Wanneer voor de 2e gaan

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smiley24, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hallo dames,

Ik ben benieuwd wanneer jullie voor de 2e gaan. Kort na de 1e of wachten jullie een paar jaar??

Ik ben namelijk 5,5 maand geleden bevallen en het kriebelt al een tijdje :) Wij zijn van plan om vanaf volgend jaar gericht te klussen. Willen beide geen grote leeftijdsverschil hebben tussen beide kindjes.

Ben benieuwd naar jullie verhaal..

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hebben zo'n zes jaar gewacht. Het idee dat de oudste dan al 'n stuk zelfstandiger zou zijn én alles bewust mee kon maken beviel ons wel.

Vooralsnog lijkt dit bewaarheid te worden, ze vindt het allemaal prachtig, weet van de bloemetjes en de bijtjes en o, wat is 't ideaal dat je geen peutertje hoeft te tillen, te verschonen en dat je aan je kind desnoods kunt vragen jou te helpen met 't strikken van je veters :D ;), wat natuurlijk allemaal nog niets zegt over eventuele jaloersheidsaanvallen oid van onze dochter op 't moment dat deze hummel er eenmaal is... ;)

3. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    mijn zoontje is bijna 2 en in julie 2010 gaan we trouwen en willen dan voor een tweede gaan...

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    de 1e in jan 2003 gekregen en in juni 2004 zijn we weer begonnen voor een 2e omdat we niet al te veel tijd er tussen wilde hebben
    maar goed helaas niet altijd voor het zeggen ;)

je moet doen waar jij/ jullie je goed bij voelen

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Dat kriebelen heeft ook te maken met de hormonen die nog in je lijf zijn, he? ;) Niet voor niks zeggen ze dat je ongeveer een jaar moet 'ontzwangeren'! Ik herken het iig heel erg, maar ben blij dat ik er toen niet aan toegegeven heb......mijn dochtertje was 1,5 toen we er weer voor gingen en het was meteen raak! Ben zo in januari uitgerekend en dan is ze 2 jaar en 3 maanden....
    Net al redelijk zelfstandig aan het worden, maar moet idd ook nog veel tillen en bukken en dat maakt het zwaarder.
    Succes met de beslissing!

6. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik ben 04 november bevallen van onze 2e dochter.
    Onze 1e dochter is 3,5 jaar, een mooie leeftijd vind ik.
    Ze vond het super dat mama een baby in haar buik had en ze is nu een echte trotse grote zus!

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ons 2e kindje wordt in april geboren en onze eerste wordt in juli 2010 2 jaar. Het weekend na de eerste verjaardag van Dean heeft de bevruchting plaatsgevonden :D hihi

Weinig leeftijdsverschil. Het is zwaar ...nu al, maar dat komt ook omdat Dean veel ziek is /en is geweest maar toch was het een bewuste keuze.
    Ik ben zelf bijna 37 en m'n partner is al 40.
    Daarbij ben ik zelf enig kind en heb dit nooit als leuk ervaren dus wilde heel graag -indien het zou lukken- een broertje of zusje voor Dean. Voor hetzelfde geldt had het een paar jaar kunnen duren (of helemaal niet meer) want zwanger worden van Dean ging ook niet zo gemakkelijk.
    Daarbij ook ...tussen m'n partner en zijn broer zit 6 jaar en ik vind dat echt teveel.

Suc6 met je keuze!

Mirre

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 2 jaar leeftijdsverschil altijd al als ideaal gezien voor de kinderen: je groeit echt samen op en kunt al snel samen spelen.
    En ik ben zo'n geluksvogel dat het nog is gelukt ook; als alles goed gaat schelen nummer 1 en 2 straks 1 jaar en 11 maanden met elkaar.

De oudste loopt echt goed en praat best veel, dus hij is wat 'makkelijker' dan toen hij 1 jaar was. Natuurlijk zal het wel zwaar zijn, maar dat wordt het hoe dan ook, hoeveel ze ook schelen.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn vorige maand begonnen en ik ben zwanger :d

wij vinden een kleine leeftijdverschil juist fijn, zometeen als we bijv gaan zwemmen. dan wil de 1 in het diepe zwembad terwijl de ander daar nog niet in mag, dan moeten mijn man en opsplitsen terwijl we anders juist lekker met zijn 4 kunnen zijn,
    en zo heb ik ze ook beide achter elkaar uit de luiers en niet de 1 er net uit en dan zit ik er weer in.
    en later zullen ze ( hopelijk) meer aan/met elkaar hebben,

10. Miemi2

Miemi2 Lid

25 jun 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was net 7 maanden toen ik weer zwanger was, dus hij is straks 15 tot 15,5 maand als de tweede wordt geboren. Bij mij kriebelde het ook vrij snel weer. Je hebt de eerste zware maanden gehad en voelt je zekerder als moeder. De kleine heeft een ritme en het gaat allemaal prima. Daarnaast heb je nog last van hormonen en zit je nog steeds op die roze wolk. Dat was bij mij althans zo. Mijn zoontje kon nog niet veel meer dan omrollen en hij was (en is nog steeds hoor!) superschattig!

Maar ik moet nu we zoveel maanden verder zijn en ik hoogzwanger ben wel eerlijk zeggen dat ik het best zwaar vind nu. Ik moet mijn zoontje continu tillen (hij kan nog niet los lopen), hij zit in de eenkennige periode waardoor hij soms letterlijk aan mijn benen hangt en gaat huilen als ik wegloop (en ik moet nu zo ongeveer 100x per dag naar de wc :) ). Ook heeft hij af en toe last van driftbuien en hij slaapt stukken minder overdag dan toen ik net zwanger was. Ik zie dan ook wel een beetje tegen de komende periode op als ik net bevallen ben, want dan kan ik hem niet meer continu aandacht geven en ik ben bang dat ik door de vermoeidheid van 's nachts voeden zijn driftbuien niet altijd even goed kan handlen. Toch lijkt het me superleuk om twee van die kleintjes te hebben en zal ik (net als bij de geboorte van een eerste kind) de eerste weken gewoon even door de zure appel heen moeten bijten. Maar ik weet niet of ik ons derde kindje weer zo snel op de vorige zal willen...

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Want?

Ik scheel zelf vijf en een half jaar met m'n zusje. 'k Merk er persoonlijk weinig van, moet ik zeggen en ik ben hartstikke dol op d'r...

12. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    1,5 jaar verschil, en ik heb het nooit echt zwaar gevonden.
    Het is juist heerlijk!!
    En iedereen speelt met iedereen , ook met vriendjes etc

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik vind het lastig..
    Aan de ene kant wil ik ze het liefst snel achter elkaar. Je hebt dan wel even een piek in de drukte maar daarna heb je ook wat meer vrijheid om bijvoorbeeld te studeren, in mijn geval. Aan de andere kant heb ik zoiets van, ik ben jong, heb nog alle tijd..

Tussen mij en mijn zussen zaten precies 2 jaar en dat vond en vind ik ideaal. Zijn echt beste vriendinnen.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja en toch maakt leeftijdverschillen niet altijd alles uit. Misschien kunnen die kids die maar anderhalf jaar schelen elkaar wel schieten.. Vind dat altijd wel een vreemd iets dat ze zeggen dat ze dan wat aan elkaar hebben, als ze beiden niks van elkaar moeten hebben..

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja idd je weet nooit of het klikt..

tussen mij en mijn zussen en broer zitten 6,9,12 jaar. ik vond dat vroeger niet zo heel leuk altijd omdat hun huiswerk moesten maken en ik wou spelen.. nu is het wel erg leuk want je kan altijd op ze terug vallen enz

Tussen mijn dochter en haar broertje zit straks 2,9 jaar ongeveer

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Tsja, als ik kijk naar mijn man en zijn zus... Da's echt gewoon géén combi, nooit geweest ook, en ze schelen niet echt veel...

Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bepalen wat je prettig lijkt...

17. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    begonnen met klussen toen ie net 2 was maar uit eindelijk pas na 1 jaar en 9 mnd grote broer geworden.....tja eerder was het niet raak

18. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

en toch heb je meer kans dat ze goed met elkaar kunnen !!
    ze delen dan nog een beetje de zelfde intresses,
    ik bedoel,van 12 hebben dat net naar het voorgezet onderwijs gaat misschien wel zo onzeker als wat en een kind van 18 die van stappen en zuipen en hele dagen hangen met vrienden/vriendinnen houdt,
    die delen dan maar weinig,het kind van 18 is die fase al lang en breed voor bij, en het kind van 12 heeft de fase van het kind van 18 nog ver voor zich liggen.

mijn zusje en ik schelen 2,5 jaar, wij hebben echt altijd samen gespeeld, ik was waar zij was en zij was waar ik was,
    hebben ook heeel lang een kamer gedeeld samen, we waren echt vriendinnetjes,

en tuurlijk kun je van tevoren niet zeggen of ze het wel of niet leuk met elkaar gaan hebben want indd iemand waarbij 10 jaar verschil tussen zit kan wel gekker met zijn broertje of zusje zijn dan iemand waar maar 2 jaar tussen zit

maar ik ben er wel van overtuigt dat de kans er meer in zit dat ze veel aan elkaar hebben bij weinig leeftijdsverschil omdat er bij een groot verschil gewoon te verschillende interesses hebben,

maargoed dat is mijn mening en gelukkig heeft ieder zo zijn eigen ;)

19. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn kids zit er anderhalf jaar tussen.
    Moet zeggen dat ik dat best zwaar vind hoor!Je bent de hele dag door bezig,en slaapt de een,wil de ander niet slapen.krijgt de kleinste de fles,moet de ander ook ineens,en doe je dat niet dan is er heisa in huis.maar het zal nu af en toe ff doorbijten zijn,maar straks is het natuurlijk ontzettend leuk als ze samen alles kunnen doen(als ze dat willen)

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is denk ik heel persoonlijk.. ik heb ze persoonlijk t liefste op me kaar.. zon 1.5 tot 2 jaar er tussen.. dan spelen ze ook al snel met elkaar.. en je zit dan toch nog in de luiers.. ik zelf zou er niet aan moeten denken om vanbde luiers af te zijn als mn kind 4 5 of 6 is ofouder en dan wer terug erin te moeten... en zo is het voo rhun zelf ook nog leuk... omndta ze ongever dezelfde leeftijdsgroep zijn.. als ze ouder zijn..

maar er zijn ook mensen die hun kind liever eerst wat ouder hebben bijv 5 of 6 omdat ze dan zelfstandiger zijn.. dat is met de zwangerschap zelf wel vaak een voordeel moet ik zeggen.. omdat de kleintjes nog wel zorg nodig hebben maar echt 24/7 kun je niet even 30 min op de bank gaan liggen helaas.. maargoed alles heeft voor en na delen

Deel Deze Pagina