overslaand hartritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tinuz85, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinuz85

tinuz85 Nieuw lid

21 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik maak me ongerust over ons kindje in m'n buik. Op dit moment ben ik 37 weken zwanger en tot vorige week was er niets bijzonders aan mijn zwangerschap. Tijdens de controle bij de verloskundige hoorden we een overslaand hartritme. Daarom zijn we vorige week vrijdag in het ziekenhuis in Zwolle geweest voor een uitgebreide echo om te onderzoeken of er wellicht iets afwijkends te zien was aan het hartje van ons kindje. Gelukkig was alles goed en de arts heeft ons verzekerd dat er geen sprake is van een afwijking oid. Wij waren helemaal gerust gesteld en gingen ervan uit dat het puur toeval geweest was. Vandaag moest ik weer naar de verloskundige en helaas hoorden we toen weer dat het hartje oversloeg. De verloskundige heeft voor de zekerheid met het desbetreffende ziekenhuis gebeld, maar daar werd gezegd dat er geen afwijking is dus we niet nogmaals ter controle hoeven te komen. Nu moeten we er maar vanuit gaan dat het inderdaad niets bijzonders is; puur de onrijpheid van het hartje, maar toch voel ik me alles behalve gerust.

Ik ben bang dat er toch iets niet goed is en voel me ineens erg onzeker. Wat mij betreft komt het kindje zo snel mogelijk, zodat ik zeker weet dat alles goed is, maar ja, zo gaat het niet natuurlijk.

Zou iemand me kunnen vertellen of dit een normaal verschijnsel is, of wat het eventueel zou kunnen zijn? Of ik me zorgen moet maken en wat ik eventueel kan doen? Waar zou het mee te maken kunnen hebben? etc etc.. Het voelt niet goed, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Tineke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tineke

ik snap je zorgen. Toch ben je helemaal terecht gerustgesteld. Als we zoiets horen maken we inderdaad standaard een uitgebreide echo. Maar toch is daar eigenlijk nooit iets op te zien en komt het altijd door onrijpheid van het hart. Probeer het dus van je af te zetten!

Mirjam

Deel Deze Pagina