tja de titel zegt het al. bij de eerste had ik een kleine knip doordat de huid te strak stond is dat preventief gedaan. nu wil ik dat liever niet weer, gezien de lange nasleep, maar kan dat wel zonder? of krijg ik sowieso een knip omdat het nu te stug is door het litteken ofzo? liefste zou ik gewoon zonder kleerscheuren bevallen, maar geen idee of dat wel kan als je keer ingeknipt bent....
Ik ben de eerste keer geknipt en ze is gehaald met vacuüm.. Deze keer helemaal niets eraan over gehouden.
Bij de eerste een knip gehad en bij de tweede een ruptuurtje. Van de knip veel last gehad, en van het ruptuurtje voel ik niks!
Eerste keer flinke knip ivm vacuum, tweede een kleine knip. Knip was na de eerste ontstoken en genezing duurde 8 maanden (hechtingen waren gesprongen), bij de tweede was 't binnen de kraamweek gewoon al zo goed als genezen.
ok, dus het hoeft helemaal niet persé weer zo te gaan, dat is wel een hele geruststelling! lijkt me wel heftig hoor met de pomp. hoop dat het bij iedereen allemaal goed en vlot genezen is iig! wel apart dat een kleine scheur beter geneest dan een knip...
Mijn moeder heeft als kraamverpleegkundige gewerkt en vroeger(een jaar of 20 geleden) werd inderdaad precies andersom gedacht Beckje, toen dachten ze dat een knip beter zou genezen en ook beter te hechten was maar toch is gebleken dat een scheur(tje) sneller geneest. Afgezien van een echte ruptuur uiteraard...
Ik had bij de eerste een knip en bij de andere twee alleen wat hechtingen, niks noemenswaardig. Van de knip heb ik toen helemaal geen last van gehad.
eerste heb ik een knip gehad en was de kleine 4050 gram en bij de 2e niet ingeknipt en zat er inwendig een klein scheurtje en woog de kleine 4520 en hoofdomtrek was een halve centimeter groter. ook was de 2e 3 cm langer als de eerste. van dat scheurtje heb ik helemaal geen last gehad van die knip de eerste keer wel. dus kan best zijn dat je er nu zonder knip of scheuren vanaf komt.
Super fijn om te lezen dat het dus de tweede keer niet perse weer hoeft te gebeuren! Ik heb de eerste keer een flinke knip gehad (zelfs de huisarts schrok ervan) en veel last gehad. Nu aan het smeren met perineum olie om het litteken soepeler te krijgen en alvast heel hard aan het duimen. Een 'scheur' heelt meestal sneller omdat de randjes van de wond grillig (gekarteld) zijn en dat heelt beter dan de schone randen van de knip (schaar).
Bij de eerste flink ingeknipt , bij de tweede enkel 2 oppervlakkige scheurtjes. Bij de eerste liggend bevallen bij de tweede zittend.
De verloskundige zei dat t waarschijnlijk deze keer niet hoeft. Gelukkig veel positieve verhalen dus! Ben benieuwd. zal niet meer lang duren nu.