Mijn zoontje is bijna 4 maand. Maar wel 2 maand te vroeg geboren.. Hij krijgt zijn laatst voeding rond half tien, tien uur. Maar slaapt dan door tot 07.00 ongeveer.. Mag dat al wel? Zo lang slapen? Hij krijgt 5 voedingen van ongeveer 150. Hij word ook wel goed wakker..alleen na de eerste voeding, slaapt hij daarna ook nog wel 2 uurtjes.. Hij slaapt gewoon nog best veel! Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn kleine man nu zes maanden deed dit ook al vanaf twee maanden. Krijgt nu al de laatste fles om half negen en slaapt tot 7 uur daarna gaat ie weer lekker slapen tot half tien tien uur. Dan slaapt ie overdag ook nog wel maar vaak maar een uur tussen de flessen soms twee. groetjes kim
nou heerlijk toch, mijn zoontje heeft vannaacht van half acht tot acht geslapen, is al wel 7 kilo, maar dit is echt niet iedere nacht zo hoor, haha.
Het is afhankelijk van het gewicht. Hier kregen ze op die leeftijd (ook 2mnd te vroeg geboren) ook een nachtvoeding erbij. Je moet even navragen vanaf welk gewicht de baby langer dan 6 uur zonder voeding mag. Maar het beste is om naar zijn groei te kijken (is ie het gewicht aan het inhalen), of hij alert is en of die voldoende plast.
Ja dat is zo, hij plast wel genoeg. En nu is hij dus 5,5 kilo.. Verder ziet hij er ook gezond uit. Ik zal het hier op het forum eens vragen aan voedingsdeskundige
Normaal zit er aan zo'n lange tijd doorslapen een minimaal gewicht vast. Maar ja, er zijn ook kleine kindje die vanaf kort na de geboorte al doorslapen tussen de voedingen van 23:00 en 7:00. Ik zou dan ook denken dat het geen probleem is..! Maar als je echt twijfelt, kun je het even overleggen op het cb. En veel slapen: dat doet ons monstertje ook!
He heel herkenbaar, dat is bijna hetzelfde als hier. Mijn zoontje is nu 3 maanden en was 5 weken te vroeg. In het begin was hij heel erg hongerig en moest echt om de 3 uur voeding hebben. Ik dacht echt dat hij nooit zou doorslapen 's nachts. Nu krijgt hij al een tijdje om de 4 uur zijn flesje van 165 ml. Toen hij 10 weken was sliep hij ook heel de nacht door. Hij slaapt nog wel heel veel. eigenlijk heel de dag door. Ik heb het gister nog op het buro gevraagd en aan de kinderarts maar dat hoort bij de leeftijd dat is alleen maar goed, daar groeien ze goed van. Hij krijgt dus ook 5 flesjes van ong 150 en hij weegt nu 5600 gram. Jou zoontje mag dus ook gewoon doorslapen denk ik, zolang hij gewoon goed groeit en dat doet hij zo te lezen, dan is er niets aan de hand. Ik heb vriendinnen waarvan de kindjes al vanaf dag 1 doorslapen.
Mijn zoontje was ook een lichtgewichtje maar sliep al door met 7 weken van 23.00 tot 08.30 Nu is hij 4 maanden en slaapt van 21.00 tot 08.30 en hij weegt 6 kilo. dus ik denk dat mijn manneke lichter was dan die van jou en daar was het geen probleem bij.