Miskraam maar HCG stijgt?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jolanda2525, 8 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda2525

14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Vorige week Maandag een positieve zwangerschapstest. Ik heb er die dag 4 gedaan! Allemaal positief. Ook digitaal clearblue 1-2 weken zwanger.

Helaas was de blijheid er al snel van af.. ik begon namelijk te bloeden op woensdag.
    Het werd steeds meer gepaard met buikpijn/krampen. Toen ook veel buikpijn aan de zijkant. Op Google las ik veel over buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb meteen contact gehad met me vk - doorgestuurd naar ziekenhuis.

zondag 4 april : HCG 175
    Ik was pas 3/4 weken. “We kunnen niks zien” zei de gynocoloog. Inwendige echo gehad baarmoeder was leeg en daarbuiten ook. Na 48 uur terug.

dinsdag 6 april: HCG 239
    Inwendige echo: binnen en buiten baarmoeder niks te zien
    “Helaas ziet dit eruit alsof het een miskraam is” zei de gynocoloog. Ik heb veel gehuild. HCG wel gestegen. Ik bleef bloeden en buikpijn hebben. Na 48 uur weer terug.

Vandaag 8 april: minder buikpijn. Wel nog bloedverlies.. word wat meer maar niet zoals gewoonlijke menstruatie. Ik heb geen hoop meer en ga er van uit dat het 100 procent een miskraam is. Hier kon de gynocoloog ook bij aansluiten. Inwendige echo: baarmoeder zat bloed in (volgens gynocoloog net als bij menstruatie, verder leeg) buiten baarmoeder kant ook “schoon”Toen bloedresultaten binnen vandaag 329 ?

HCG blijft dus stijgen. Ik ben nu echt super bang dat het toch een buiten baarmoederlijke zwangerschap word.. Er is nu geen aanwijzing voor ,maar ze kunnen het niet 100procent uitsluiten.
    ik ben nu 5 weken. Ik moet over 5 dagen terug. Het is al moeilijk genoeg om te accepteren dat het een miskraam is. En nu al die afspraken in het ziekenhuis. Continu bloedprikken. Mijn armen zijn blauw.. maar ik begrijp het. Ze houden het goed in de gaten. Ik heb nu veel angst.. dit word weer een slapeloze nacht voor mij..

2. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Dit is natuurlijk niet waarop je zit te wachten, maar helaas is er voorlopig weinig keuze...
    Als er op de controle binnen 5d nog steeds niets te zien is, kan je idd er van aan dat het mis zit. Verder stijgt het hcg niet voldoende, wat ook een teken is.. Ze hebben de alarmsignalen toch uitgelegd?
    Ik had een jaar geleden een beetje hetzelfde verhaal, na 2weken zakte het hcg pas..

Veel moed :$

3. Jolanda2525

14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

Ja.. ik weet voor 100 procent dat het een miskraam wordt. Alleen ben ik echt heel bang dat de HCG gaat blijven stijgen en er een bbz is.. ik ben echt super bang. Hoop echt dat het gezakt is als ik dinsdag ga.. Hoeveel weken was jij toen jou zoiets overkwam?

4. Sterree

Sterree Bekend lid

19 dec 2016
    676
    135
    43
    Hoi. Wat een nare situatie. Bij mijn miskraam vorig jaar juni had ik na 5 weken zwangerschap ook bloedverlies maar de testen bleven oplopen. Ook de cb digitale testen. Uit de echo bleek echter dat er de eerste keer iets in mijn baarmoeder zat en twee weken later niet meer. Ondanks de oplopende testen dus.
    Wat ik wil zeggen is dus dat het goed mogelijk is dat het geen bbz is maar wel een miskraam en het hcg oploopt. Sterkte

5. Jolanda2525

14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Dat hoop ik echt.. ik hoop dat het mijn lichaam natuurlijk zal verlaten..

6. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb op NOD na een positieve test een bloedafname gedaan. Deze was laag (25) dus had al een beetje angst. 2 dagen later 23, dus wist het wel. Na wat bloedverlies een dikke week later een nieuwe test gedaan (om negatief te testen), maar deze knalde. Hcg toen rond 144(?); dus stijging maar minimaal. Dagen later plots hevige buikpijn, richting spoed met vocht in de buik, geen vrucht. Hcg gedaald nr 90. Enzoverder.. het is dus spontaan afgelopen wel.

Deel Deze Pagina