Hoe snel zwangerschap aankondigen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Porkie, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi,

Hoe snel hebben jullie je zwangerschap aangekondigd aan familie?

Groetjes

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bij de eerste deden wij dat snel. denk al bij 6 weken. vriend kon het niet voor zich houden. Helaas werd dit wel een mk met 14 weken.

Hopelijk mag ik weer snel zwanger worden en dan willen we wel langer wachten. We zullen wat voorzichtiger zijn.. denk misschien pas bij 12 weken. Toch wat meer zekerheid misschien maar eigenlijk ook weer niet door de mk met 14 weken zal ik ongerust blijven dat het fout gaat.

3. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    2 dagen nadat we positief getest hadden :D we waren veel te happy en kan het dan echt niet voor me houden! Daarnaast wilde we ook de steun als het mis zou gaan.

4. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ja wij zijn nog bezig hoor maar volge de maand trouwen we en als het tegen dan possitief is zou dat mss de geschikte dag zijn om het te zeggen alleen dacht ik dat het misschien toch vroeg is.

Groetjes

5. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Doen wat goed voor je voelt, dat merk je wel als je een positieve test in handen hebt :)
    Wat leuk dat je over een maandje gaat trouwen!! Geniet ervan en succes met zwanger worden.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het na de eerste echo verteld, rond de 10 weken zwangerschap.

7. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Woonde nog thuis en vertelde het meteen met de positieve test.
    Nu woon ik samen en zal ik de volgende zwangerschap wel bewaren tot de eerste echo.

8. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Helaas te snel:( kon iedereen ook vertellen dat het niet goed was, dat is echt niet fijn!! Ben je zelf een beetje "opgeknapt" moet je het wéér een keer vertellen... Bedenk me nu ineens dat er nog 1 persoon niet weet dat het niet goed was, dus moet het wéér oprakelen:x

9. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Onze ouders meteen de eerste mogelijkheid na de positieve test haha en de rest van vrienden en familie die close staan na de eerste echo (8wkn) en op facebook bijv 12 weken, maar bij de tweede geloof ik al bij 10 weken maar dat was meer omdat ik het toen ook al op mijn werk moest vertellen, mijn buikje begon je al vrij snel te zien

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    onze ouders al snel, vind het niet leuk hen te moeten zeggen als het mis is maar ze helemaal niets wisten.
    verder willen we wachten maar kan het op mn werk niet meer verbergen; te misselijk in de ochtend.

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mn eerste zwangerschap met 6 wkn. 2e met 9 weken( wilde wachten tot de echo, maar hield t toch niet meer)
    mn 3e zwangerschap hebben we gewacht tot de echo. het bleek helaas een missed abortion. dus nu kon ik alsnog vertellen dat ik zwanger was maar het niet goed zat....
    dat was echt vreselijk, en een extra klap voor mn familie.
    had toch liever eerst verteld dat ik zwanger was.
    bij mn 4e zwangerschap het maar gelijk verteld tegen naaste familie. de rest na de goede echo.
    het was dan ook geen verrassing meer, na de ma....iedereen zat er al op te wachten, dat is wel minder....

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ook al vrij snel. Schoonouders met iets meer dan 6 weken, mijn ouders ongeveer 2 weken daarna.
    Ik had eigenlijk wel even willen wachten, maar mijn kleine nichtje wist het per ongeluk al en om te voorkomen dat ze het van haar zouden horen, zelf maar verteld.

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Met 10 weken. Was wel spannend, zondags verteld en op maandag hadden we termijnecho.

14. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    beide keren na de positieve test.
    aangezien ik rookte hadden mensen het toch meteen in de gaten.

nu rook ik niet en als ik zwanger ben van de derde wil ik de eerste 12 weken afwachten.

er zal in dit geval ook niemand verwachten dat er bij ons nog een kidnje komt

15. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Met 5 weken aan iedereen!!! Viel constant flauw dus voelde voor mij beter

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Familie 6 wkn zwangerschap en vrienden en werk met 12 weken

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Noodgedwongen al heel vlug (met 7 wk ofzo), omdat ik HG heb.
    Mensen die we niet zo veel zien /spreken, hebben we 't pas met 13 weken verteld.

Lekker doen wat je zelf prettig vind!

Ik vond het heel jammer dat ik het zo vroeg moest vertellen en andere mensen kunnen het niet voor zich houden en vertellen het direct! Is dus heel persoonlijk.

18. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    We vonden het wel leuk om het nog even tussen ons beide te houden, lekker een geheimpje met elkaar. Na de eerste echo wilde we het eigenlijk vertellen, maar toen zaten mn schoonouders in buitenland voor 4 weken en hij wilde liever niet dat mijn familie het al lang en breed wist en zijn familie pas later. IN de week dat mn schoonouders thuis kwamen hadden we de tweede echo dus besloten we het erna te vertellen. Deze was helaas niet goed (MA) en toen hebben we het alsnog aan iedereen vertelt.

Bij een eventuele volgende zwangerschap weet ik niet wat we doen. Ik denk eerst weer even lekker met zn tweeën ervan genieten en dan als snel vertellen. Ik bedoel: ik kan wel wachten tot een goede echo voordat we het vertellen, maar als het niet goed is vertel je het ook. Dus ik denk dat we het de volgende keer aan onze naasten wel eerder vertellen. Facebook zal moeten wachten op een paar goede echo's :D

19. senta

senta Niet meer actief

Bij de eerste hebben we het noodgedwongen snel moeten vertellen, ontdekte dat ik zwanger was en 3 dagen later ging ik samen met familie voor mijn trouwjurk op pad die was voor 5 maanden later dus had weinig keus.

Nu bij een 2e hopelijk snel raak dan gaan we het pas zo laat mogelijk vertellen, we willen genieten zonder de zorgen om ons heen de eerste zwangerschap is een drama geweest en we willen toch de stap voor nummer 2 maken maar we hebben zelf al genoeg zorgen dus hoeven niet de bezorgdheid van anderen er dan bij, we hopen dat we het dan verborgen kunnen houden tot een week of 20 (bij nummer 1 groeide ik pas vanaf 26 weken buikje was minimaal.)

20. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zusje weet dat we nu al een heel tijdje bezig zijn en begonnen zijn met onderzoeken dus die zal het denk ik best wel snel horen als het is gelukt. Ook mijn ouders vertel ik het denk ik wel vrij snel.

Mijn broertje en de rest van de familie vertellen we het denk ik pas als we een goede echo hebben gehad. En misschien wachten we dan ook nog wel even. Het ligt er ook wel aan hoe ik me voel en hoe snel het zichtbaar is.

Deel Deze Pagina