Verkrachting is verkrachting. Dat het wordt gedaan door iemand van wie je houdt, en die je vertrouwt maakt het in mijn ogen eerder erger, dan minder erg. Te triest hoor, zo'n reactie dat het niet zo'n probleem zou moeten zijn. Er is heel erg voor gestreden om 'verkrachting binnen het huwelijk' strafbaar te stellen.
Wow...daar valt m'n mond van open... Zelfs als is het een man en vrouw relatie (getrouwd bedoel ik), verkrachting is verkrachting. Nee, ik zou zeggen meteen naar de politie ermee.
Zooo leuke omgeving... Ze stelt zich niet aan, verkrachting is verschrikkelijk in alle situaties. Als zij niet heeft toegestemd dan is het verkrachting, punt uit.
Het is nu trouwens 2 dagen uit met hem, hij heeft haar in de steek gelaten voor een man. Maar hij vond het doodnormaal om het te doen wanneer hij het wou. Ikzelf vind het ook vreselijk, vooral omdat haar familie en andere vrienden haar nu links laten liggen omdat hij haar dus verlaten heeft.
Wat erg!! Je partner moet je blindelings kunnen vertrouwen, hoe dan ook. En het ergste is nog, dat iedereen háár links laat liggen, terwijl hij er met een kerel vandoor is
Ik vind dit ook onder verkrachting vallen. Nee is nee, niemand heeft het recht om je tot seks te dwingen en daar misschien zelfs geweld bij te gebruiken.
Wat vreselijk dat ze dit heeft mee moeten maken, want ja, het is verkrachting! Ik hoop dat ze dit een plekje kan geven!
Wat erg! Verkrachting is idd verkrachting, of het niou een bekende is of niet..... Wat een familie en vriendin heeft die vriendin van jou Echt te idioot voor woorden!
Eerder was de partner/echtgenoot uitgesloten als het ging om verkrachting. Met andere woorden, hij kon niet worden vervolgd voor verkrachting van zijn partner/echtgenote. Dit is juist UIT de wet gehaald, om verkrachting binnen relatie/huwelijk strafbaar te maken. Dat geeft natuurlijk wel aan wat de maatschappelijke opinie is, namelijk dat verkrachting NOOIT kan en mag, ook niet binnen een relatie.