even een vraag kan je zomaar over gaan op voeding voor hongerige baby's? met zomaar bedoel ik als je kind gewoon honger heeft maar je beter niet meer in de fles kan doen
in principe wel. Alleen is het nodig? Zit je aan de max qua voeding (180cc per kilogram)? Doet de kleine lang genoeg over de fles (20-30 min)? helpt 10 cc water extra misschien? Of een fopspeen na de fles? Hoe is het gewicht, groeit dat (te)goed? Is het geen (verborgen) reflux, waardoor hij snel honger heeft (pijn, ongemak) het gevaar bij die hongerige baby voeding is, dat je te weinig gaat geven als ze even tijdens een hongerspurt wat meer willen. Dan heb je tijdens de hongerspurt een normale hoeveelheid, en daarna bij normale honger een te kleine hoeveelheid. Mijn jochie begon er ook van te spugen.
hij krijgt nu 110 cc in de fles en dan 8 voedingen in 24 uur, hij weegt 4540 gram, maar hij komt dus s'nachts vaak om de 2 uur al, ik las ergens dat je de laatste avond fles dan die voeding kan geven omdat dat wat langer in de maag blijft, overdag dan dus de gewonen voeding.
Dan zit je inderdaad rond de max. Je kunt het voor de avond geven, maar sommige kindje krijgen er krampjes van of gaan spugen. En het is geen garantie, soms slapen ze onrustiger door de zware voeding.. Sommige kinderen hebben gewoon een fase dat ze hun drink-ritme even gek hebben. Vaak is dat in de avond, van 6-8. Maar soms ook wel tot middernacht. Heb je het donker op het kamertje 's nachts en licht overdag? En overdag lekker spelen na de fles, in de nacht in het schemer en snel weer terug in bed? Je kunt ook nog nutriton gebruiken, dat is om de voeding wat in te dikken (heb je wel grotere speen nodig). Normaal helpt het tegen spugen, maar sommige baby's krijgen er ook minder honger van. Dat mag je gebruiken vanaf de geboorte. Je kunt hongerige baby voeding eens proberen, als die nachtelijke feestjes te lang duren.
ik geef thijs in de laatste fles ook 10 cc meer water en dan 3 standaard schepjes en 3 forte schepjes, doet ie het prima op. overdag doe ik gewoon 180 water en standaard en beetje forte
Wij doen overdag ook gewoon en bij de late voeding forte. En dat gaat prima. Merk wel als we meer flessen forte geven dat baby dan last krijgt van zijn buik, dus dat doen we niet.
ik wou het ook echt alleen de laaste avond voeding doen zodat ie wat langer als 2,5 a 3 uur slaapt! maar kan ik dan het beste de helft forte doen en de ander helft standaard of helemaal forte?
Drinkt hij wel zijn flessen helemaal leeg? En heeft ie dan nog honger? Want anders zou ik gewoon zijn flessen gaan ophogen. Dat mag gerust hoor.
hij drinkt alles op! en ik probeer nu echt een beetje ritme te maken voor hem, overdag na de fles lekker bij me zitten en spelen tussen de middag rustig boven slapen en rond 8 uur naar bed, en s'nachts zo snel mogelijk weer terug in bed
Volgens mij kan je dan gerust ophogen hoor. Mijn kindje was 4 kilo en toen kreeg het al flessen van 120 cc en dan nog voeding erbij. Nu is het 5 kilo en krijgt het 150cc en dan nog voeding erbij. Als ze een grotere fles leegdrinken dan houden ze het vaak langer uit en komt er zo vanzelf meer tijd tussen de flessen en zit je ook zo op een fles minder. Waardoor je in het totaal ook weer goed zit.
wat bedoel je met 120 cc en dan nog voeding er bij? de schepjes poeder dan je dus op 135 cc ongeveer komt?
volgens mijn rekensom mag hij nu 810 cc drinken, dat is 100 cc per fles maar ik denk dat hij dan zeker binnen de 3 uur wakker word voor de volgende voeding. ik geef nutrilon standaard 1
Op ons CB deden ze er echt niet moeilijk over. Die gingen gewoon uit van max. 1 liter. En wat ik al schreef, waarschijnlijk als ie meer in de fles krijgt dan duurt het langer voor hij voor de volgende komt en zo heft het elkaar op. Tenminste dat was hier wel. Op die forte bij de laatste voeding voor de nacht doet onze baby het trouwens erg goed. Begint er nu op door te slapen.
Hij krijgt al 180 in de fles? En dan drinkt ie nog 8x. Dan zou ik zeker overstappen op forte. Of bedoel je dat je de rekensom van max. 180 aanhoudt? Want daarover deden ze dus bij ons CB niet moeilijk en hadden ze zoiets van niet zo nauw kijken. Max. 1 liter aanhouden en wrs. trekt de baby het zelf wel recht.
ik bedoel de rekensom van 180. van de week had ik s'avonds 150 cc in de fles gedaan maar dit drinkt ie dan niet op
Ja, tis een heel gedoe he. Hier lukte dat ook pas nadat we met de late voeding forte gaven. Toen sliep de baby 's nachts dus langer en had dus meer honger bij de eerste voeding. Toen dus 150 in de fles gedaan en daar sliep de baby weer langer op. Het is zo'n cirkel he. Had je al forte geprobeerd?