Potje geven van 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Brien24, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik wil binnenkort potje van 6 maanden gaan geven aan me zoontje. Echter ben ik zo bang dat ie zich verslikt of stikt in een klein stukje. Of kan dat niet?

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Meeste 6 maanden potjes zitten geen stukjes in. Zijn gewoon grote 4 maanden potjes. Pas vanaf 8 maanden zitten er stukjes in.
    Alleen in de 6 maanden potjes van Friso zitten hele kleine stukjes in. Kun je gebruiken bijv als overgang naar de stukjes uit de Olvarit 8 maanden potjes, want die zijn weer wat groter dan die van Friso 6 maanden.

En verslikken doen ze niet zo vlug hoor. Is meer kokhalzen, maar dat is een reflex.

Gr. Marieke

3. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik heb dus potjes van friso gekocht omdat ze in de aanbieding waren bij de AH. Maar het kan dus geen kwaad en kan het proberen

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Je kunt het altijd proberen. Als hij blijft kokhalzen is hij er nog niet aan toe en zou ik de gepureerde potjes geven.
    Hier ging het meteen goed, maar ik heb een hele makkelijke eter.

Gr. Marieke

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kokhalzen hoort erbij! Veel kindjes moeten leren eten. De reden waarom kindjes soms niet goed leren eten is niet omdat ze het niet kunnen maar omdat de mama's te panisch zijn. Dus probeer te ontspannen en geef je kind een kans (en indien nodig meerdere!)
    Stikken doen kinderen niet in potjes.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    die friso potjes vind nathan heerlijk. vooral de pasta/ lasagne. Nooit last gehad met stukjes trouwens.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat de rest ook zegt, die potjes zijn best fijn gemalen. Dus dat gaat normaal wel goed.

Die kokhalsreflex ligt heer erg voor in de mond bij jonge kinderen. Als ze beginnen met eten gaat die reflex steeds verder naar achter, totdat hij achterin de mond zit. Maar daar is wat oefening en tijd voor nodig.

Heb je al 4 maanden potjes geprobeerd?

Deel Deze Pagina