Is dit "gewoon" gekneusd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zal het even toelichten.
    Er reageerde hierboven o.a. een huisarts, die aangaf geen tijd te hebben voor huisbezoeken en ook maar 10 min. ofzo per klant heeft. Dat soort reacties wekt de indruk dat dit overal en altijd zo is, en dat TS niet moet denken dat een huisbezoek mogelijk is. Daardoor durven sommige mensen niet eens meer te bellen, of te vragen wat er mogelijk is. En zo'n effect vind ik jammer.

Maar dat is dus niet zo. Het komt o.a. gewoon door de buurt waarin de praktijk ligt. In achterstandsbuurten gaan mensen vaker naar de huisarts. Ik heb zelf in zo'n buurt gewoond, de wachtkamer puilde dagelijks uit en bij de apotheek kon je standaard een uur wachten. Als huisarts heb je daar een veel drukkere dag dan een huisarts in een goede buurt. Bij onze apotheek is serieus meestal niemand, en ben ik meteen aan de beurt. (En ik ben ook zo weer weg, want meestal kom ik alleen neusdruppels of zonnebrand halen.)

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Beterschap! En weet je inmiddels al wat?

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Fijn dat je het uitlegt.
    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. De ene wijk is de andere niet idd. Heb dat met mijn eigen stages ook gezien dat je soms wat creatief met je planning etc moet omgaan in bepaalde plaatsen, omdat de bevolking daar het gewoon soms allemaal niet zo nauw ziet, terwijl ergens anders gewoon alles lekker volgens planning kan lopen.
    Ik vind het alleen een beetje stom klinken dat je het benoemd als een goede wijk!
    Zal zeker meespelen de ene of de andere wijk...maar ik denk dat het bij jou eerder uitzondering dan regel is in deze tijd dat er zo gewerkt wordt

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het werd eerder al expliciet genoemd door iemand die juist bij een praktijk in een achterstandswijk werkt. Mijn zwager is waarnemend huisarts in een achterstandswijk en dat is gewoon écht anders dan in een ‘goede wijk’ (waar hij dus ook werkt). Dus ik begrijp wel dat het genoemd wordt.

5. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

En ts hoe gaat het vandaag met je enkel?

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee niet meer gebeld, hij is nog wel iets dikker, maar de pijn zakt langzaamaan. Dus vond het lichtelijk onzinnig om dan hun tijd (en de mijne) te verdoen :p

Echo was goed! Baby sliep eerst, maar werd toen heel actief wakker! Hartje doet t mooi, en de navelstreng zit er al! Zo goed ♡

Vitamientjuh, Zusterke, Sue87 en 13 anderen vinden dit leuk.
  7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ai... zo pijnlijk...

Ik heb een paar jaar geleden de laatste trede van de trap gemist en met mijn volle gewicht (en dat is nog al wat ;) ) op die enkel beland en tegen de muur geknald.
    De volgende dag zouden we op vakantie gaan, dus (heel dom) niet naar de dokter/het ziekenhuis geweest.
    Ik heb er echt weken last van gehad...en nu als ik lang gelopen heb of het koud weer wordt, dan heb ik weer last.

Mijn voet/enkel is trouwens nog altijd iets dikker gebleven dan de andere. Heel irritant!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Super, trouwens je goede echo!!!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee joh! Dat is flink balen zeg!

Het is hier al wel beter, als ik even stil zit dan doet het wel meer pijn bij opstaan, maar verder gaat het. Het is steeds beter te doen.

En ja! Zo zo zo blij! Onze mini♡♡

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit en eventueel nog een drukverbandje eromheen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo even weer een up.

We zijn nu ruim drie weken verder en mn enkel doet nog elke dag pijn.
    Het gekke; niet met lopen. Dat kon na een dag of vier a vijf weer.
    Maar met naar beneden of naar boven buigen of een zijwaartse beweging (als ik dus zeg maar stil zit op de bank)
    En als ik bijv mn enkels over elkaar leg, dan doet die enkel knetter zeer (en dus stop ik haha)

Dr zit ook nog steeds een flink ei, in vergelijking met mn andere enkel. Mn man heeft gevoeld, voelt niks geks behalve vocht. Maar gezien het nog steeds pijn doet vraag ik mij wel af is dit allemaal wel normaal is toch..

Maandag de huisarts maar bellen. Jullie ideeen?
    @Uuz weet jij of dit oke is?

12. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Enkel-letsels hebben echt een flinke tijd nodig om te herstellen is mijn ervaring (6+ weken) Misschien is het verstandig om eens langs een Fysio te gaan.

Bubblez vindt dit leuk.
  13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is wel.een goede, ik ben dr elke twee weken :p zal het voorleggen volgende week. Dankjewel!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik écht even gaan naar de huisarts en verwacht dat die een rontgenfoto laat maken. Mogelijk is er toch iets verkeerd geheeld. (of gewoon nog niet!) . En anders heeft hij mogelijk een andere logische verklaring + bijbehorende oplossing!
    Mogelijk ben je al die tijd stiekem de boel alleen maar aan het verergeren en voorkomt dat volledig herstel in de toekomst...

Bubblez en bloem82 vinden dit leuk.
  15. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Oeh ik zou er toch echt even naar laten kijken hoor. Ik heb 6 weken doorgelopen met een gebroken enkel :oops:. Wel hinkend en steunend maar werd afgedaan als gekneusd. Ik was niet eens gevallen of iets. Na het hardlopen werd het ineens pijnlijk. Heb er nu, 6 jaar later, af en toe nog last van. Ik zou je dus willen aanraden om er echt even naar te laten kijken. Better safe than sorry.. ( niet dat ik meteen denk dat het bij jou gebroken is hoor)

Bubblez vindt dit leuk.
  16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ergens heb ik dus ook het gevoel dat t niet goed zit. Net zat ik op mn knieen met mn voeten plat naar achteren en dan verga ik van de pijn.
    Vind het alleen zo maf dat ik er wel goed op kan lopen..

Ik ga maandag de dokter bellen. T lijkt me idd niet goed :(

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Al bij de dokter geweest? Hoe gaat het nu?

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja! Toch gebeld maandag en hij wou er toch even naar kijken.

Mn banden zijn flink ingescheurd, vooral aan de linkerkant. Herstel duurde 3-6 weken, en gezien k dr na 3 weken nog zoveel pijn aan heb verwachtte hij dat ik de volle 6 weken nodig ben :p haha.

Dus ja, gewoon doordoen met wat ik doe.. hopelijk is het gauw beter.

19. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Oh Gatver. Hopelijk knap je daar dan gauw mee op. Rustig aan doen dan maar ;)

Bubblez vindt dit leuk.
  20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Inderdaad lekker rustig aandoen. Veel beterschap, is altijd moeilijk als je beperkt bent (qua bewegingen) en je hebt een kleine rondlopen.

Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina