Waarin bewaren jullie de afgekolfde bv? Ik heb van 1 dag kolven een stuk of 3 a 4 speenflessen in de koelkast staan. Mij lijkt het handiger om 1 grote fles te hebben. Ben benieuwd hoe jullie dat doen/hebben
Ik heb bewaarzakjes van Medela (heb je ook van Avent) gekocht gisteren. Heb ook de bewaarbakjes van Avent maar die nemen nogal veel plaats in, vind ik.
ik heb bewaarbakjes van avent en ik heb van die kleine medelaflesjes met dekseltje die ik nu gebruik voor opslag. Die bewaarbakjes nemen idd veel ruimte in beslag, wat dat betreft lijken die zakjes mij wel handig.
tip van mijn kraamverzorgster was gewoon ijsblokzakjes te gebruiken! Dus die gebruik ik (volgens mij bij ah te koop, zal ook wel ergens anders zijn). Veel goedkoper dan al die speciale bewaarzakjes e.d. en net zo makkelijk. Ik schrijf er met stift de datum om en hoeveel cc er in zit, kun je zo uitrekenen hoeveel een blokje is als je weer wilt ontdooien.
ijsklontzakjes. ook vroor ik wel gewoon met fles en al in, alvast de juiste hoeveelheid en klaar is kees als je nu al 3 flessen hebt denk je dan wel aan de houdbaarheid?
Wij bewaarden/bewaren het altijd in van die 'goedkope' eigenmerk flesjes van bijv prenatal/kruidvat/etos/hema/etc. Invriezen al in geen tijden gedaan, maar dat deden we ook in diezelfde flesjes. Opwarmen doen we ook in die flesjes en als het warm is kiepen we het in de difrax fles, waaruit gedronken word.
Voor in de vriezer gebruik ik ook de ijsblokzakjes. Maar het gaat meer om overdag, gedurende dag zit ik bijna op 4 flinke flessen melk. Aan het einde van de dag probeer ik een deel in te vriezen, het is maar net wat haar vraag is. Soms drinkt ze zo 100 cc weg, maar soms ook maar 50 cc.
Volgens mij maakt het niet uit waarin je het bewaard in de ijskast als het maar schoon en afgedekt is. Ik heb gewoon afdekplaatjes op de flessen en zorg dat ze achter in de koelkast staan.