Hallo allemaal, Ik lees allemaal verhalen van mensen die het al heel snel aan ouders en familie vertellen. Zijn wij dan de enige die wachten tot de eerste 3 maanden voorbij zijn?
Jullie zullen vast niet de enige zijn. Wij hebben het met 6 weken verteld (afgelopen weekend) omdat ik bang ben dat mijn collega's het eerder komen te weten (i.v.m. misselijkheid, rare eetgewoontes, dingen vergeten, gekke dingen zeggen) dan mijn eigen ouders. Dat zou ik niet eerlijk vinden. Daarnaast kon ik het gewoon niet voor me houden en moest ik het aan mijn ouders vertellen Ieder voor zich hoor. Doe waar jij je goed bij voelt.
wij hebben het alleen onze ouders verteld, de rest van de familie (broers/zussen/ooms/tantes/neven/nichten/opa's/omas) en vrienden vertellen wij het ook pas na de 12 weken hoor
Nee hoor, wij hebben het beide keren ook zo gedaan, bij de eerste pas met 14 weken, omdat we de week daarvoor op de wintersport waren en nu ook met (bijna) 12 weken en de rest met 12 weken. Alleen de buurvrouw wist het als eerste, omdat de MvM-chauffeur voor haar tuindeur stond i.p.v. de onze .
moet je helemaal zelf weten meid! Ik kan gewoon geen geheimpjes bewaren! Ikmoet mijn kerstcadeautjes de dag voor kerst kopen anders weet iedereen het al! ik heb het aan mijn ouders en zus verteld met 6 weken, maar een vriendin van mij heeft ook gewacht tot week 12! mijn beste vriendin met week 10 (gingen weekendje weg..) en de rest met week 12. Ik had gewoon zoiets van als het mis gaat is mijn familie er ook om mij te troosten, dus ik wilde dat ze het wisten. Succes!
Wij hebben het onze ouders al vrij snel verteld (met 6 weken ofzo) maar voor andere familie en vrienden houden we het nog even 'geheim'tot na de eerste echo met 10 weken (volgende week) daarna is er nog een kans van 1% dat het mis gaat, dat risico durven we wel te nemen. Maar zoals iedereen zegt; ook dit is denk ik iets heel persoonlijks.
Hoi meid Mijn ouders heb ik het nu al verteld, ik geloof 5 min na de test al( kan niks geheim houden hihi) en de rest van de fam doen we ook pas rond de 10-12 weken Liefs daantje
We hebben het met 19 weken verteld Ik wou trouwens vertellen naar 20 weken echo (heb as vrijdag), maar mijn man kon niet meer wachten
Wij hebben het direct dezelfde dag verteld aan mij schoonvader op 15 oktober, maar dat kwam omdat hij ernstig ziek was. 4 dagen later is hij ook overleden. Daardoor hebben we het ook aan de rest van de directe familie verteld. De rest (collega's vrienden, enz.) hebben we het verteld na de eerste goede echo, dus met een week of 12... Maar er zijn gelukkig geen regels voor. Iedereen moet het maar lekker vertellen waar hij/zij zich goed bij voelt . Liefs, Suus
Hi hi ben helemaal opgelucht. Dacht al dat wij de enige waren! Soms vind ik het ook wel moeilijk om m'n mond dicht te houden, maar we moeten zelf ook nog even wennen aan het idee dat we een kleintje gaan krijgen! @Suus: Wat mooi dat je het nog aan je schoonvader kon vertellen.
Er zijn meer mensen die het met 12 weken pas vertellen. op zich ook wel logisch want dan ben je uit de gevarenzone. Wij hebben het gelijk verteld. ik kon het niet voor me houden en dacht als het mis gaat wil ik dat ook delen met de mensen van we ik hou. Het is echt de keuze die je zelf maakt. Ik ben benieuwd hoe ze reageren op je zwangerschap. gefeliciteerd
Wij hebben het meteen aan de ouders verteld En aan mijn zussen en mijn schoonzusje. Op 1 december zijn we getrouwd en hebben we het de ambtenaar laten vertellen, toen was ik 12w3d zwanger Iedereen vond het wel leuk, en ze waren verrast. Dus het verschilt gewoon per mens..
Wij hebben het de ouders afgelopen weekend verteld omdat mijn kerel maandag voor 9 wkn op oefening (militair) gaat. De rest komt het te weten met 15 weken als manlief terug is.. Ik hoop dat ik het zolang volhoud...
Wij hebben gewacht tot ik 12 weken was, na de echo! Het was lang wachten maar de moeite waard. We hebben voor de kinderen zolang gewacht, mocht het niet goed zijn dan hoefden we de kinderen dat niet te vertellen en ze geen pijn te doen (kids zij al wat ouder 4 en 7).
Directe familie, ouders en zussen hebben we het direct bij 6 weken verteld. En beste vrienden en overige familie toen ik meer dan 12 weken was en de uitslag van de combitest goed was
Vandaag 13 weken en ik moet het nog aan een heleboel mensen gaan vertellen, hihi. het is ook zo leuk om een geheimpje te hebben
hoi misssporty wij wachten ook tot na de 12 weken echo volgende week hoor! Zeker na mijn miskraam vorig jaar ben ik erg voorzichtig, er kan in het 1e trimester nog zoveel misgaan alleen mijn familie weet t sinds vorige week, t is toch wel fijn om je hart ergens te luchten na volgende week mag de hele wereld t weten Geniet ervan!
Wij hebben het ook pas met 12 weken aan iedereen verteld... Alleen mn moeder wist t dezelfde dag, maar die wist het eerder dan ik(die had tegen mn vriend gezegt dat ie een test moest gaan halen omdat ze t gewoon aan me merkte ) en na een paar dagen wist een hele goeie vriend van mn vriend t. Ik wou mn mond houden omdat ik mn zoontje van 9 niks wou vertellen toen er nog zoveel mis kon gaan. Toen we de eerste keer bij de verloskundige waren zei hij dat ik er nu wel vanuit kon gaan dat alles goed zou gaan. toen hebben we het aan mn oma en zoontje verteld en t weekend daarna bij de ouders van mn vriend en zn oma. Daarna hebben we t pas aan vrienden en kenissen veteld.
Wij gingen op vakantie toen ik 7 weken zwanger was. Toen we terugkwamen waren mijn ouders op vakantie, dus uiteindelijk kwamen we er pas met 12 weken aan toe om het te vertellen. Als die vakanties er niet geweest waren, hadden we het waarschijnlijk wel eerder verteld. Ik werk bij mijn ouders, dus dan is het heeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk om je mond te houden!
ik heb me moeder het meteen na de testen al verteld .... en die vond het helemaal geweldig en ik d8 mocht het fout gaan net als bij haar toen is zij er voor me ... en met een week of hadden we de 1e echo toen hebben we het de meeste wel verteld..