Ontlasting baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ons kleintje heeft erg gevoelige darmen. Krampen na elke voeding en ontlasting om de dag of af en toe zelfs twee of drie dagen er tussen. Ze wil wel graag vaker, want perst veel en dan komt er niks.

Ivm allergieën bij ons willen we eigenlijk niet voor 6 maanden bijvoeden, maar de kinderarts zei dat we bijvoorbeeld waterrijke groente vanaf 4 mnd konden doen zodat haar ontlastingspatroon hopelijk beter wordt. Dat klinkt ons goed in de oren :)...

Wie heeft DE tip?

Ze krijgt Neocate flesvoeding met Nutriton ivm verdenking koemelkallergie dus bijv. Omneo is geen optie.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.267
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    je geeft borstvoeding?? anders zou je de flesvoeding ook kunnen aanpassen. comfort voeding helpt erg goed bij krampjes en moeizame ontlasting
    Verder zou ik het niet weten.....succes!

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Wij deden weleens een theelepel olie in 1 fles (wij hadden alleen olijfolie in huis..) Meestal werkte dit wel goed, maar het lijkt me niet goed om te vaak te doen omdat de darmen dan ´lui´ worden. Wel zielig als ze zo´n moeite moeten doen he, succes ermee!

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter had ook last van verstoppingen toen ze zo klein was. Vreselijk, 1 keer in de week poepen, keiharde keutels. En het deed zon pijn... Ze kreeg toen pepti, inderdaad op verdenking van kma.
    Ik ben vroeg begonnen met bijvoeden, vanaf de 4 maanden. Het fruit zorgde voor een veel betere stoelgang. Hoe meer ze met de pot mee at, hoe beter het ging. Met 9 maanden was ze compleet van de verstoppingen af. Dus ik zou ermee beginnen als ze 4 maanden is!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De adviezen zijn een beetje tegenstrijdig, sommigen zeggen bij allergie niet bijvoeden tot 6 maanden, anderen zeggen dat het wel kan. Ik vind zelf; bij gevoelige darmen en kans op allergie niet bijvoeden tot 6 maanden en lief zijn voor de darmpjes! Bijvoeding kan namelijk de boel zo ontregelen, daar zit je kindjes buikje dan echt niet op te wachten....

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heb je ook al Lactulose geprobeerd? Werkte bij mijn zoontje wel goed! Kun je gewoon bij de drogist halen... Is veilig in gebruik en de darmpjes worden er niet lui van ofzo. Het houdt gewoon meer vocht vast in de ontlasting waardoor ze het makkelijker kwijt kunnen...

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hier hetzelde probleem ook altijd gehad, en inderdaad uiteindelijk werkte lactulose het beste! Eerst van alles geprobeerd, zonnebloemolie, werkte ook wel maar toch niet genoeg.

Ik zou gewoon lactulose proberen, een druppeltje kan al genoeg zijn! En dan voor de rest veel en veel water, en als hij/zij geen water lust verwarmen net als de fles, mijn jochie drinkt dan wel opeens water:)

succes, nu zelfs dat hij bijvoeding krijgt zitten we er nog mee te emmeren, kan hem echt geen banaan geven of zo..

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Thanks voor het meedenken dames, fijn :)!

Deel Deze Pagina