Is dit gebruikelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nee, maar dat zouden ze misschien wel moeten doen.

De blanke rijke buurvrouw van mijn vader zat een jaar of tien geleden serieus te balen dat ze 'alweer' een kleindochter had gekregen, de derde alweer. Echt, ze hoopte op een kleinzoon, die had ze nog niet.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Bri,

Net zoals Umm85 over haar gewenste dochter of TS over haar zwnagerschapswens. Hebben ze jou ook gevraagd of de oudste al een kleuterschool had (en dan een uitleg over hoe belangrijk dat is) en of de jongste toch zeker naar de creche ging gaan en de welke ( naam opvang schreven ze direct in het dossier)?

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha, nou die heeft het wel heel erg hoog in dr bol zeg!;)

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @Tjessia, mijn CB vond dat hoogopgeleid zijn juist helemaal niks. Toen Fay zoveel huilde vertelden ze me dat ik boven de dertig en hoogopgeleid was. Daardoor was ik een "hoofdmens ipv een lijfmens" en kon ik niet goed aansluiten bij mijn baby. Ik had vast ook te hoge verwachtingen en dat voelde mijn baby waardoor ze onrustig werd. (Deze mevrouw kwam op huisbezoek omdat ik vast de drie R-en niet goed kon doen, kende me net 10 minuten en had kennelijk het spectaculaire psychologische inzicht dat dit allemaal mis met mij was.) En als dat het niet was, dan waren het vast de spoken die mijn baby had meegenomen uit haar vorig leven... daar geloofde ik vast wel in, want ik was immers in Indonesie geboren. Zit je dan, met je drie weken oude krijsbaby en je post-zwangerschapshormonen en 2 uur slaap per nacht.

@TS: Ik geloof best dat het CB goed werk kan doen, maar ik neem die van ons niet meer serieus. En ik lieg overigens dat ik barst. Fay krijgt alleen maar water of thee, eet supergezond, is superlief, relatie loopt op rolletjes, ze praat super..... Gewoon de boekjes napraten tot je je écht zorgen maakt en dan moet je sowieso niet bij CB zijn. Jij kent je kindje, en er valt genoeg op te zoeken over goede voeding en goede opvoeding. Jij weet ook wel dat beweging, een veilig thuis, goed sociaal vangnet, gezonde voeding, enz belangrijk zijn. Dus gewoon positief zijn op het CB en thuis de sores uitvogelen als manlief zich een beetje onttrekt aan het huishouden/kind.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach ja, en als er kindjes vermoord worden, familiedrama's gebeuren, vaders kindjes ontvoeren, dan doet het CB het fout want 'dit hadden ze kunnen weten' .
    Het zal nooit goed zijn.

En ja, ik heb ook zulke vragen gehad. Ondanks dat ik blank en al dat soort dingen meer ben.
    Het is maar net hoeveel je het op jezelf betrekt. En dat doe ik bij zeer weinig dingen, omdat die niet van toepassing zijn.

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Aszz:

Dat is het juist, op dat gebied schijnen ze hier in vlaanderen dan weer helemaal niet te werken.
    Hier is het een gegeven dat Kind en Gezin (noemt zo hier) met de handen in het haar zit omdat ze echte risicigroepen niet bereikt (daklozen, junkies, roma) en daar nu juist de meeste problemen bij zijn.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @zilvervosje:Ik heb ook zo'n perfect kind hoor (knipoog). je bent niet alleen.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, ze hebben in het dossier genoteerd naar welk kinderdagverblijf mijn kinderen gaan. En we hebben het ook over de school die we voor onze oudste hebben uitgekozen gehad.

Ik zie hier wel een paar heel rare vragen/opmerkingen tussen staan, die wel degelijk met vooroordelen te maken hebben. Natuurlijk hoef je die vragen niet te beantwoorden als je ze onzinnig vindt! Maar er staan ook vragen bij waar echt geen bijbedoelingen bij (hoeven te) zitten.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, ik zie nu dat ik dubbel gepost heb. De internetpagina ging eruit en toen ik op "back" drukte was mijn post weg (vandaar het verhaal twee keer).

Blij te weten dat ik niet de enige ben met een "perfect" kind ;)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zo hollands welvaren als maar zijn kan en ook ik heb die vraag al meerdere keren gekregen, en ook of het gepland was (waren al getrouwd toen), of vader zich betrokken voelde, of hij wel een oppast . Ik dus oppassen doe je op de buur kinderen, maar ze zijn wel eens bij papa alleen, sterker nog ik werkte toen elke vrijdagavond en zaterdag.. toen ik dat zei ooo red hij dat wel?? eh ja natuurlijk waarom niet.. ;) \

ja op het consternatiebureau moet je gewoon denken ene oor in en andere uit.. :D:D:D ze zijn niet wijzer. zelfde met kind is te klein, dik, groot, smal, grote teen is te groot, nagel van die vinger is 3 mm te klein etc. etc, etc:p:p:p:p:p:p:p:p:p

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ook aan mij zijn die vragen gesteld, elke keer weer wanneer ik er kom.
    Heb ik genoeg hulp, vind ik moeder zijn wel leuk,
    waar is papa? (Oma gaat meestal wel mee)
    Ik geef het antwoord dat ik geven wil en de rest gaat het ene oor in en het andere oor uit.
    De vreemdste v raag vond ik: was het wel gepland?:(

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Op zich helemaal geen klachten over het CB. Ik kom er graag. De wijkverpleegkundige is een moeder van 2 kids op de school waar ik les geef. Leuk mens...

Wel kreeg ik van de arts van het CB een vragenformulier mee...ging over het signaleren van postnatale depressie...Vul hem maar gewoon in, want ik heb nergens last van!:D!
    Misschien is het ook wel goed dat ze dat doen...maar het stond een beetje raar eerst, van euh...kom ik zo over?!?! (maar dat kan ik me niet voorstellen, het geluk straalt van me af!)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Omdat ons CB op vrijdag is (mijn werkdag) gaat mijn man altijd naar het CB :D, dus nee ;). De twee mensen van het CB weten dat ik werk en dat ik kom als ik kan (in vakanties bijvoorbeeld), dus deze vraag wordt niet aan mijn man gesteld :)

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier ook regelmatig die vragen gekregen van het CB.
    Of de taakverdeling goed verloopt, of wij allebei werken en dat kunnen combineren.
    En ook vaak de vraag of de kinderen het wel naar hun zin hebben op het KDV.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verder zie ik veel vragen die niet zo mal zijn hoor. Hoe je het ouderschap ervaart vind ik bijvoorbeeld een hele goeie vraag.

En je hoeft toch echt niet naar het cb, die vaccinaties kan de HA ook doen hoor ;)

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nee hier nog nooit gevraagd..

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kortom...wat ze ook doen, het is nooit goed!

Ik heb er totaal geen probleem mee en ja, die vragen zijn mij ook gesteld.

Daar kan je toch gewoon antwoord op geven?
    Ja, ik vond het retezwaar na een rotbevalling en nee, we wisten er niet mee om te gaan. Dus op advies van het cb met de ha en maatschappelijk werk gaan praten om er voor te zorgen dat we een eventuele postnatale depressie voor waren.

Werd idd wat in de gaten gehouden, alleen maar fijn natuurlijk!

Het zelfde toen we in het ziekenhuis met de jongste waren na een lelijke val: u weet dat we hier een melding van maken?
    Kan ik me wel druk om maken, maar doe maar. Heb niks te verbergen en liever dat ze 100x voor niks komen dan 1x te laat.

Je kan zelf natuurlijk ook in het slachtofferrolletje kruipen...;)
    Kwestie van niet zo aanstellen hoor!

19. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Oke,

Maar wat doen ze ermee?
    Dat vraag ik mij nu eens af.
    Stel je geeft aan dat het niet meer gaat, dat je man je dwingt of dat je het allemaal niet gecombineerd krijgt, wat doen ze dan echt.
    Heb dit bij mijn eerste ook aangegeven, maar ik heb geen minuut hulp gekregen (vb extra kraamhulp helpen aanvragen, helpen papieren invullen, gesprekje gepland met de man/familie, zeggen bij welke instanties je een ziekteuitkering kunt krijgen of de wetgeving omtrent je werktijden helpen doornemen oid).
    Geen aanval hoor, maar WAT doen ze er dan mee buiten een melding maken

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb dus wel hulp en advies gekregen en in mijn 2de kraamtijd kwamen ze extra langs om te kijken of het goed ging.

Als ik er nog wel eens kom (niet zo veel meer) dan vraagt ze nog steeds hoe het nu gaat en dat de start wel pittig was.

Ze zijn er (zouden moeten) als ondersteuning.

Deel Deze Pagina