Is dit gevaarlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kauwgum inslikken gevaarlijk

1. ja

2. nee

3. geen idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Mijn neefje slikt vaker een kauwgum in.
    Is dat gevaarlijk?
    Vroeger werd ons verteld dat dan je darmen op mekaar gingen plakken. Is dat waar of een fabeltje? :oops:

Liefs Marjo

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Volgens mij gaan je darmen niet op elkaar plakken,maar duurt het wel redelijk lang voor het verteerd is...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat gebeurt er in de maag als je de kauwgom inslikt?
    Het inslikken van kauwgom is niet gevaarlijk. Omringt door maagsappen kan het niet aan de maagwand gaan kleven. Toch is het niet aan te raden de kauwgom door te slikken

Dit staat op de site van stimorol.

Het zal wel wat meevallen denk ik. Maja het is er niet voor gemaakt he ;)

4. Sandra83

Sandra83 Lid

10 nov 2006
    29
    0
    0
    Je poept kaugom gewoon uit hoor. Het word misschien dan wel niet verteerd, maar dan komt het er in zijn geheel wel uit.
    Volgens mij kan het geen kwaad, als je maar niet 10 kaugoms per dag inslikt.

Gr. Sandra

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn ervaring als klein meisje was, dat het er gewoon weer helemaal uit kwam. Een heel pakje hubba bubba zorgde dan ook voor vervelende taferelen op het toilet...klaarblijkelijk bleef de kauwgom elastisch :oops:

Maar ik heb echt heel wat kauwgom 'opgegeten' en er verder nooit last van gehad.

6. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik heb een keer op het kinderdagverblijf bij een jongetje van 2,5 een meter kauwgom uit zijn holletje kunnen trekken :s

Hij had al steeds last van buikkrampen en niet naar de wc kunnen, waarvan mijn collega en ik opeens de oorzaak zagen.

Ik weet niet hoeveel kauwgom hij op had en hoe lang het er al zat, maar ik vond het echt ranzig. Iedere keer als ik nu iemand hoor zeggen: oops ik heb mijn kauwgom ingeslikt moet ik daaraan denken.

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    :-& :pale:

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    #-o :pale: :-#

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k had ong 5 jaar terug een klasgenot die slikte al vanaf z'n 9e de kaugom door en hij had steeds zo'n buikpijn naar de dokter geweest dat ie werd doorgestuurd naar het ziekenhuis moest ie geopereerd worden ofzo omdat het allemnaal vastzat in z'n darmen hij slikte ook echt na 3x kauwen al door

10. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    De gom wordt niet verteerd en komt na een paar dagen in een stuk er weer uit. Dit is niet schadelijk

Dit vond ik op de site van de kaugom test waar of niet waar.

Dus niet waar ;)

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

:)

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Busybusy, ik pies in m'n broek van het lachen!

Amber

13. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Nu kan ik er ook om lachen, maar toen niet hoor!

Vond het eerst zielig voor het jochie, omdat hij zo'n pijn had en later zielig voor mezelf omdat het echt een ranzig klusje was om alles eruit te trekken.

Heb wel tegen zijn moeder verteld dat ze het misschien wat beter in de gaten kon houden. Het jochie voelde zich gelukkig wel een stuk beter daarna en ik ook omdat ik het na die tijd gelukkig nooit meer heb hoeven doen :D

14. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik vind hem wel sterk hoor, al kan ik me het wel voorstellen dat je op dat moment raar staat te kijken. En de kauwgom gerecycled? ;)
    Ha ha ha......

15. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik denk niet at het gevaarlijk is maar het zal niet goed voor je zijn aangezien het lang duur voorat het verteert is

groetjes susanne

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nou ja, hele hoeveelheden is natuurlijk niet goed. Maar 't duurt heeeel lang voordat 't verteerd is.

Deel Deze Pagina