Onze kerel heeft al lange tijd als er te lang tussen zijn maaltijden zit dat hij gaat trillen en gedesorienteerd raakt.. Eigenlijk geen echte zorgen omgemaakt.. Gewoon grote honger Maar het word erger.... Hij had voor de maaltijd een waarde van 4,8 Gemeten omdat dit wel heeel erg leek op wat zijn vader doet bij te lage waardes Om toch zeker te weten dat het normaal was die waarde hebben we deze ruim een uur na het eten nogmaals gemeten hij heeft 4 kleine blokjes watermeloen en 3 stukjes stokbrood op...en 100 cc melk. Deze was 13,6 Huisartsenpost gebeld wat kunnen we nu beste doen De dame aan de telefoon schrok zich de ..... Gaat overleggen.. Enige wat we krijgen is reprimande op zeer boze toon u doktert zelf dus we kunnen u niet helpen bel morgen uw huisarts maar die kijkt toch naar andere waardes.. Oke ik ben dus pissed had best vriendelijker gemogen.. Diabetes heerst in onze fam en kinderarts heeft ons toen hij baby was gezegd dat we hem goed in de gaten moeten houden... Zijn er dames die hier ervaring mee hebben ? Zulke waardes zijn toch niet gezond ?.. We gaan hem niet weer checken tenzij hij weer zon aanval krijgen sowieso morgen naar de huisarts..
13.6 is wel hoog. Normale waarden liggen tussen de 4 en 6 is ons verteld. Na het eten kan het wel wat hoger zijn. We moeten ons zoontje vaker prikken als hij vast, ivm risico op te lage suikers. Hij heeft nog nooit een waarde boven de 5.9 gehad. Maar ook nog nooit geprikt na het eten. Belachelijk de reactie van de hap!!
Deze waarde is echt veel te hoog na zo'n kleine maaltijd! Hij zal het prima redden tot morgen, maar ik zou morgen zeker contact opnemen met de huisarts en liever nog een kinderarts. De toon van de huisartsenpost zou ook mij zeer tegen de borst stuiten. Ik zou er zeker een klachtenbrief aan wijden. Zeker met jullie familiaire achtergrond mogen ze blij zijn met zulke oplettende ouders als jullie! Nog hogere waardes zouden zeker niet zonder gevaar kunnen zijn. Sterkte! NB. Een niet-nuchtere glucose moet, ongeacht wat je gegeten hebt, onder de 8 blijven. Hoger dan 11 is sterk verdacht voor DM. Voor de normaalwaarden is er geen verschil tussen kinderen of volwassenen.
De waarden mogen (bij volwassenen) tussen de 4-8 liggen. Hoe dat bij kleintjes is weet ik niet. Na een maaltijd kan het heel hoog zijn. Vergis je niet in de melk, daar zitten best wat suikers in en meloen is ook niet het minst zoete fruit. Dus ik weet niet of ik er zo van op zou kijken. Onze leerlingen (16-23) meten na een frietje met snack en een glas fris vaak ook rond de 12. Maar goed ik ben geen dokter en met jullie ervaringen zou ik morgen zeker de huisarts even bellen.
Die zijn nu zn urine aan het controleren en wij moeten dagcurves maken met mijn man zijn prikapparaat... Hij hoopt diabetes uit te kunnen sluiten maar dan nog klopt de aanval van q niet... De curve van vandaag is tot nu toe ok.. Loopt alleen langzaam omhoog ... Afwachten dus..