ons zoontje is nu 3 maanden en ik moet er niet aan denken zonder hem weg te gaan haha, hij mag ook zeker niet voor het eerste jaar ergens logeren hoor. en als hij 9 maanden is in augustus nemen we hem mee op vakantie naar Portugal, een commentaar dat ik daarop krijg pfff waarom neem je zo'n kleintje mee?? ja dat bepalen wij zelf toch, bij mij thuis gingen wij ook vroeg mee op vakantie en overal heen en ik ben er ook niet slecht van geworden toch....tuurlijk gaan mijn man en ik ook weleens uit eten of een dagje weg dan zal hij wel naar opa en oma mogen dat is ook al weleens gebeurd, maar een heel weekendje zonder ons kind, nee dat kunnen en willen we allebei niet. maar dat is ieder voor zich, snap heel goed als mensen het wel doen! ook als we naar vrienden gaan of verjaardagen hebben ofzo gaat hij gewoon mee! hij hoort bij ons, we doen dit vanaf het begin en hij slaapt overal doorheen en als het wat later wordt hebben we een campingbedje bij, wij zijn daar heel makkelijk in. vrienden van ons (tevens onze buren) die hebben 2 kinderen van 3 en 5 en die hadden laatst een feestje en dan laten ze die kinderen thuis tot 's nachts en dan nemen ze de babyfoon mee...ook al was dat feestje maar 3 straten verderop de babyfoon werkt toch niet op die afstand?? en stel dat er brand uitbreekt of wat dan ook ik moet er niet aan denken!! nee vind het echt onverantwoordelijk en het was niet de eerste keer.
Pardon ? .. Dat meen je toch niet ... Hoe kunnen mensen dat toch doen ?? .. Net zoals mensen die hun kids in de auto laten zitten als ze ff snel de winkel inspringen om een pakje sigaretten oid te kopen, die snap ik ook echt niet ... Het idee wat er allemaal kan gebeuren ... brrr
Ja zat ook echt met klotsende oksels haha, zag dr daar rondlopen met dat ding in dr mond.. Heb het er maar uitgehaald en gezegd dat ik het eng vond.. vonden ze geloof ik nogal overdreven. Ook kwam SM een keer met chocomelk de kamer binnen terwijl onze dochter ernstige koemelkallergie heeft ('Ow, mag ze dit ook niet dan?'). Zou dr dus niet aan moeten denken dat ze daar gaat logeren of iets
Ja hoor, heerlijk vind ik het als hij een dagje of nachtje bij opa en oma is. Ben fulltime thuis dus soms is het wel echt even 'nodig' om even zonder hem te zijn en even alleen bezig te houden met mijn partner. Ik vind ook dat het moet kunnen. Kijk geen 2-3x id week of een hele week achtereen maar zo nu en dan zeker wel hoor. Altijd paraat staan voor je kindje eist nu eenmaal zijn tol, ook je geduld word geregeld op de proef gesteld en door zo nu en dan alleen te zijn kan ik me weer opladen en kan ik er weet tegen aan.
aan de TS: geen moeite mee. Ben gek op mijn zoon, maar vind het ook heerlijk als hij een nachtje bij oma logeert (en wij een sauna-arrangement hebben, of een feest.) Zoals eerder gezegd hier: je bent méér dan alleen mama
vakantie zou ik niet doen maar 1 nachtje moet kunnen toch? ik probeer er ook geen moeite mee te hebben, in april gaan wij 1 nachtje weg zonder moppie, ik zie er naar uit en ik zie er tegenop, wie weet valt het me heel erg mee en kan ik prima genieten zonder de kleine, als dat niet zo is dan was het de laatste keer want ik ga mezelf ook niet martelen.
haha, nou ik heb er dus zeker wel moeite mee. sophie heeft nog nooit ergens anders ('s nachts) geslapen, wellicht binnenkort (weet niet wanneer de bevalling begint?). onlangs hebben we een hotelovernachtiging gewonnen, we willen haar graag meenemen.
ja en ze hebben weleens de babyfoon bij ons neergezet, maar toch vond ik dat al eng en ben een paar keer gaan kijken ha ha, maar iedere keer zeiden ze we zijn netjes op tijd weer thuis en toen kwamen ze tegen 2 uur 's half 3 nachts pas aankakken ja daag ik ga niet voor hun opblijven dus wij doen het niet meer tja en dan gaan ze dus gewoon toch....met de babyfoon.
Met onze eerste zoon kon ik het ook bijna niet! Maar me ouders stonden op een camping en daar had hij het super naar zijn zin. Dus als we op bezoek kwamen wilde hij nooit mee dus tsja dan doe je het echt voor je kinderen! uiteindelijk hebben we het vaker gegaan en voelde wel even lekker. Maar 3 weken geleden ben ik 2 weken zonder me kinderen geweest en dan wordt je wel gek!! Helaas had ik geen keus en lag ik in het ziekenhuis maar leuk is anders!
Nee hoor ik vind het niet gek, ik kan ook echt genieten van 2 daagjes met zn 2tjes. (maar dan wel alleen als mijn dochter bij mijn ouders is, dan weet ik echt zeker dat het goed gaat, en denk ik er niet eens veel aan!)
Ik vind het echt hartstikke fijn om af en toe een avond met mijn lioef weg te gaan en waarom zou ik daar schuldgevoelns over moeten hebben??? De opa's en oma's vinden het een eer om op te mogen passen en ik vind het superfijn dat de meiden ook eens 's nachts en 's morgens bij opa en oma mogen zijn. voor iedereen feest dus
ik vind het eigenlijk wel een goed teken dat je ze zo makkelijk bij opa en oma achterlaat. dan voel je je daar duidelijk goed bij en dat is zo belangrijk. en daarbij: ook ouders hebben recht op een paar daagjes genieten van elkaar, ook zonder kinderen. groot gelijk dat je zo nu en dan eens aan jullie tweetjes denkt. ik weet niet of ik het straks zal kunne, maar ik hoop het wel hoor.
Ik vind ook dat het moet kunnen en ik heb er ook geen moeite mee. Dat betekent niet dat ik m niet mis, maar mijn zoontje vind het super bij mijn ouders en zij vinden het super dat ie er is. Nu gaan we een weekje op vakantie naar centerparcs, hij gaat mee maar mijn ouders ook hihi.. kunnen we daar ff een keertje uit eten zonder de kleine man en hebben we een vertrouwde oppas. Zo'n oppas van het park zou ik dus bijv niet doen. Gelukkig heb ik een hele hechte band met mijn ouders en tussen mijn ouders en mijn vriend klikt het ook onwijs dus dat is super. Want als ik hen niet had gehad, had mijn zoontje nog niet ergens gelogeerd hoor. No way bij mijn schoonmoeder bijv.
Totaal geen moeite mee, vind het heerlijk! Heerlijk samen of met vrienden een hapje eten, filmpje pakken en nog stappen ofzo en dan de dag erna heerlijk uitslapen En dan kom ik hem 's middags ergens een keer ophalen. Heb totaal geen haast en doe alles op mijn gemak. Maar nu ben ik toch heel nuchter en makkelijk in dingen dus nee het is helemaal niet raar dat je kindje lekker gaat logeren af en toe.
Ja vooral lekker uitslapen, dat heb ik af en toe echt nodig hoor! Heerlijk! Ik mis ze dan ook heel erg en ik bel wel 3 x op een dag