Graag zou ik tips ontvangen hoe ik mijn dochter aan het eten krijg. Ze weigert al haar avond eten (behalve kale pasta of rijst) Als er dan af en toe een stuke tomaat of iets dergelijks mee gaat dan spuugt ze het uit en roept ze BAH! Dit is nu al maanden aan de gang. Ze is verder wel vrolijk en niet vaak ziek, maar ze krijgt zo geen enkele groente binnen. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurd. Bedankt! Ze krijgt verder overdag ook niet veel te snoepen. (smorgens ontbijt van 1 boterham) en smorgens wat fruit. Tussen de middag 2 boterhammen, en met de thee tijd een koekje/soepstenge o.id. en we eten meestal rond half 6/6 uur.
Hoi, Dat is moeilijk wanneer ze weinig/geen avondeten eet, want je kunt haar niet dwingen. Hierbij wat tips die je kunt proberen: - rauwkost als tussendoortje, stukje komkommer, wortel etc.; - maaltijdsoep met groente en kipfiletreepjes; - op de boterham kaas met tomaat of komkommer; - betrekken bij het koken/tefel dekken; - groente pureren en door de saus voor de pasta; - wat groentesap tussendoor geven; Groetjes Angelique