Is het nu zo dat je vanaf 37 weken overal mag bevallen of vanaf moment dat je 37ste week in gaat zeg maar?
Precies met 37 weken! Hier die dag ook begonnen met inleiden door het ziekenhuis en mijn jongste ook geboren
Wij willen in het geboortecentrum bevallen, wat tevens gelijk bij verloskamers zit (alleen gang over steken)... Zullen ze dan heel moeilijk gaan doen? Stel als je bijvoorbeeld weeen krijgt met 36+4 bijvoorbeeld....
Dat denk ik wel. Een kindje is er voor de 37 weken over het algemeen nog niet klaar voor om geboren te worden, ze willen dan alles bij de hand hebben.
Zodra de bevalling voor 37 weken begint word het automatisch een medische bevalling en beval je onder begeleiding van de gynaecoloog en niet de verloskundige. Ik had op de planning staan om thuis te bevallen maar mijn vliezen zijn spontaan gebroken met 36+3. Ik moest direct naar het ziekenhuis en ben daar ook bevallen.
Ja, zelfs bij 36+6. Werd bij mijn eerste expliciet benoemd. Al was dat bij mij niet nodig, hij kwam pas met 42 weken. Heb je ervaring met te vroeg bevallen?
Nou dan blijft ie hopelijk nog een paar weekjes zitten. De meeste 1e baby's komen na de 40 weken, dus goede kans dat je lekker in het geboortecentrum mag bevallen.
Ik ben met 36.5 om 22.15 bevallen en mijn dochter kreeg nog een volledige prematuur behandeling in het ziekenhuis.. vond het op dat moment echt zwaar overdreven!! Het scheelde maar 26 uur Achteraf had ze toch wel veel kleine dingetjes die inderdaad kwamen doordat ze zo vroeg was. Gelukkig zijn we deze keer dat stadium al voorbij en zit ik nu meer te hopen dat ik juist niet teveel over tijd ga😆
Ja nog steeds helemaal geen tekenen dat de bevalling snel zal komen. Kleintje ligt nog hoog en geen voorwee of kramp te bekennen!!
37 weken is al best aan de vroege kant, dus er moet ergens een grens zijn. 36+4 is gewoon echt onder die grens. Het lijkt maar een paar dagen, maar eigenlijk is het gewoon 3,5 week vóór de uitgerekende datum. Een kindje dat nog 3,5 week door groeit, heeft vaak gewoon net een betere start (iets hoger gewicht, minder snel een onder temperatuur, drinkt beter/ makkelijker etc). Na de 38 weken, maakt het niet meer zo uit, of hij nou met 38+5 of 39+3 komt... Een geplande keizersnede plannen ze niet voor niks bij voorkeur pas in de 40e week (39+ weken zwanger), de ervaring is gewoon dat een kindje dan een betere start heeft als met 37 weken. (Er zijn ALTIJD uitzonderingen).
Ik hoop ook gewoon dat hij blijft zitten tot 6 maart (m'n uitgerekende datum) , omdat dat beter is... ik ben juist 'bang' dat hij misschien wel eerder komt... dus daarom m'n vraag!
Hier van de jongste met 36+5 bevallen (inleiding wel), kerngezonde baby maar wel de 'prematuur-behandeling' inderdaad.