Betrouwbaarheid pil tijdens doorslikken

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bridget3, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bridget3

Bridget3 Nieuw lid

29 okt 2007
    3
    0
    0
    Omdat mijn vriend na drie maanden weer terug in Nederland is, besloot ik vorige week om mijn menstruatie een keer over te slaan middels het doorslikken van de pil. Ik heb een éénfase pil, en op de handleiding staat dat dit prima kan. Echter, ik vraag me af wat de kans op een zwangerschap is wanneer de stopweek wordt overgeslagen. Mijn vriend en ik hebben geen condoom gebruikt in alle opwinding, terwijl ik er meestal op sta om dubbele bescherming te gebruiken. Ik ben nu bang dat ik toch misschien zwanger zou kunnen zijn. Ik slik de pil altijd stipt en sla er nooit een over. Kan iemand me misschien vertellen of mijn angst gegrond is?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    In principe ben je net zo beschermt als buiten de stopweek (met doorslikken)

3. Bridget3

Bridget3 Nieuw lid

29 okt 2007
    3
    0
    0
    Ok, gelukkig maar. :p

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Geen zorgen maken meid, je bent gewoon beschermd hoor.

5. Bridget3

Bridget3 Nieuw lid

29 okt 2007
    3
    0
    0
    Weet iemand eigenlijk hoelang je de pil kan blijven doorslikken? Meerde dan één strips? En blijf je dan evengoed beschermd?

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, je moet ten minste eens in de drie maanden een onttrekkingsbloeding laten plaatsvinden, maar je kunt dus drie strips achter elkaar doorslikken. Maar het is niet gezond dit regelmatig te doen, maar als 't je een keer goed uit komt is 't wel handig hè. ;)
    Dan blijf je ook beschermd. Maar als je strip na strip na strip maar door blijft slikken kunnen er vreemde dingen gebeuren in je lichaam. Ik weet niet of je dan wel beschermd blijft hoor. 't Is hoe dan ook niet gezond.

Deel Deze Pagina