Welke flesvoeding????

Discussion in 'Zwangerschap' started by Smokey11, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Hallo,

als ik ben bevallen wil ik flesvoeding gaan geven maar er zijn zoveel verschillende welke moet ik nemen??

X

2. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Alles wat in NL wordt verkocht is goed. Ik zelf gaf bij mijn jongens Friso.

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Mag je zelf kiezen ;)
    Ik gaf ook Friso

4. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik geef nutrilon. maar in Nl kun je rustg alles geven. zou alleen niet te snel wisselen van merk.

5. natjes

natjes Niet meer actief

Is allemaal even goed. Let eens op de prijzen bij je merk-keuze. Als je fulltime flesvoeding gaat geven, kan dit nogal wat centen schelen!

Zo heb je ook etos en kruidvat eigen merk. Scheelt enorm in prijs tov nutrilon etc!

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Kjken wat er bij je kind past. En dat merk je vanzelf. De 1 doet het goed op friso en de ander raakt er van verstopt. Of gaat spugen van nutrilon enz.
    Alle voeding in nederland moet aan bepaalde eisen doen. Voor de 1 betaal je meer als voor de ander maar dit zegt niks over de kwaliteit. Bij en merk als nutrilon betaal je ook flink voor de dure reclames en mooie verpakking.
    Eigen merk voeding is vaak exact hetzelfde maar stukken goedkoper. Zo is kruidvat eigen merk voeding hetzelfde als nutrilon. Alleen stukken goedkoper;)

7. rums

rums Niet meer actief

Dit klopt.
    Alleen precies hetzelfde zijn ze ook weer niet. Want als dat zo was waarom gaat een kindje spugen op het moment dat moeder overstapt van Nutrilon naar Kruidvat merk?
    Blijf in ieder geval bij 1 merk als je kindje daar goed op reageert.
    Wij geven in ieder geval nutrilon. Niet over nagedacht want bv is hier mislukt dus niet voorbereid op flesvoeding.

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Neem 1 merk, wissel niet meer.
    Hier tevreden met friso, nooit geen krampjes of niets gehad.

9. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Inderdaad aan te raden om niet te wisselen. ( Wij ook gedaan omdat toen de Nutrilon op was, toen Nestlé gekocht. Onze dochter zat onder de uitslag!)

Zelf zijn wij na de borstvoeding aan de Nutrilon H.A. gegaan, omdat mijn man eczeem heeft en ik vroeger Astma. Later wel over gestapt op de gewone, en onze dochter kon er gelukkig tegen. Er werd gezegd dat de Kruitvat zelfde is als Nutrilon alleen dan goedkoper. Maar wij vonden het erg klonten. Succes met een keuze maken.

10. peelen1981

peelen1981 Actief lid

Jun 15, 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Alles schijnt goed te zijn wij hebben gekozen voor frisio

11. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

Jul 17, 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant
    Wij zijn van nutrilon overgestapt op Nestlé
    Bij nutrilon krampjes en op Nestlé doet ie het super goed. Het enige nadeel vind ik dat ze die niet overal verkopen. Friso en nutrilon kun je (nu wel weer) overal krijgen bij iedere drogist en supermarkt.

12. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    kruidvat blijkt bijna hetzelfde als nutrilon..

mijn jongste kreeg kruidvat en deze hopelijk bv , en anders ook kruidvat

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Wij gaan voor kruidvat deze x.

14. kipje87

kipje87 Bekend lid

Aug 24, 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Wij gebruiken Friso, dit omdat hij de eerste week dat hij in het ziekenhuis lag Friso kreeg. Dat heb ik toen hij thuis kwam ook voor thuis gekocht :) Zou eerst nutrilon gaan gebruiken. Maar inderdaad zijn in NL alle merken prima, ook de huismerken en het scheelt wel in je portemonnee ja!

15. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

Aug 11, 2012
    241
    1
    16
    Hier 6 maanden BV, maar omdat die moeilijk op gang kwam de eerste week bij moeten voeden. Hier toendertijd Friso HA gegeven, ging prima. Na 6 maanden overgestapt op Nutrilon, ook net zo prima. Kruidvat schijnt idd ook goed te zijn, en een stuk fijner voor je bankrekening :)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Dat weet ik niet.
    Volgens de kinderarts was nutrilon hetzelfde als kruidvat. Kruitvat heeft de formule gejat van nutrilon...
    Hier kreeg ze kruidvat en op het dagverblijf nutrilon. Geen probleem. Neefje kreeg thuis nutrilon en bij mn moeder kruidvat. Geen probleem. En zo waren er meer kids op het kdv. Thuis kruidvat en daar nutrilon.

Maar velen zeggen juist dat jumbo voeding exact hetzelfde is als nutrilon...
    En dawr kwamen hier wel problemen van. Was toch een ander soort poeder en zowel mijn dochter als mn neefje gingen juist spugen op jumbo voeding.

17. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
  18. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    de eerst kreeg NUtrilon maar dat kostte me 50 euro per maand. ga nu eigenmerk van AH gewoon of bio geven. Deze is tenminste ook altijd in de winkel verkrijgbaar en met nutrilon wil je nog wel eens misgrijpen in deze tijden.

19. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ben vanaf dag 1 in het ziekenhuis begonnen met kruidvat voeding

Ze deed het vanaf dag 1 er goed op

Alle voedingen zijn goed in NL dus volg je eigen gevoel

p.s ivm reflux ben ik nutriton erbij gaan geven door de voeding.
    Dat ging super, ook heb je van kruidvat voeding voor spugen

20. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    bij ons zeggen ze in het ziekenhuis welke je best neemt.. omdat sommige babytjes iets extra nodig hebben qua.. weet ik veel vitaminen ofzo?

Share This Page