Volgens schoonfamilie ziet Anouk geel.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
    Gisteren zijn wij met Anouk bij onze schoonfamilie op bezoek geweest, alles was goed en gezellig. Eenmaal thuis worden we ineens gebeld dat ze Anouk toch wel wat geel eruit vonden zien.
    Nu ben ik zelf erg wit en als je Anouk dan met mij vergelijkt ziet ze qua huidskleur er veel bruiner uit. Wij hebben het gisteren ook aan vrienden gevraagd en zij vonden Anouk er gewoon goed uit zien.
    Nu is mijn vriend vandaag weer gebeld hierover, ze vinden dat we naar de HA moeten omdat het echt niet goed zou zijn. Nogmaals ik zie het niet dat ze geel is.
    Wat zouden jullie doen?

Liefs,
    Duveldraakje

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    naar je eigen gevoel luisteren....

ik heb vaak het idee dat mensen uit verveeldheid of uit jaloezie dat soort berichten verspreiden :rolleyes:

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik meen me te herinneren dat als een kind (of wie dan ook) geelzucht heeft (daar hebben ze t neem ik aan over?) dat ze dan ook nogal gelige ogen hebben aan de buitenkanten van de oogbol...dus als je voorzichtig haar ooglid naar beneden trekt en daar is het geler als anders dan zou je idd even de huisarts moeten bellen.
    Misschien zijn er nog meer van dit soort dingen waar je t aan kan herkennen...ik zou zeggen google even en kijk op betrouwbare sites of je er meer over kan vinden. Al is het alleen al om jezelf gerust te stellen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Inderdaad even naar het oogwit kijken. En anders kun je een keer met haar voor je eigen gemoedsrust naar het inloopspreekuur van het CB.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou sorry meis,
    Maar ik zou dus wel even naar de HA gaan als ik jou was. Dano heeft borstvoedings geelzucht gehad, en juist andere mensen viel het op dat hij zo geel is. Jij ziet je dochter elke dag en zou minimale verandering aan dr kleur misschien niet direct opvallen.

Ik kreeg toen de opmerking dat Dano zo gezond bruin was, en andere zeiden dat hij ronduit geel zag. ik heb toen mijn VK gebeld, en die schrok eerlijk gezegd. we hebben toen de bilirubine gehalte laten prikken, dat was wel erg hoog maar niet zo hoog dat hij onder de lamp moest.
    Overigens zag je bij Dano niks aan zijn oogleden, wel was zijn oogwit soms wat grauwig, niet eens de hele tijd, hing ook van de lichtval af.

ik heb even een foto geupload om het verschil in huidskleur te laten zien bij Dano

http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=36744

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Je eigen moedergevoelens zitten goed vaak hoor.
    Als je twijfelt moet je gewoon even de HA morgen bellen en die kan wellicht even kijken.
    Ben je zelf ook weer gerust gesteld.
    Is ook fijn voor jezelf.
    Ik persoonlijk vind het raar dat ze bellen om dat te zeggen.
    Waarom zeggen ze dat niet persoonlijk als je er nog bent met je kindje?
    Zorgen maken doe je dan toch wel maar ik vind dat ze dat wel eventjes gewoon hadden kunnen zeggen en niet na een gezellig bezoekje zo''n telefoontje geven.
    Mja zo denk ik he haha,trek je daar even niks van aan maar wou dat eventjes kwijt.
    Maar ga op je moeder instict af en als je je zorgen maakt gewoon morgen ochtend je eigen HA bellen en het eventjes voorleggen en daarbij even zeggen dat je je zorgen maakt en of er even naar gekeken kan worden misschien.
    Maar je kindje is verder toch gewoon vrolijk en eet,drinkt,poept en plast verder goed?
    Dan zal het iig niks ernstigs aan de hand zijn denk ik.

Liefs!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik persoonlijk zou even langs het inloopspreekuur van het cb gaan inderdaad denk ik
    anderen valt dat soort dingen denk ik ietsje eerder op

then again.. tot nu toe had mijn moedergevoel altijd gelijk

denk alleen dat ik uiteindelijk toch wel zou gaan twijfelen en just to be sure even zou laten kijken.

maarja.. ik woon dus ook naast het CB zegmaar
    dus dat si voor mij een onwijs kleine moeite
    jas aan, deur uit, en einde van het blok weer naar binnen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het kindje jonger dan een week of 2 was geweest had ik me bij je aangesloten. Maar haar kindje is al 6 MAANDEN geweest! Op die leeftijd heb je echt geen last meer van hoge bilirubine of bv-geelzucht, dat zijn typische kraamtijdkwaaltjes.

Typisch geval van lastige schoonfamilie, lijkt me.
    Maar goed, als je je druk maakt kun je altijd even bij de huisarts langs, natuurlijk.

Deel Deze Pagina