hallo mama's mijn zoontje is inmiddels 7 weken en ik vroeg me af of ik hem om 00:00 nog moet wakker maken voor de fles. hij wordt heel moeilijk wakker en soms wil hij helemaal niet meer wakker worden om zijn flesje dan leeg te drinken. Hij krijgt om de 3 uur een flesje. maar 21:00 is dan toch te vroeg want hij slaapt wel al door.
kan je niet proberen te schuiven met de flessen? alyssa zat met 7weken op 5flessen. iedere 4uur en ze sliep door. wij deden dan om 23.00 de laatste fles en dan kwam ze om 5.30 weer voor de eerste. hoeveel cc per fles krijgt je zoontje? anders zou je kunnen kijken of je meer per fles kan geven en dan de laatste fles een uurtje naar voren schuiven. liefs doris
hij krijgt nu 150cc+5 en om de 3 uur. hij drinkt zijn flesje soms niet helemaal leeg maar nu net wel mag hij al om de 4 uur als ik hem dan 180cc ga geven?
volgens mij wel. ik weet niet meer helemaal hoe we het bij alyssa gedaan hebben, maar volgens mij kreeg ze toen al 180+6. ik heb het cb toen gebelt want ik had het idee dat ze honger bleef houden en toen mocht ik verhogen. ik weet alleen niet meer wanneer we om de 4uur zijn gaan doen. ik denk dat dat was voordat we de fles gingen verhogen. probeer anders gewoon een keer een fles van 180+6,hebben wij ook gedaan en daarna cb gebelt. als je het cb belt en het uitlegt krijg je vast wel een goed advies. (hier iig wel (renswoude))
Ik vind 180+6 wel een hele grote fles voor een kindje van nog maar 7 weken. Lianne is nu 4 maanden en ze krijgt 2x 210+7 (230 cc) en 2x 180+6 (200 cc). Hoe zwaar is je zoontje? De richtlijnen die op je pak voeding staan zou je ongeveer wel aan kunnen houden. En je moet er ook rekening mee houden dat je niet over de grens van 1 liter dagelijks uitkomt. 180+6 is in totaal 200 cc per voeding. Als je dan nog om de 3 uren zit, zijn dat 8 voedingen per dag en dan zit je op 1600 ml! Ik lees dat je trouwens om de 3 uren 150+5 geeft (165 cc), dan zit je toch ook al ruim over de 1 liter-grens? Ik vind dat zo veel voor zo'n klein kindje, is dat in overleg met het CB gegaan? Ik zou inderdaad proberen om de laatste fles wat naar voren te schuiven, zodat je qua tijden wat beter uitkomt. Lukt het niet om je zoontje goed wakker te krijgen voor de laatste fles? Ik maak Lianne ook altijd wakker, ga haar dan verschonen zodat ze goed wakker wordt en pas dan geef ik de fles. Zo op het eind valt ze wel in slaap, maar ze drinkt alles wel op.
Ik zou gaan schuiven met de tijden en nog niet met de hoeveelheden. Misschien kun je om de 3,5 uur gaan voeden. Gewoon proberen wat voor jou het handigste is. Als je denkt dat je zoontje nog honger heeft na de fles kun je altijd extra bij maken. Wij geven hier om 21.30 de laatste fles.
wij geven onze kleine meid nu 160+5 (180ml totaal) en om de 4u, doet ze het best goed op! van het cb nu de tip om evt de laatste fles zelfde ml water en dan 1 schepje meer (voor het doorslapen) isabel is 8,5 weken
Ik geef Kyano 5x 200 + 7, de laatste krijgt hij rond elf uur. Kyano komt ook vanzelf voor de fles, soms om de 3 uur of om de 4 uur. Als het langer duurt, maak ik hem wel wakker, en hij slaapt s'nachts wel lekker door.
Krijgt Kyano dan niet veel te veel? Je mag max 30 schepjes voeding per 24 uur geven. Als je daar een keer overheen komt is niet zo erg, maar structureel lijkt me dat niet goed. Dat kunnen zn niertjes nog niet aan. Heeft het cb je dat geadviseert? Wellicht is het beter als ie naar voeding voor hongerige babys overstapt en dan wel gewoon 5x180/6