Hoi, Ik heb even een vraagje. zuivelonline heeft een lijstje met kazen die je mag eten tijdens de zwangerschap: alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen Nederlandse boerenkazen Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien. de volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde): AH fêta kaasblokjes (koeienmelk) AH Roombrie 60+ Ambassador Camembert 45+ Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+ Arla Deense fêta in olie Bettine Blanc 58+ geitenkaas Boursin Champignon Cambozola 70+ Danone Hüttenkäse Gorgonzola 48+ Gormas 70+ Monchou Paturain Philadelphia Port Salut President Roombrie 60+ President Brie 60+ Rochebaron 58+ is dit echt zo, of is het toch nog gevaarlijk. waarschijnlijk krijgt u heel veel vragen zo,maar ik wil het toch even weten voor de zekerheid. groeten tascha
Hoi Tascha, wat een lijst! Wat wij adviseren is alleen kazen te eten waar op de verpakking staat dat ze gepasteurisseerd zijn. Staat het er niet op, neem het voor de zekerheid maar niet. au lait cru moet je niet nemen in ieder geval. In rauwe melk kan die Listeria zich goed vinden, hoe weinig het ook is. Ik zie geen gekke kazen in het lijstje staan, maar kijk dus wel op de verpakking. Groetjes Brigitte