Blaasontsteking gaat niet over

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jennifer0306, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    #1 Jennifer0306, Jul 29, 2012
    Last edited: Jul 29, 2012
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu 28.4 dagen zwanger en ik kamp nu al zo n 2 weken met een blaasontsteking (als het niet al langer is). Ik heb hiervoor een ab kuur amoxicilline sandoz 500 gekregen voor 5 dagen 3 maal daags. Achteraf bleek dat de blaasontsteking niet weg was en de dokter vond dat 5 dagen wellicht te kort was. Dus kreeg ik ditmaal 2 maal daags amoxicilline 750 gram voor 10 dagen, wat er dus op neerkomt dat ik hetzelfde binnenkrijg aan hoeveelheid.

Nu zit ik met het volgende, vanavond slik ik mijn laatste pil en dan moet ik dinsdag mijn urine weer laten controleren. Heb echter weer dezelfde klachten sinds gister als voor de kuur zoals: zeurende pijn in mijn zij en rug die constant aanhoud. Nu vroeg ik mij af, zijn dit niet gewoon mijn nieren en heb ik niet gewoon een nierbekkenonsteking? Ik heb geen koorts maar moet je voor nierbekkenonsteking perse koorts hebben?

Wat zijn de gevaren voor mijn kindje dat deze infectie niet weggaat, en dat ik waarschijnlijk weer aan een andere antibiotica moet?
    Word er erg moedeloos van, ik drink veel maar lijkt allemaal niet echt te helpen. Met de ab gaan de klachten tijdelijk weg om aan het einde weer terug te komen.
    Wat zouden jullie mij adviseren?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Ik zou via je verloskundigen even verder gaan in overleg met de huisarts. Misschien dat er toch meer achter zit, nierbekkenontsteking kan, maar dan zou je inderdaad ook wel koorts moeten hebben. heb je pijn iets hoger in je rug? Misschien ook verstandig om te testen op de bacterie GBS, dat kan ook de boosdoener zijn.

Succes! Groeten evelien

Share This Page