Hoi Meiden, Vorige week zaterdag 2 juni heb ik pregnyl gespoten, omdat ik afgelopen maandag 4 juni IUI zou krijgen. De IUI is helaas niet doorgegaan, want zaad van vriend was niet goed. Wel hebben we geklust in dit weekend. Volgens de berekeningen moet ik as donderdag 14 juni ongi worden. Maar dan ben ik op schoolkamp met mijn klas. Ik vertrek woensdag. Graag zou ik maandag of dinsdag (morgen of overmorgen) willen testen. Maar kan dat eigenlijk wel?? Dan is het 10 en 11 na de pregnyl. Graag jullie gedachten hierover... Ik ga in ieder geval niet testen tijdens het schookamp! Liefs jufaman81
Hoeveel pregnyl heb je gespoten? 5000 eh is na 10 dagen uit je lijf staat in de bijsluiter, maar 10000 eh doen daar wel 14 dagen over.
Ik denk dat maandag zeker en dinsdag eigenlijk ook nog wel, best wel vroeg is om te testen. Aangezien je eisprong volgens de pregnyl maandag 4 geweest zou moeten zijn, zit je op maandag pas op dag 7. De kans dat je dan een positieve test hebt, is heel klein. Dinsdag zou dag 8 zijn, maar ook dat is heel vroeg om positief te testen. Je berekent je NOD op 14 juni, wat zou betekenen dat je maar een LF van 10 dagen hebt. Dat is op zich niet erg, maar zou wel betekenen dat je gewoon niet heel erg veel voor NOD kunt testen. Want het embryotje moet wel de kans krijgen om in te nestelen en hcg te gaan produceren. Dat gebeurt ergens tussen dag 5 (o pijn vroegst! en dag 10). En dan moet er nog genoeg hcg worden geproduceerd om een test te laten uitslaan. Ik weet dat je volgens test al 4 dagen voor NOD kunt testen, maar dat is volgens mij er van uit gaande dat je LF gewoon 14 dagen duurt. Dan zou je dus vanaf dag 10 ongeveer positief kunnen testen. Maar bij jou is dat dus al op je NOD. Wat je wel zou kunnen doen, is morgen ochtend testen om te zien of de pregnyl uit je lijf is. Ik heb dat de 1e keer na pregnyl ook gedaan en volgens mij was bij mij 10 dagen na pregnyl 10.000 eh er al wel uit. Want zoals gezegd, het verschilt van persoon tot persoon ook nog eens. Mocht je nog wat zien maandag, dan niet direct denken dat je zwanger bent, maar dinsdag weer testen en zien of hij lichter wordt. Mocht hij donkerder worden kun je hoop hebben. Wordt hij lichter, kan het nog steeds alle kanten op. Mocht je test dinsdag helemaal wit zijn, dan heb je nl nog steeds best kans dat hij later nog positief wordt. Dus dan zegt ie niets meer dan dat de pregnyl eruit is. succes! Wel balen trouwens dat je iui niet door is gegaan
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb 5000 eh ingespoten gekregen... Ik weet nog niet wat ik ga doen hoor. Het klinkt logisch om morgen een testje te doen en dan dinsdag ook. Al is het alleen maar om te checken of er minder hcg in mijn lijf zit!
Ik zou denk ik even wachten tot na het kamp. Anders krijg je mss hoop door een licht positieve test en wordje op het kamp alsnog ongesteld en voel je je ontzettend rot...
Heb besloten om niet te testen!! Ik neem tampons mee op schoolkamp voor als ik ongi wordt. Vrijdag ben ik al weer thuis en als ik dan nog niet ongi ben dan test ik zaterdagochtend...