Chris wil niets anders drinken dan opvolgmelk of diksap. Ik probeer al wekenlang water of (vruchten)thee (net zo warm als opvolgmelk), maar hij weigert dat echt. Soms krijgt hij dan niets, ik vind dat hij het gewoon moet leren drinken. Niet dat de diksap dik aangelengd is (10 ml diksap in een flesje van 150 ml), maar hij moet toch ook wat anders leren drinken? En soms geef ik hem wel diksap, omdat hij anders niets krijgt. Ik geef trouwens drie keer melk ('s ochtends papje, bij de boterham 170 ml opvolgmelk en voor het slapen 200 avondpapje) en twee keer diksap (met fruit 's ochtends en met soepstengel 's middags). Bovendien wil Chris uit niets anders dan een flesje drinken. Hij snapt het gewoon niet en blijft met z'n kaakjes teveel bewegen, waardoor alle drinken op hem en de grond komt. (En uit een tuitbeker krijgt hij gewoonweg helemaal niets...) Heeft iemand tips?
Heb je al een oefenbeker geprobeerd? Ik heb die van Difrax en het gaat best aardig moet ik zeggen. Om te oefenen kun je het eerst proberen met bijv. yoghurt, dat is wat dikker en loopt er minder makkelijk naast. Succes!
Rietjes beker? En hoe drinkt hij als jij de beker voor zijn mond houdt (net zoals je vroeger toen hij baby was de fles voor hem vasthield)?
Yoghurt gaan we inderdaad eens proberen, bedankt! Een rietjesbeker zegt me zo niets eigenlijk... En dirksmama: zo hou ik hem de beker ook voor, net als bij de fles. Maar die kaakjes... zo krachtig, haha! Alles gutst uit het bekertje... De yoghurt dus maar eens proberen.
Uit de beker weigert hij nog steeds, maar hij wil wel ineens uit een tuitbekertje. Alle tuitbekers die we hadden gekocht en gekregen had ik al eens geprobeerd, weigerde hij allemaal. Maar ik herinnerde me van 't weekend dat we ooit in een pakket van de babydump eens een tuitbekertje kregen. Een heel simpele, de diksap loopt er ook zo uit, dus geen ventieltje of wat dan ook, maar hij drinkt er heerlijk uit! Gaat dus goed Maar nog wel een vraagje: zou zo'n bekertje in de magnetron mogen, zodat hij daar ook melk uit kan drinken?
Geen idee, maar anders toch gewoon even in een flesje of mok/beker van jullie opwarmen en over kiepen in het tuit bekertje? Of denk ik nu gewoon te simpel?