hallo meiden, ik heb donderdag de 20 weken echo... en ik ben zoo bang dat er iets mis is met mn kindje... iedereen zegt tegen me dat ik me geen zorgen moet maken en dat mn kindje gewoon gezond is... maar ik durf daar gewoon niet vanuit te gaan... ik leef gewoon heel gezond enzo... en let op wat ik doe en eet... maar toch... die angst is er zo erg, het maakt me helemaal gek... herkent iemand dit? en weet iemand hoeveel procent van alle kindjes gezond op de wereld komen..? misschien een beetje rare vraag enzo... maar ik wil niets liever dan dat mn kindje gezond is...
He babysaluki Heel herkenbaar hoor en ik denk dat meer meiden dit herkennen! Ik heb ook nachten wakker gelegen voor die echo en na de echo weken met een smile op mijn mond gelopen (nog steeds). Ik weet dat niemand jouw ongerustheid en zorgen kan weg nemen ik hoop dat je toch een beetje rust vindt de aankomende dagen.. En je zal zien vanaf donderdag loop jij weken met die zelfde smile op je gezicht Groetjes Meertje
hier was ik ook bang ik heb toen ook een topic geopend in zal hem opzoeken voor je.in de auto naar het echo bureau heb ik nog zitten huilen van zenuwen en angst.maar meid maak je zelf niet al te gek hoor. het is ook een goed teken dat je bang bent toch?je houd al van het kindje daarom ben je bang.
ooww ja dat ken ik.. ben elke keer bang als ik naar de v.k moet.. eerste keer was ik bang dat het ahrtje niet meer klopte (1e echo) en gisteren moest ik ook gaan voor controle en toen was ik bang dat de baby niet goed groeide ofso. dus het is niks vreemds dat je je druk maakt hoor volgens mij heeft iedereen dat wel. Ik denk dat ik bij de 20 weken echo ook best bang zal zijn. en na de 20 weken echo zal ik me druk maken dat alles goed gaat als ik moet bevallen, zo is er altijd wel wat. Hoe dan ook, er worden meer gezonde kindjes geboren dan kindjes met een afwijking.dus ga ervan uit dat ook jouw kindje supergezond wordt geboren. geniet verder lekker van je zwangershap
heel herkenbaar hoor. bij alicia had ik dit totaal niet en nu pff. heb al van af het begin het gevoel dat er iets niet goed zit met de zwangerschap. dit echter zonder aanleiding hoor. echos waren goed, haast geen klachten en kind beweegt prima zoals ik kan voelen, buik groeit ook goed maar toch het voelt niet goed. kan me ook noet echt hechten aan dit kindje en weet ook niet hoe dit komt. misschien gewoon een moederinstinct ofzo. nu de kleine wat meer beweegt en ik het ook super goed voel en regelmatig begin ik wel iets van een band te krijgen maar heel anders dan bij me dochter. misschien komt dit omdat het de 2e is maar misschien ook wel omdat het ehct niet goed zit. bij elke controle weet ik ook zeker dat het hartje niet te horen is en het kindje niet meer leeft maar tot nu toe gelukkig niets aan de hand en klopte het hartje zoals het hoorde. ik heb besloten toch te gaan genieten zo ver als het kan. als het niet goed blijkt te zijn dan kan je dit toch niet meer veranderen. hoop echter dat alles goed is en dat de kleine gezond is zoals elke ouder dat wenst. ook al mankeerd het kindje iets hij/zij is altijd welkom als het levensvatbaar is en op een redleijk nromaal manier leven kan gaan we er voor. ik heb de echo over 4 weken en vind de tijd eigenlijk best snel gaan. ik denk dat ik erg verbaast zou zijn als ze zeggen dat het allemaal goed is zo onzeker ben ik over deze zwangerschap. ik was de 1e ronde meteen zwanger en dit eigenlijk wel onverwachts omdat ik met alciia toch wel ff ben bezig geweest. misschien dat hier de onzekerheid vandaan komt en het dus gewoon allemaal te snel gaat want dat gaat het zeker. ik wil ook weten wat het wordt en dat is dan het leuke van de echo. we krijgen als het goed is dit te weten als de kleine goed ligt maar denk het wel te weten. ik heb z'n gevoel dat het een jongen wordt succes
Ik heb het ook altijd! Altijd stressen voor de echo's. Als eerste vragen of hij er wel helemaal normaal uit ziet. 3d foto's en dan nog aan mn moeder vragen of hij er wel normaal uitziet. Maar hij ziet er echt normaal uit! Als ik naar de vk ben geweest is er soms ook weer wat waar ik later over denk dat het neit goed is. Vandaag dacht ze eerst dat hij met zn hoofd naar boven lag, maar na goed voelen voelde ze hem toch onderin. Ik dacht weer dat hij misschien een heel klein hoofd heeft. Uiteindelijk slaat het allemaal nergens op! Ik had ook nooit verwacht dat ik mn zo'n zorgen kon maken.
Ik ben blij om te lezen dat iedereen dit heeft. Bij mij is het zo erg dat ik net een afspraak heb gemaakt voor een geslachtsbepalende echo terwijl het geslacht me echt niet interesseert! Maar kan ik in elk geval weer even kijken of alles er tot dusver nog goed uit ziet .
pff heel herkenbaar.. over 3 weken heb ik de 20 weken echo, en ik zit me nou al op te vreten.. Ben zo bang dat mijn ukkie iets mankeert.. Dus ben benieuwd.. Succes donderdag.! gaat vast wel goed komen, positief blijven denken.. Liefs Marisss
hey meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties... nu weet ik dat ik niet de enige ben die deze zorgen heeft... die zwangere vrouwen die ik op straat zie die lijken allemaal zo zorgeloos... maarja... wildvreemden stappen natuurlijk niet zomaar op me af om hun zorgen met me te delen haha
Ik herken het ook. Pas toen bij de 20 wk echo bleek dat alles voor zover ze toen konden zien goed was, kon ik beginnen te genieten. En zelfs toen was er nog wel ergens in mijn achterhoofd een stemmetje dat af en toe fluisterde dat je autisme bijvoorbeeld niet op een echo kan zien.. Ik kan niets zeggen om je zorgen weg te nemen denk ik. Alleen dat het volkomen normaal is en erbij hoort. En dat je toch moet proberen te genieten. Voel je je kindje al? Dat helpt enorm! (En toch veel plezier donderdag! )
jaa, ik voel het kindje al... en dat is inderdaad al een hele opluchting... dan weet ik tenminste dat het kindje gewoon leeft... dat is al 1 zorg minder
Herkenbaar. elke 4 weken is het weer even zenuwen of alles nog wel klopt en goed zit! 3 februari he ik de 20 weken echo en ik zie er aan de ene kant heel erg naar uit om het kindje weer te zien en aan de andere kant ben ik wel bang dat er wat mis is. Maar denk maar zo er is geen aanleiding geweest tot nu toe dat er wat mis moet zijn. Als er wat mis is kun je dat helaas niet tegenhouden, maar via die echo kunnen ze bepaalde klachten van de baby wel opvangen en misschien verminderen of in de hand houden. ik hoop dat alles goed is met je baby'tje.
ik heb over een uurtje mijn 20 weken echo en ik kan je zeggen ik zit stijf van de zenuwe.. ik hoop maar dat alles goed is.
Heel herkenbaar.... Eerst maak je je zorgen om die 12 weken-grens te bereiken, dan is het weer de grens van de 20 weken echo, daarna ga je je kindje voelen bewegen en voel je eens een dag niets, weer zorgen....en naarmate het naar het einde gaat denk je, er zal toch niet in die laatste weken iets misgaan hierbinnen? Pfffffff, zo heb ik het tenminste beleeft allemaal. Geniet ook wel van het schoppen van dat kleintje en contact maken, beetje spelen enz. maar voor de rest: ik ben blij als ik onze beeb gezond en wel in mijn armen heb! Sterkte meid, ik kan je niet echt veel raad geven maar ik vind je verhaal heel herkenbaar, succes morgen!
ïk was ook erg bang, en toen kwam ik daar, ging het niet door! kon ik nog 1,5 week wachten! Daarna was alles gelukkig prima, voor niks drukgemaakt. Tis heus allemaal prima in orde! Denk maar zo: Mocht het niet gezond zijn, dan is daar niets aan te doen meid, dan kan je je wel zorgen gaan maken, maar daar schiet je niets mee op.
hejj meid! is heel herkenbaar, ik was zelf ook ontzettend zenuwachtig maar dat helpt niets. Fijn dat je je kindje al voelt! Dat is inderdaad een hele opluchting. Ik zou me er niet te druk om maken meid. Veel succes donderdag! Liefs
Ik had die angst ook. Niks raars aan dus. Probeer een beetje te relativeren. Bij 1 op de 20 kindjes wordt een afwijking geconstateerd, dus op 19 van de 20 niet. Een afwijking kan bijv een hazenlip zijn, maar ook iets anders. Het hoeft dus niet allemaal hele zware afwijkingen te zijn. Succes!
ik begin nu ook bang te worden. over twee weken eerste echo en dan vraag je je toch af of alles goed is.