Hand mond en voetziekte idd. Is gelukkig niet gezegd dat jij het ook krijgt hooe, mijn jongste had het laatst ook en verder niemand hier gelukkig.
Voet hand mond idd. Ontzettend besmettelijk. En super vervelend, heb het een paar jaar geleden gehad, liep toen stage op een basisschool. Heb mezelf zo ong kapot gekrast en zag er echt verschrikkelijk uit 😔
hoe begon dat bij de dames die het gehad hebben? Ik heb sinds vanmiddag zelf ook prikkende jeukende handen maar kan er niet uit komen of ik het me verbeeld of echt zo is. Ik zie in elk geval nog niets
Daar kan ze de komende dagen, behoorlijk beroerd van worden. Onze jongste had het enkel in d'r mondje. Ondanks ze 2 jaar was, heeft ze 1,5 week op enkel borstvoeding geleefd. Alle andere eten, kon ze niet eten. Op het hevigste moment lukte zelf vla niet meer. Duurt ong 2 weken. Flinke koorts, hangerig.. Gewoon heel erg zielig.
Ja klopt. Bij erge jeuk kan antyhistamine gegeven worden, verder doe je weinig aan. Pcm kan ook en goede hygiëne is nog erna 11wk besmettelijk via ontlasting.. Je kan het behandelen als waterpokken dus koelzalfjes etc Het is c 1 op 10 volwsssene kan krijgen. Gaat niet zo heftig meestaal inderdaad jeuk. Begint bij handen of voeten of mondhoeken. Mijn dochter zat totaal onder ze wilden ons niet in vliegtuig hebben zelfs mensen schroken zich echt. Duurde 10 dagen dat korstjes meeste grote eraf gingen. Hormoonzalf kan ook gebruikt worden maar in overleg met huisarts tuurlijk hangt hoe erg het is of wordt.. Er zijn aantal virussen die dat veroorzaken. Dochter had cokxilaki
Mijn zoontje had het in het najaar en was hier zieker van dan de waterpokken. Helaas kreeg ik het ook. Ik ben er zeldzaam beroerd van geweest. Mijn man mankeerde niets!
Mijn dochter heeft 2 weken geleden krentenbaard gehad en dat lijkt hier wel op. Ze heeft een zalfje gekregen (fusidinezuur) en het was zo over. Zorgt ervoor dat het niet verspreid. Ze had het op de kinderopvang gekregen, waren nog 6 kinderen die het hadden.
Hier heeft dochter het ook ooit gehad. Blaasjes op handen en voeten vielen mee, in de mond des te meer en daar is ze heel erg ziek van geweest. Kon ruim een week niet eten en bijna niet drinken.
Hebben jullie kindjes het ook op benen en billen? Hier ook vermoeden van hmv, zoon en manlief hebben het vorig jaar gehad, maar alleen op handen, mond en voeten..
mijn dochter heeft het alleen op de handen voeten en mond en 2 op haar billen. Maar las dat het ook op de rest van het lichaam voor kan komen
Mijn dochter en ikzelf hebben het ook gehad. Voornamelijk handen en mond maar ook iets op voeten. De jeuk en branderigheid is echt onvoorstelbaar irritant maar duurt gelukkig niet langer dan 24 uur. Maar wel genoeg om een nacht over te slaan qua slapen. Verder stelt het weinig voor. Ja vooraf aan de rode plekjes flink koorts.
ziet er inderdaad uit als hand voet en mondziekte. krenten baard ziet er heel anders uit, dit begint vaak als korstje en dan lijkt het een op week korstje dus word gelig en dat is krantenbaar