Even een vraagje, wat mag je allemaal gebruiken kwam medicatie als je zwanger bent? Mijn neusspray heb ik al van vsm, maar hoe zit dat met hoest drankje, keeltabletten en asperine/paracetamol?
Paracetamol mag gewoon, strepsils mag bijv niet (ofja wordt afgeraden). Ik had het zelf 2 weken geleden en ben nog steeds niet helemaal beter, maar heb vooral veel thee met honing voor de verzachting van mijn keel gebruikt. Geen paracetamol o.i.d., wel gezond gegeten en veel vitamine c!
daar was ik al bang voor, juist die gemische zooi (strepsils) helpen zo goed . paracetamol ben ik huiverig voor, heb er eergisteren 2 genomen omdat ik echt verging van de hoofdpijn. honing is idd een goed idee, heb ook perssinasappels liggen die zal ik ook maar eens gaan gebruiken dan
Paracetamol en keel lekker warm houden, warme drankjes drinken, voor de rest kan je niet veel doen denk ik. Sterkte!
Bij mij helpt altijd die bentasil keeldropjes. Weet niet of die wel mogen, aangezien strepsels niet mogen. Strepsel werken niet bij mij, maar bensasil verzacht gelijk. Ze liggen meestal bij de kassa's. Maar de laatste keren kon ik het bij de Etos niet meer vinden.
Helaas mag je inderdaad bijna niks. Op snoepjes zuigen dan maar en keel nathouden. Warme dranken zijn niet altijd goed, dus drink ook vooral gewoon koud water om de pijn wat te verlichten. Ook 's nachts water bij je bed zodat je meteen iets kunt drinken als je wakker bent. 's Ochtends is de pijn vaak het ergst door een droge keel. Heel vervelend, beterschap ermee! Paracetamol mag gewoon hoor, dus nemen als je het nodig hebt!
honingdropjes mogen dus wel, die zijn zo lekker om op te zuigen. denk dat ik manlief zo nog even naar de winkel stuur, ik heb ook nog antifly (groene) snoepjes liggen, stom dat ik daar niet eerder aan dacht. ik drink thee en water.
Neusspray (liefst de variant voor kinderen) mag als je het niet vaak gebruikt. Of het VSM is of niet! Beter is een zoutoplossing.