werken ovulatietests of vertrouwen op lichaam?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by ahaa, Apr 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ahaa

ahaa Lid

Feb 12, 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben deze maand begonnen met ovulatietests.
    Afgelopen twee maanden denk ik de eisprong opgemerkt te hebben door slijm (vooral 1e maand heel veel) en veranderende stand van bmm. Toen was eisprong netjes halverwege cyclus van 28 dagen.

Volgens mijn cyclus had ik nu ongeveer positieve testjes moeten hebben. Maar helemaal niks. Ik test nu al drie dagen achter elkaar drie keer per dag, maar niks. Gewoon één streep op een kraakwit vlak. De tests zijn van sensitest.nl

Rare is dat ik mijn bmm van dag tot dag naar boven voelde gaan. En begin van de week was er ook beetje helder slijm.

Kan het dat de ovulatietestjes niet werken bij mij??

2. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Het kan dat je urine net niet geconcentreerd genoeg is geweest of dat je iets te veel gedronken hebt. Ook het tijdstip kan verschil maken.
    Maar ovu testen kunnen ook uit het niks opeens knallen.

3. ahaa

ahaa Lid

Feb 12, 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ik vind het maar lastig.
    Iemand een idee of het wel zou kunnen dat ovulatietesten niet werken bij iemand?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm, slijm en veranderende stand BMM is geen garantie dat er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt.

Ik zou dan toch liever op ovutests vertrouwen. Alhoewel ook een posi ovutest geen garantie is dat je ei daadwerkelijk springt. Het geeft alleen een verhoging van de LH-piek weer.

Wil je echt zeker weten dat je wel een eisprong hebt, dan zou je vanaf het begin van je cyclus elke ochtend direct na het ontwaken (elke dag zelfde tijdstip) kunnen temperaturen. Zo kun je zien of je wel een eisprong hebt, alleen weet je dit dan wel pas achteraf.

Maar vooralsnog door blijven testen met ovutest. Wellicht is je eisprong veel later in je cyclus dan dat je zelf denkt! De ovutest zal toch iets van LH moeten oppikken wil je een eisprong hebben....Een witte test geeft aan dat er geen LH opgemerkt is nl.

Het zijn trouwens echt ovutests? Niet dat je per abuis zwangerschapstests hebt ontvangen van Sensitest?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jij voelt dit per dag veranderen :$ Wow Ik vind namelijk de "texture" al lastig en de stand al helemaal en daar let ik dus niet meer op.

Ik denk dat als je het goed uitvoert ovu-testen wel werken bij iedereen (die een eisprong heeft). Maar je moet wel rekening houden met dat je niet te veel drinkt, dat maakt echt uit.
    Ik weet niet hoe lang je bezig bent, maar of er een ei-sprong is kun je het beste bepalen door je temperatuur bij te houden. Daarmee vergroot je je kansen niet natuurlijk, maar zelfs bij een positieve ovutest hoeft er niet per definitie een eisprong te zijn.

6. ahaa

ahaa Lid

Feb 12, 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm...temperaturen lijkt me zo'n gedoe, dus dat wilde ik eigenlijk liever niet. Maar als ik zo begrijp zou de test ook sowieso een keer wat moeten oppikken van LH.

Want ja: het is een ovulatietest, heb ik dubbelcheck op gedaan :D

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hier heeft het wel geholpen en zie banner

heb dus ook tijdens de ovutestten goed gekeken naar me lichaam en ik merkte juist dat ik voor me eisprong veel cervixslijm had en juist op de dag vd eisprong helemaal niks meer had
    dus ik kon daar dus niks mee om naar het cervixslijm te kijken

wel had ik dag ervoor me 1e positieve ovutest en dag erop sochtends (wel veel koffie ervoor gedronken) toen zat ik op me piek en uurtje erna was die gelijk negatief en had ook geen cervixslijm meer die dag is me ei ook gesprongen
    heb in totaal ong 20 uur positieve ovutest gehad door vaker te testten na me 1e posi ovutest.
    heb erna doorgetest 2 dgn en zag een mooie terug loop.
    maar geen mooie oploop want had zo uit het niets een bijna positieve ovutest en uurtje erna een positieve test...
    daarom weet ik ook hoelang het heeft geduurd dat ik positief testten en me lichaam daar in tegen gaf heel wat anders aan...de dag erna de dag vd eisprong'

dus elk lichaam is anders

8. ahaa

ahaa Lid

Feb 12, 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus het kan ook zo zijn dat ik de piek net gemist heb (bijv. als die 's nachs is gekomen).
    Want gisteravond helemaal niks te zien (nou ja, misschien heeeeeeeeel klein beetje, maar dat kan ook fantasie zijn) en rond 11.00u licht streepje (eerste keer dat ik het zie!) en dan om 14.00 daarnet weer een lichter streepje.

Share This Page