op de goede weg?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lies2911, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    als ik het zo lees dan slapen veel babys al door en isabel is toch een beetje lastig (als je dat zo kan noemen...)
    ze krijgt 160+5 (wordt 180ml) friso comfort 1, het ritme is nu als volgt:

4.00
    8.00
    12.00
    16.00
    20.00
    00.00

in de nacht wordt ze vaak al eerder wakker (rond 3en) maar als ik dan de speentje indoe slaapt ze meestal nog tot 4u, wel is ze dan erg onrustig.
    ze komt om de 4u, maar ze is vaak wel eerder wakker dan dat ze weer moet eten, alleen wanneer ze niet huilt is dat niet erg toch?
    heeft iemand tips om haar door te laten slapen? ze heeft al een paar nachten van 00.00 tot 6 geslapen, maar ik denk dat ze toen zo moe was van de stress etc van de verhuizing die we achter de rug hebben...
    ben ik nu te ongeduldig? ik ga natuurlijk "graag" mn bed uit in de nacht voor onze kleine meid, maar een beetje nachtrust zou ook niet verkeerd zijn!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je kindje is nog maar 2 mnd oud! Als jouw kindje er ngo niet aan toe is zal ze dat echt niet gaan doen hoor. De enige tip die ik je geven kan is geduld hebben! Het komt vanzelf wel. Ddat kun je niet forceren, sommige mensen hebben gewoon mazzel met hun kindjes die vroeg doorslapen.

3. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    ja precies, ik vind het ook erg snel al die babys die nu al wel doorslapen...maar dan begin je soms toch te twijfelen of je misschien niet iets fout doet..nee dus! goed om te horen :)

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    maak je niet druk. ik had hetzelfde. ik was gewoon te ongeduldig (oververmoeid) en wilde zo graag een keer een nachtje doorslapen dat ik ook geprobeert heb om haar langer te laten slapen. dat ging pas werken toen we de fles verhoogt hebben naar 180+6, toen sliep ze ineens door tot 5.30 en dat is alleen maar langer geworden. ze is nu 3maanden en slaapt als het aan haar ligt van 23.00 tot 8.30. we hebben nu dus het luxe probleem dat alyssa te lang uitslaapt.

nog ff geduld, het komt vanzelf.
    als je de kans krijgt kan je misschien overdag een dutje doen als je kleine meid ligt te slapen. (wel doen anders ben je straks helemaal op, het huishouden kan wel wachten hoor)

liefs doris

5. Lies2911

Lies2911 Actief lid

14 jun 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    goed om te lezen :D tegen de tijd dat ze wat groter is en we 180+6 mogen geven zal het vast ook makkelijker gaan voor ons...
    probeer ook zoveel mogelijk te slapen, maar is toch moeilijk. heb soms het gevoel dat ik dan "niets" heb gedaan terwijl mijn vriend fulltime moet werken...maar sja moeder zijn is ook een fulltime job, moet ik mezelf alleen soms ff aan herinneren...heb nooit stilgezeten (lees: thuisgezeten) voor de zwangerschap etc dus toch ff wennen nog steeds!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Doris, dan heb jij ook nog mazzel want onze Demi slaapt pas sinds een week of 3 door ;)

7. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik las laatst dat je het eerste jaar eigenlijk nog niet hoeft te rekenen op doorslapen. Gebeurt het wel, is het mooi meegenomen, maar eerder uitzondering dan regel.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Is ook zo, maar je hoort hier best veel verhalen over kindjes die vrij vlot doorslapen, dus tja dan ga je weleens denken dat het andersom is ;)
    Ik had het ook hoor

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Lexie,

Nova slaapt ook door, en ik ben daar zéééér dankbaar voor. Maar ik ben me bewust dat dat ook ieder moment over kan zijn, dat dit misschien een fase is. Dat het volgende week omslaat, net nu ik weer ga werken ;) ....

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja dat kan ook nog idd, dat ze ineens niet meer doorslapen of als ze bv in een sprong zitten dat ze dan ineens weer wakker worden snachts..

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik wil jullie niet jaloers maken hoor maarre, de mijne slaapt sinds vorige week zelfs van 23:00 tot 09:30! Daarvoor een paar weken tot 09:00! Van mij hoefde het nog zeker niet, en ik had er ivm reflux al helemaal niet op gerekend, maar ineens gebeurde het! Zelf bleef ik nog gewoon wakker worden om 04:30 haha, mijn biologische klok was daarop ingesteld. Dus kind sliep door en mama niet haha. Wat bij ons wel hielp om er een beetje dag en nachtritme in te krijgen (dus om hem van 23:00 tot 04:30 te laten slapen ipv tot 03:00) was hem zijn laatste slaapje voor de nacht niet langer dan 2,5 uur te laten slapen. Hij raakte dan namelijk al in z'n diepe slaap en doordat ik die ook nog eens verstoorde kreeg hij daarna geen diepe slaap meer (tenminste, dat was mijn gevoel erbij). Verder heb ik hem nooit een slaapje over laten slaan overdag, dus juist om hem overdag veel te laten slapen zorgt er bij ons voor dat hij doorslaapt. Als hij eens, doordat wij veel moeten doen, een slaapje over moet slaan is hij 's nachts ook veel onrustiger. Nou ja, heel verhaal maar hoop dat je er iets mee kan.

Deel Deze Pagina