Wat wordt normaal gesproken verzwegen over zwangerschap/bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mnon, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnon

Mnon Niet meer actief

Hello Ladies!

Ik zat vanmiddag in de auto en dacht ineens aan de naderende bevalling en kreeg weer een terugblik naar mijn vorige zwangerschap en de dingetjes die die je van te voren nooit te horen krijgt.

Waar stonden jullie (achteraf) van te kijken?

Ik wist bijvoorbeeld niet dat het normaal is dat je gaat/kan overgeven tijdens de bevalling als je ongeveer 3 cm ontsluiting heb.

Nou meiden barst los, waar zijn jullie tegen aan gelopen wat niemand je vertelt?

2. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    Is dat normaal dat je kan gaan braken bij ongeveer 3 cm ontsluiting??.
    Ik heb dat bij mijn eerste bevalling ook gehad, maar bij mijn tweede bevalling niet. Ik wist niet eens dat dat erbij kon horen!!

Wat weet ik nog meer niet?? :( (wil ik het wel weten ;) )

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Klopt, bij 3cm en 8cm wordt er vaak gebraakt.
    In mijn geval alleen beide keren bij 7-8cm.

4. dido84

dido84 Actief lid

22 nov 2013
    180
    0
    0
    apart nog nooit gehoord. handig om te weten haha

5. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0

Dan heb ik dat gehad rond 8 cm bij mijn eerste bevalling. Kort daarna controleerde de vk en had ik 9 cm. Wist ik helemaal niet dat dat erbij hoort!! Gelukkig de tweede bevalling niet gehad...heb de weeën toen in bad opgevangen, mss dat dat het verschil heeft gemaakt?? :(

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ja, hier ook beide bevallingen overgegeven bij 8 cm.

Wat ik verder niet wist, is dat je na de bevalling nog een paar dagen last kan hebben van naweeen om de baarmoeder weer terug in positie te krijgen. Had ik vooral bij de tweede veel last van, echt pijnlijk!

En wat me ook verraste: toen de melkproductie goed op gang kwam spoot het er ook uit als ik gewoon onder de douche stond. Nog erger, met afdrogen na het douchen. Kon ik weer van voren af aan beginnen!

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik braakte idd ook! Rond de 8 cm ofzo? en flink!

Wat ik nog meer niet wist..
    Dat plassen na een knip niet fijn is en dat je geadviseerd wordt om onder de douche te plassen.
    Dat poepen niet vanzelfsprekend is in de eerste week.
    Dat De knip nog maaanden later gevoelig was.
    Dat mijn borsten uitgehard lijken door de de borstvoeding? Stuk minder gevoelig althans
    Dat je been en rug weeen gewoon NIET kunt opvangen

Maar vooral dat je je intens gelukkigvoelt op het moment dat je je kleintje vast houdt en je alle pijn (die heb ik nog geen eens benoemt hier boven) vergeten bent!

:)

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dat je enorm ligt te trillen / shaken na de bevalling.
    Dat de eerste foto met kind echt niet zo charmant is is dat je overal op fb of zo ziet (ik had washand op mn hoofd, bezweet en onder t meconium, echt prachtige eerste foto,,,,,,,not)
    Dat t lege buik gevoel echt heel raar is.
    Dat je je vanonder echt helemaal zwaar en in elkaar geslagen voelt
    Dat je de pijn van de bevalling zo vergeet,,,,,tot dat ze beginnen met hechten (spuit is ook al zo erg daar )

9. maartje25

maartje25 Niet meer actief

OMG had ik het maar niet gelezen...overgeven???? Serieus?? Dat is het ergste wat me kan overkomen! Ik kan zo moeilijk overgeven...

10. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #10 Lavendel1603, 20 mei 2014
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
    Oja,

Als het hoofdje "staat" dat het brand en het voelt als een grote steen dat nooit gaat passen.

En dat, wanneer de nageboorte nog moet komen dat die zo warm en glibberig aanvoelt en de geboorte daarvan gelukkig weinig voorstelt (als alles goed gaat)

11. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    overgeven beide keren niet gedaan, wist ook niet dat dat zoveel voor komt.

Aambeien, dat was mijn verrassing na de bevalling. Had me op alles geestelijk voorbereid, tot totaal ruptuur aan toe. Helemaal niets.... Maar aambeien had ik nooit aan gedacht!

12. Linana

Linana Niet meer actief

Voorafgaand aan een bevalling heb je bij meer dingen het idee van "dat zou het ergste zijn wat mij kan overkomen", maar geloof mij... Een bevalling overkomt je.
    Je hebt niks te zeggen over het hoe en wanneer. Het komt hoe het komt, met alles waar jij doorheen mag.

Ik heb niet gekotst, ook totaal geen drang gehad ofzo, maar dat shaken na de bevalling, alle pijn vergeten, dagen erna een in elkaar geslagen gevoel down under, spierpijn alsof je een 6 voudige marathon heb gerend, een pijnlijke/gevoelige doos (nog maanden) na de bevalling, etc... Dat was hier zeker aanwezig hoor ;)

13. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah bah, overgeven! Dat haat ik zo! En ben je dan ook de hele tijd misselijk of maar even?

14. Ik heb ook overgegeven, maar heb geen idee hoeveel centimeter ontsluiting ik toen had. Als ik er achteraf over nadenk, kan het best eens 3 centimeter geweest zijn! Vond dat overigens totaal geen probleem, heb me er ook niet beroerd om gevoeld.

Oh en, dat plassen na de bevalling.. Ai :D Bij de eerste keer dacht ik 'Ga toch weg joh, met je kannetjes, zo erg kan het niet zijn!'. Ben ik héél snel op teruggekomen :p

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou ik zal nooit vergeten dat ik na de keizersnede voor het eerst zelf naar de wc ging. Ik dacht dat ik dood ging!!! Met het plassen kwamen er enorme stolsels bloed mee en ik dacht serieus dat ik mijn baarmoeder aan het uitpiesen was ofzo. Ik op die alarmbel drukken en pas na een kwartier kwam er iemand. Ik zat helemaal in paniek op de wc. O dat zijn gewoon stolsels, hoort erbij. Ja hallo!!! Had je me dat niet even kunnen zeggen van tevoren???

16. Linana

Linana Niet meer actief

Oh ja en die aambeien :(

De tip: curanol! Echt, schrijf het op en haal het in huis. De pillen en de zalf. Werkt als een tierelier

17. Ja, en echt alléén curanol! Niets anders aannemen als ze het bij de apotheek niet hebben wat 'net zo goed werkt', want er is echt niets wat écht net zo goed werkt! ;)

18. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan beter niet meer meelezen.. :D

19. Linana

Linana Niet meer actief

Inderdaad!
    Ik haal het deze keer van tevoren in huis, want de aambeien waren erger dan de pijn aan m'n doos.

20. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    Ik begin er wel weer een beetje tegen op te zien ;)

Deel Deze Pagina