baby weigert flesvoeding wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mbtc, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Hallo,

Mijn dochter is 3 maanden oud, vanaf week 6 krijgt zij af en toe afgekolfde borstvoeding in een flesje.
    deze drinkt zij altijd goed leeg.
    over 2 weken ga ik weer werken, mijn kolfopbrengst is in de afgelopen weken erg gedaald en weet niet of ik genoeg afkolf voor de voedingen als ik weg ben.
    nu zijn we vorige week gestart met het proberen van flesvoeding, klein beetje ong 60cc en daarna bv geven.
    helaas tot nu toe zonder resultaat, ze slikt het niet door en doet gelijk haar tong uitsteken en fles er uit duwen. ook gaat het gepaard met veel huilen en echt overstuur raken.
    nu zijn we zover dat ze zelfs afgekolfde melk niet meer uit een flesje wilt hebben. wat kan ik hier aan doen? straks moet ik mn nieuwe baan opgeven voor een fles weigeraar?

alvast bedankt voor tips!

grt mbtc

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is moeilijk. Het is vaak even wennen wanneer er wat in de voeding verandert. Je dochter zal goed het verschil proeven. Welke flesvoeding heb je genomen? Vaak moet een kindje iets wel 10-15 keer proeven voordat ze aan de smaak gewend zijn. Bij de een gaat dit wat sneller dan bij de ander. Het is goed om het te blijven proberen zonder dat het echt een strijd wordt.
    Wanneer ze de afgekolfde borstvoeding wel wilt drinken kan het helpen om wat afgekolfde borstvoeding en flesvoeding met elkaar te mengen, voor de smaak. Evt. wat vertrouwde borstvoeding aan de buitenkant van de speen kan ook fijn zijn (speen hierin dopen). Speen licht verwarmen, fles door iemand anders laten geven, zonder dat je zelf in het zicht bent.
    Hopelijk kun je hier wat mee, succes.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina