probleem slikken fruithapje en avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door Scorpion, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    mijn dochtertje van 5 maanden wil heel graag fruit en avondeten...

probleem....tong zit in de weg :p van het lepeltje afsabbelen, lepel achter in dr mond, midden op de tong niks werkt.
    Ze wil het zo graag maar ze duwt het iedere keer met die tong zo weer dr mond en ik weet niet meer wat ik kan doen om dr te laten slikken:(.
    Iemand tips????

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij het kindje van een kennis hielp het, door onder de kin mee te wrijven naar achteren.
    Andere kindjes hebben een speen/vinger nodig, om het door te gaan slikken, samen met de zuigbeweging..

En anders is ze misschien toch net even iets te jong?

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee staat dit topic ook ergens anders?
    In ieder geval: ik denk dat ze gewoon te jong is en dat je even moet wachten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is de wurgreflex. Die zorgt ervoor dat een kind zolang het aan melk genoeg heeft alles wat geen melk is naar buiten werkt.
    Ik denk dat je kind niet zozeer eten wil, maar gewoon wil 'meedoen' als jij eet. Ze ziet jou interessante bewegingen maken en die wil e nadoen. En daarvoor is een leeg lepeltje om op te sbbelen al voldoende.
    Voor eten op het lepeltje is ze gewoon nog te jong.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou ook zeggen dat ze nog te jong is.. Lekker laten oefenen met een leeg lepepltje :)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Was ook mijn eerste gedachte, dat ze toch nog te jong is...
    Geef haar gewoon een lepeltje in de hand als jullie aan het eten zijn of zo, dan kan ze daar vast aan wennen en beetje mee oefenen.

Deel Deze Pagina