Momenteel 39+3 weken. M'n kindje ligt al een poos ingedaald. Donderdagavond had ik om de 3 minuten ongeveer harde buiken, niet pijnlijk, maar wel heel vervelend. We waren op visite, dus zij hadden al zoiets van: dit gaat vast niet lang meer duren! Vrijdag eigenlijk bijna nergens last van gehad, wel regelmatig harde buiken, maar niet weer om de 3 minuten zoals de avond daarvoor. Gisteren, zaterdag, kregen we 's middags visite van half 12 tot 2. 's Morgens vroeg vond ik al dat m'n benen zo raar aanvoelden. Heel zwaar ofzo, had het gevoel dat ik wijdbeens liep. Toen de visite er was, kreeg ik rond 1 uur zere buiken, eigenlijk buikkrampen. De visite was weg en het werd erger. Vaak wel om de 5 minuten, pijn hield gemiddeld denk ik 45 seconden aan. Gisteravond om half 9 ben ik (een gedeelte van) m'n slijmprop verloren, wat op zich natuurlijk nog niets te zeggen heeft. Kon echt duidelijk zien dat dit het was. Alles nog even in orde gemaakt voor stel we naar het ziekenhuis zouden moeten. Die pijn heeft geduurd totdat ik vannacht in slaap viel... Vannacht vrij weinig last gehad. Wel 4 keer naar de wc geweest met steken in mijn buik en daarbij buikkrampen. Uiteindelijk kon ik wel slapen. Vanmorgen ging ik weer naar de wc en daar begon het weer. Alsof het vooral aanwezig is als ik beweeg. Het waren vooral krampen in mijn buik. Had het gevoel dat ik steeds moet poepen, maar dat lukt me dus niet. Gisteren nog wel gepoept. Nu heb ik wel steeds het gevoel dat het m'n darmen zijn die zorgen voor de krampen. Het gevoel dat ik verstopt zit ofzo, maar dat kan niet aangezien ik gisteren gewoon gepoept heb.. Hoef sowieso altijd maar één keer in de drie dagen ofzo. (sorry voor de details) Nu sinds ik vanmorgen wakker werd om de X aantal minuten weer buikkrampen. Wat zou dit toch kunnen zijn? Als het alleen oefenweeën zijn, doen ze best zeer... hoop heel hard dat m'n vliezen snel breken, dan weet ik zeker dat het snel komt. Ik ben bang dat het nu toch echt nog wel een poos gaat duren, omdat ik dit al best lang heb nu. De krampen beginnen eerst zachtjes en bereiken een piek en nemen weer af.. Wie heeft hier ervaring mee? Had je dit ook en hoelang duurde het toen nog? Iemand misschien tips? Alvast bedankt!
Hier weken gehad bij nr 2 en bij nr 3 was het iedere avond en nacht raak vanaf een week of 36. Helaas waren het hier echt voorweeën en niets meer. Bij mij wilde een warme kruik of douche nog wel helpen dan zakte het even af, de enige keer dat het erger werd onder de douche waren het echte weeën haha. Maar je zou altijd even de vk kunnen bellen voor advies of om te kijken of er niet toch stiekem iets aan het rommelen is en mogelijk door gaat zetten. Succes met de echte laatste loodjes!
Het zou kunnen hoor dat dit het begin is. Weeën duren ongeveer een minuut lang en voelde bij mij echt als een golf van pijn wat steeds heftiger werd en langzaam weer af nam en komen om de paar minuten. Een paar dagen voor mijn bevalling had ik ook weleens krampen en een onrustige buik, maar het duurde geen minuut lang. Spannend hoor en sterkte!
ik herinner mij dat ik toen de tweeling ging komen de dag ervoor de hele dag mijn draai niet vond en op de badrand ging zitten voor wat tegendruk vanonder.ook had ik buikkrampen alsof ik diarree zou gaan krijgen maar dat gebeurde niet.uiteindelijk bleek dat het begin te zijn.succes!!
Ik weet het niet, ik heb vanaf week 37 ook al van die vervelende krampen. Trekt soms weg, houdt soms ook uuuuuuuuren aan. Iedere week lijkt het heftiger te worden en steeds denk ik ook 'Ja! Dit is het...' en dan toch weer niet... Afwachten.... er is niks over te zeggen. Evt. verloskundige bellen voor inwendig onderzoek? Dan weet je het misschien ook zeker..
Wow! dit is zo gek om te lezen, lijkt alsof ik het zelf heb geschreven. Ik heb precies nu hetzelfde en het is zooooo vervelend. harde buiken gehad om de 7 min, dat was geloof ik donderdag. toen dacht ik yes dit kan het zijn, maar ik wilde niet te blij doen dus ben ik maar gaan slapen en ja hoor, teleurstelling. dat waren oefenweeen. ik kon eindelijk weer poepen gister en daarna diarree (sorry voor details) en toen in de avond uren kreeg ik opeens pijn in me onderbuik en onderrug, dat waren soort steken en kramp doorelkaar. dat was ongeveer om de paar min, dat hield ik niet echt bij... maar precies zoals jij het beschrijft, van kramp een piek bereiken en dan dan verdween het heel snel weer en dat keer op keer... maar wat bleek, ik had die pijn alleen als ik lag maar als ik recht op zat of stond, had ik daar helemaal geen last van. Dus ik denk ook dat het me darmen zijn, ik denk niet dat ik mijn vk hierover zal bellen maar mijn huisarts morgen ochtend. Ik denk niet dat mijn vk hier veel over kan vertellen. het voelt nu nog steeds alsof ik diarree heb maar als ik op toilet ga zitten dan komt er helemaal niks uit
Met mijn bevalling gingen mijn darmen mee doen. Als.je echte personen krijgt kan dat ook het gevoel geven dat je moet poepen . Ik zou toch even contact zoeken met verloskundige, het klinkt mij alsof je midden in je bevalling zit succes!
Ik had ook hevige oefenweeën steeds bij de meiden. De verloskundige gaf toen deze tip: Wanneer je denkt dat het begonnen is ga dan onder een warme douche staan.. zijn het echte weeën dan zullen ze daardoor sterker worden.. zijn het oefenweeën dan merk je dat het douchen verlichting geeft.
Art? hoe is het afgelopen? want ik heb nog steeds pijn en soms menstruatie pijn maar vk zei kan begin zijn van bevalling maar niemand weet natuurlijk niet hoelang t gaat duren hoop dat je aan het bevallen bent, dan heb ik nog hoop i guess hihi succes !!
Ze zeggen dat als een warme douche het vermindert het dus voorween zijn, bij echte weeen worden ze erger. Misschien een warme kruik, kamille thee dat het wat helpt?
Bedankt voor jullie reacties! Ben helaas nog steeds niet aan het bevallen.. heb wel elke vijf minuten ongeveer een soort wee die min 30 sec tot max 45 sec duurt. Had vanmorgen in verhouding heel last. Vanm opnieuw naar de wc geweest en sindsdien gaat het gestaag door.... hoop dat het ook straks nog doorzet en dat ik gauw kan bevallen. Lig nu in bed en ik nu gaat het hard door. Als dit nog even duurt, ga ik wel de verloskundige bellen. Gisteren stopte het namelijk in bed en nu zet het door. Voel het nu soms ook meer in mijn onderrug en buik tegelijk. Vanavond trouwens op aanraden van sommigen van jullie gedoucht. Heb tijdens het douchen bijna geen last gehad maar toen ik klaar was met douchen werd het weer veel erger.... snappen jullie het nog?? Ik word er beetje tuut van... En het moet nog veeeeeel erger worden, houd ik me steeds voor. Mijneerste1 Hoe gaat het met jou nu? Grappig dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten... ben benieuwd!!
Tja, je kunt er weinig van zeggen.. vooral ontspannen, adrenaline remt evt weeen.. hopelijk zet het door voor je, aldoor voorweeen lijkt me ook niets..
Ja het echt vervelend, ik ben toen ook gaan douchen en toen begon het een beetje wat meer, ben ik met mijn man gaan wandelen om even een luchtje te scheppen, het werd toen wat erger, kon haast niet lopen maar het was wel even chill om buiten te zijn. later zakte het een beetje af maar toch een heel vervelend gevoel en is het in me onderrug gaat zitten, het veranderd ook af en toe in een soort menstruatie pijn en dan weer naar me onderbuik en onderrug. ik heb toen uiteindelijk de vk gebeld en die zei dat het idd een begin kan zijn van bevallen. de baby maakt ruimte om eruit te komen, maar ze kan niet zeggen hoelang het kan duren, het kan ook dagen duren en toen dacht ik nouuuuu!!! omdat het gevoel best irritant is en dan is er kans dat het ook nog dagen kan duren, jaa daaaag hahah, ik kan de mijne niet echt bijhouden want voor mij voelt het echt alsof het er hele tijd is en alsof er geen tussen stop zit. de baby doet ook erg onrustig dat doet ook weer pijn, alles doet gewoon pijn !! hahaaha hopelijk blijft het idd door zetten dan zijn we er ook vanaf en hebben we de mooiste kindjes op aarde in ons armen.
Nou, verloskundige is gebeld en langs geweest. Ik heb al 3 a 4 centimeter ontsluiting! Baby wordt vandaag geboren als alles goed gaat! Om 7 uur komt de verloskundige terug... Is het toch allemaal niet voor niks geweest. Spannend!!!
Dankjewel Brigit! Maar voordat het zover is moet er nog wel veel werk verricht worden.. Zie er best een beetje tegenop Vooral de geboorte zelf... Maar het komt vast goed. Met de weeën sla ik me er tot nu toe gelukkig nog goed doorheen... Wel raar hoor, een complete nacht op te zijn. We slaan gewoon een nacht over... En vanaf nu wordt het waarschijnlijk ook niet veel meer slapen als de kleine er is.. Beetje jammer dat m'n man sinds gisteravond beetje ziek is, hij lijkt buikgriep te hebben, flink aan de diarree en voelt zich echt niet lekker. Ik voel me bijna lekkerder dan hij... Hopelijk gaat dat gauw beter. Ben zo benieuwd naar het kindje!! Heel apart om straks samen papa en mama te zijn. We zien er naar uit! Liefs
Succes Arr, zet hem op en laat die man van jou gauw wat Norit innemen! Bij onze eerste had ik rond 14/15 uur 4cm ontsluiting, de weeënstorm kwam rond 17-19 uur, daarna persen vrij lang en vermoeiend vond ik, maar om 20:15 was hij er! Dus al met al zo'n 6 uur later, het kan dus best vlot gaan als je eenmaal al op 4cm zit! Heel veel succes!