is dit goed? of teveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door henkie24, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn dochtertje zal nu ongeveer 3500 gram wegen.
    ze drinkt 6 flesjes van 90 cc en komt s'nachts ook nog voor de fles dus in totaal
    7x 90 cc. heb uitgerekend dat met haar gewicht ze eigenlijk aan 80 cc genoeg moet hebben per fles.

is het erg dat ze dus wat meer drinkt. ze is heel tevreden. poept en plast goed. huilt alleen voor de fles even.

maar wil ook niet dat ik ze teveel geef.

zal het binnenkort ook wel met het cb overhebben maar dat is pas over twee weken

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik gaf toen het zelfde.. ook iets te veel...
    gekk is nu zit ik op iets te weinig... hahaha

volg je eigen gevoel... en als het niet veeeeel ste veel is komt het wel goed...

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die 70 cc maakt niet uit hoor! het is een richtlijn tenslotte

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

ze drinken echt wel wat ze opkunnen. Is het net te veel geweest dan gooien ze dat er wel uit en als het te weinig is merk je dat ook hoor! Mijn zoontje zat met dat gewicht ook op 7 x 90cc, dus lijkt me prima hoor!

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij geven 110(4wk oud) nutrilon hypo

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De norm regel is gewicht x 150, dan zit je op 75 cc aangemaakte voeding bij 7 flessen.
    Maar de max is hoger: gewicht x 180 = 90cc per fles. Dus het is niet teveel, het is wel ruim. Maar als ze het opdrinkt, heeft ze het waarschijnlijk nodig.

En ze groeien zo snel, nu zit ze aan de bovengrens, maar over 2 weken is ze zwaarder, en komt die hoeveelheid dichter in de buurt van de normregel..

Deel Deze Pagina