Vanaf welke leeftijd ook alweer zuurkool??

Discussie in 'Voeding' gestart door Daphne21, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    De titel zegt het al wie kan me dat vertellen

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vanaf 6 maanden volgens borstvoeding.com

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In voedingsschema's staat dat zuurkool al mag vanaf 6 maanden. Mijn ventje heeft gevoelige darmen en het was met 8/9 maanden geen succes. Misschien als je het lang kookt? Dat had ik niet gedaan, even de kook eroverheen. Is denk ik gewoon een kwestie van proberen!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Koolsoorten na 1 jaar heb ik altijd gehoord, maar als ik de reacties boven me lees dan valt zuurkool daar niet onder???

5. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland

Dat dacht ik dus ook maar wist het dus niet meer zeker maar heb het haar vandaag toch nog maar niet gegeven

6. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Mijn ventje had/heeft ook best gevoelige darmen en ik gaf rode en witte kool ook pas na een jaar. Het schijnt moeilijk verteerbaar te zijn. Zuurkool heb ik vorige week eigenlijk pas voor het eerst gegeven (winterkostje ;)), hij vindt het alleen niet lekker ;).

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik laat het gewoon nog even zitten, zijn genoeg andere dingen:D.

Ik had Milan 4 weken geleden ofzo spruitjes gegeven, wist niet dat die er ook bij hoorde;) Nou heb t geweten...arm ventje...hele nacht gigantische krampen gehad:(. Hoorde van mn ma dat zij dat vroeger ook heeeel erg had na spruitjes. Dus ook die laten we maar even hier;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In zuurkool zijn net als bij yoghurt en kwark enzo de wat 'zwaardere' stoffen omgezet in iets dat lichter verteerbaar is door melkzuurbacterien. Daarom kan zuurkool eerder dan andere koolsoorten.

Deel Deze Pagina