Mijn neefje slikt vaker een kauwgum in. Is dat gevaarlijk? Vroeger werd ons verteld dat dan je darmen op mekaar gingen plakken. Is dat waar of een fabeltje? Liefs Marjo
Volgens mij gaan je darmen niet op elkaar plakken,maar duurt het wel redelijk lang voor het verteerd is...
Wat gebeurt er in de maag als je de kauwgom inslikt? Het inslikken van kauwgom is niet gevaarlijk. Omringt door maagsappen kan het niet aan de maagwand gaan kleven. Toch is het niet aan te raden de kauwgom door te slikken Dit staat op de site van stimorol. Het zal wel wat meevallen denk ik. Maja het is er niet voor gemaakt he
Je poept kaugom gewoon uit hoor. Het word misschien dan wel niet verteerd, maar dan komt het er in zijn geheel wel uit. Volgens mij kan het geen kwaad, als je maar niet 10 kaugoms per dag inslikt. Gr. Sandra
Mijn ervaring als klein meisje was, dat het er gewoon weer helemaal uit kwam. Een heel pakje hubba bubba zorgde dan ook voor vervelende taferelen op het toilet...klaarblijkelijk bleef de kauwgom elastisch Maar ik heb echt heel wat kauwgom 'opgegeten' en er verder nooit last van gehad.
Ik heb een keer op het kinderdagverblijf bij een jongetje van 2,5 een meter kauwgom uit zijn holletje kunnen trekken :s Hij had al steeds last van buikkrampen en niet naar de wc kunnen, waarvan mijn collega en ik opeens de oorzaak zagen. Ik weet niet hoeveel kauwgom hij op had en hoe lang het er al zat, maar ik vond het echt ranzig. Iedere keer als ik nu iemand hoor zeggen: oops ik heb mijn kauwgom ingeslikt moet ik daaraan denken.
k had ong 5 jaar terug een klasgenot die slikte al vanaf z'n 9e de kaugom door en hij had steeds zo'n buikpijn naar de dokter geweest dat ie werd doorgestuurd naar het ziekenhuis moest ie geopereerd worden ofzo omdat het allemnaal vastzat in z'n darmen hij slikte ook echt na 3x kauwen al door
De gom wordt niet verteerd en komt na een paar dagen in een stuk er weer uit. Dit is niet schadelijk Dit vond ik op de site van de kaugom test waar of niet waar. Dus niet waar
Nu kan ik er ook om lachen, maar toen niet hoor! Vond het eerst zielig voor het jochie, omdat hij zo'n pijn had en later zielig voor mezelf omdat het echt een ranzig klusje was om alles eruit te trekken. Heb wel tegen zijn moeder verteld dat ze het misschien wat beter in de gaten kon houden. Het jochie voelde zich gelukkig wel een stuk beter daarna en ik ook omdat ik het na die tijd gelukkig nooit meer heb hoeven doen
Ik vind hem wel sterk hoor, al kan ik me het wel voorstellen dat je op dat moment raar staat te kijken. En de kauwgom gerecycled? Ha ha ha......
ik denk niet at het gevaarlijk is maar het zal niet goed voor je zijn aangezien het lang duur voorat het verteert is groetjes susanne