8 Weken oud hoeveel voeding/voedingen krijgen jullie kindje ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door linda84, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje van 8 weken (nu 8 pond) dronk 2 weken lang maar 60 tot 100 cc doordat hij erg verkouden was. Nu drinkt hij sinds 3 dagen zijn flessen helemaal leeg 120+4 en begint hij na de voeding nog te huilen. Het lijkt erop dat hij meer voeding zou willen. Met een speentje neemt hij vaak geen genoegen. Hij krijgt sinds 3 dagen 6 voedingen ipv 7.
    Zal ik alweer ophogen of gaat dit te snel ? En moet ik er dan een voeding afhalen ? Dat lukt denk nog niet want hij heeft nog een nachtvoeding.

Graag jullie mening.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    L.iam had 5 flessen van 180/6,, ik zou gewoon zo verder gaan en eventueel idd wat meer in de fles gaan doen,,
    geen nachtfles meer,,

Liefsz

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Sven onze zoontje is nu ook 8 weken, en drinkt ongeveer 6 keer 130 cc op per keer, behalve de voeding voor de nacht, en de voeding smorgens, dan krijgt ie 165 en drinkt dan ong 150 op.

heel soms slaat hij een fles over en krijgt dan 5 flessen, maar meestal dus nog 6.
    overgens krijgt sven ook nog snachts een voeding.

we hebben overgens geen vast tijdscheme, we voeden redelijk op verzoek, heel soms plannen we het een beetje als we bv weg moeten. maar over het algemeen voldoen we gewoon aan zijn verzoek.

mocht sven tussendoor nog dorst hebben, gebeurd heel soms, dan krijgt hij een 20 cc hele slappe rooibosthee ofzo.

gewoon naar je zoontje kijken, als die naar de 120 niet genoeg heeft, gewoon 150/5 gaan aanbieden zou ik zeggen. doen wij dus ook, en hij drinkt dus wat ie nodig heeft.

oja ons zoontje weegt nu 4570 gram, bij geboorte was het 3040 gram.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je kan je kindje ook 150/5 aan bieden.
    Deze fles mogen ze ook 6 x hebben op een dag.
    Zolang ze maa rniet over de liter komen.

Je kindje zal het niet allemaal opdrinken maar heeft miss. dan net even genoeg.

En miss heeft je kindje wel een groeispurt dan vragen ze vaak ook wat meer.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    je zou het kunnen ophogen idd.. ons zoontje is ruim 8 weken en krijgt nu 4x 150+5 en 1x 180+6 (laatste fles).. hij weegt nu 4760 gram..

als je nu wel gaat ophogen, hou de eerste dagen dan even bij hoeveel hij laat staan, officieel mag je dan maar 5 flessen van 150+5 geven, maar als hij standaard bij elke fles 20cc laat staan, mag je dus 100cc 'extra' geven tussendoor.. werkte hier prima en na een paar dagen zat hij automatisch op 5 flessen.. een enkele keer 6 flessen.. Je kan het altijd proberen, werkt het niet, kan je altijd terug.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oja, als je niet wilt ophogen kan je ook 10cc extra water in de fles doen.. Doen we hier momenteel ook.. wil hem nog niet volledig op 180+6 hebben omdat hij daar nog wat te licht voor is... doe nu 10cc extra water erbij en dan heeft hij wel genoeg..

(of gewoon tussendoor wat water in een flesje kan ook)

Deel Deze Pagina