek onder water naar het andere topic (en ts daarvan), het was het zoveelste voorbeeld wat ik hier tegenkwam, vandaar :)

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ja ik zou het wel willen vieren zoals IK het wil vieren (en ons gezin uiteraard) maar helaas denken andere mensen hier anders over en daardoor krijg je dus stress.

Kijk ik heb bv de keuze, gezellig vieren met mijn eigen gezin, klein, niets bijzonders gewoon lekkers op tafel, kerstboom, filmpjes e.d. of het verplichte nummer en alle bijhorende emoties waardoor ik een maand moet bijkomen (dan draait namelijk alles om de overleden mensen in onze familie en DAAR heb ik juist geen zin in) maarja je word dus gedwongen door te doen wat netjes en juist is en dan je eigen kerst te laten vergallen haha want je laat ook weer iemand niet alleen zitten met kerst.

Kortom keuze is; ego zijn, iemand doodongelukkig maken en alleen laten zijn met deze dagen of MEZELF doodongelukkig maken, kortom het is nooit goed, ik probeer het steeds te ontwijken tot het zover is maar helaas werkt dat ook niet echt dus ik zou niet weten hoe je problemen kan voorkomen, ja niemand belangrijks laten doodgaan :p dat helpt een hoop :p (lezen met knipoog graag)

vorig jaar werd gelukkig VOOR mij besloten dat ik eindelijk kerst mocht vieren op onze eigen manier want ze gingen op vakantie haha ik had zelf graag zelf weg gegaan dit jaar maar helaas ben ik dan te zwanger maar nog steeds klinkt het aantrekkelijk haha

Deel Deze Pagina