Ongezonde leefstijl en veranderende cyclus

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by SaarAmir, Oct 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    #1 SaarAmir, Oct 2, 2023
    Last edited: Oct 2, 2023
    Lieve allemaal,

Normaal leefde ik een ongezonde leefstijl met alcohol, roken en veelal buiten eten (junkfood) en slikte ik ook geen vitamines bij. Mijn cyclus duurde altijd 32/33 dagen.

Sinds 2 maanden ben ik eigenlijk met alles gestopt en slik ik ook vitamines bij, zoals foliumzuur, magnesium, vitamine D, omega 3 en artisjok.
    Ik voel mijn eisprong meestal als hij geweest is, en volgens mijn Flo app zou ik hem vandaag moeten hebben. Echter voelde ik dus donderdag mijn eisprong maar omdat de app aangaf dat het vandaag pas zou zijn ging ik hier gewoon vanuit.

Kan het zo zijn dat door het omgooien van mijn leefstijl de lengte van mijn cyclus is veranderd? Want uitgaande van een cyclus van 28 dagen zou ik donderdag mijn eisprong gehad moeten hebben. Ik heb toen ook een donkere ovulatietest gehad, en nu komt er helemaal geen zichtbaar streepje meer op..

Attached Files:

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

Jan 2, 2022
    2,577
    3,077
    113
    Female
    Goed bezig! Door jouw levensstijl aan te passen, kan je lichaam daar inderdaad van in de war raken. Zeker als het een omslag is met grote verschillen.

Op de foto zie ik volgens mij geen positieve ovulatietest... Het streepje moet zo donker/donkerder zijn dan de teststreep.

SaarAmir likes this.
  3. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    Ja klopt, ik dacht echt dat de bovenste positief was. Maar ik heb nooit eerder ovulatietesten gebruikt dus heb er eerlijk gezegd weinig kennis van..
    Ben er nu pas echt over ingelezen op het forum.

4. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    Maar kan het streepje wel betekenen dat mn ovulatie is geweest of eraan zat te komen? Erna is het alleen maar minder geworden

5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

Jan 2, 2022
    2,577
    3,077
    113
    Female
    Ik heb zelf geen ovu-testen gedaan, maar wat ik erover lees is dat LH kan wisselen. Dus de ene dag kan je streepje iets donkerder zijn en de andere dag weer lichter. Dus op basis daarvan kan je het niet 'aan zien komen'. (Bij HCG moet het streepje juist wel steeds donkerder worden elke 24-48 uur).

Ben je pas op CD15 begonnen met testen? Want meestal test je vanaf CD8 of CD10. Dus het kan best dat je het hebt gemist, als je een cyclus van 28 dagen hebt, zou ik echt eerder beginnen met testen.

SaarAmir likes this.
  6. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    Ja normaal heb ik dus een cyclus van 33 dagen waardoor ik later ben begonnen met testen, maar toen ik begon kwamen er dus duidelijke streepjes. En nu ik volgens de app mn eisprong moet hebben is er geen enkel 2e streepje meer te bekennen. Snap er niks meer van :)

7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Als je donderdag je eisprong zou hebben gehad zou je ongeveer 2 dagen eerder (is vorige week dinsdag) een positieve ovulatietest hebben gehad. Positief bij ovulatietesten is dat de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep.

SaarAmir likes this.
  8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Op een app alleen kan je niet afgaan voor wanneer je eisprong zou zijn.

SaarAmir likes this.
  9. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    We hebben de afgelopen weken wel dagelijks geklust, dus ook al heb ik hem gemist dan hoop ik dat het alsnog raak is. Mocht het niet zo zijn, wanneer kan ik dan het beste starten met testen met ovulatietesten?

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Een app is niet betrouwbaar voor je ovulatie. En meestal is ovulatie pijn de laatste groeispurt van het eitje, de sprong zelf voel je ook niet.

Het advies van mijn artsen voor ovulatietesten:
    - nooit met ochtend urine testen
    - 2x per dag testen. Een ovulatiepiek duurt minimaal 12 uur, dus dan zit je "goed"
    - afhankelijk van het ziekenhuis wordt geadviseerd om 10.00 en 20.00 te testen, of om 10.00 en 22.00.
    - niet testen nadat je net heel veel (meer dan 500ml) achter elkaar gedronken hebt, dat geeft een vertekend beeld.
    - bij een zwangerschapstest is in principe zelfs een heel vaag streepje positief (al zijn er een hoop testen in omloop die met een vaag streepje vals positief kunnen zijn). Ovulatietesten zijn alleen positief als de test streep minimaal net zo donker is als de controlestreep.

In jouw geval zou ik lekker goedkope action testen halen, omdat je nog niet zo veel zicht hebt op je cyclus. Zou beginnen op dag 10 na de start van je menstruatie (dus de 1e dag dat het echt goed bloed is dag 1).

SaarAmir likes this.
  11. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    Super dankjewel voor je duidelijke uitleg! :)

Oilell likes this.
  12. Miley30

Miley30 Bekend lid

Aug 15, 2023
    765
    547
    93
    Female
    het kan heel erg verschillen ik gebruik de premom app ook maar dan met de testen van action en zo ziet het er bij mij uit.

Attached Files:

13. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    Ik heb de app pas vandaag ontdekt en de testen van afgelopen dagen erin gezet. Maar super duidelijk en overzichtelijk. Dankejwel dan weet ik dat wellicht voor volgende keer ❤️

Share This Page