Ow das balen. Het spiraaltje is natuurlijk een van de dingen waar bijna geen hormonen bij komen kijken. Of het condoom maar tja daar word je ook niet bijster vrolijk van. Soms kan het per pil ook verschillen maar dan zou je dus een paar keer over moeten stappen van pil.
Hiervoor had ik de cerazettepil en dat ging goed, maar wilde niet meer elke dag een pil slikken. Maar das beter dan elke maand dit (als de hoofdpijn daardoor komt).
Tja de hoofdpijn is inderdaad niet heel prettig, als je hoofdpijn hebt dan voel je jezelf helemaal vervelend! Dat overheerst alles. Misschien is het dan inderdaad beter om terug te gaan naar die pil.
De enigste manier om er achter te komen of de hoofdpijn daardoor komt is om die pil drie maanden te gebruiken!
Dan zou ik eerst weer een paar maanden niks moeten gebruiken en kijken of ik dan geen hoofdpijn krijg.
Was vergeten dat je nu nog de nuvaring gebruikt. Je zal dan inderdaad eerst helemaal moeten stoppen. Weet nog van die periode van mij dat je het minimaal drie maanden moest proberen om het effect te zien. Ik hoop voor je dat je er dan vanaf bent en dat het een hormonen kwestie is. Dat is makkelijker op te lossen dan spanningshoofdpijn enz!
Nou de dokter zegt dat het geen migraine is, maar het komt wel steeds rond dezelfde periode in de maand. Dus ik ben het niet helemaal met hem eens... denk dat het een combi is.
En hij zei ook dat de Nuvaring andere hormonen heeft dan de pil. Dat deze maar 1 hormoon heeft. Volgens mij is dat helemaal niet zo.
Het zal vast. Maar je weet zelf wat voor soort hoofdpijn het is, en het terugkeerpatroon ervan. Hoewel het niet helemaal de specifieke eigenschappen heeft van migraine, merk ik dat mijn migraine-medicijn uitstekend helpt. Ik heb behalve die hormonale-pre-ongesteldheidshoofdpijn dus ook wel eens een echte migraine-aanval, vandaar dat ik Imigran in huis heb. Bij menstruatiehoofdpijn hoef ik dan maar een halve Imigran (de helft van 100mg) te nemen, en dan ben ik er gewoon vanaf! Dus mij maakt het geen reet uit hoe die hoofdpijn heet, of wat de oorzaak is. Imigran helpt, en dat is zo'n opluchting!
Mijn huisarts is ook een man en die herkende de hoofdpijn door de hormonen wel hoor Misschien dat hij er ook makkelijker op inspeelde omdat ik normaal ook al migraine heb. De klachten zoals ts beschrijft duiden idd niet op de klassieke migraine, echter lijken ze wel veel op de hormonale hoofdpijn. Als ik deze hoofdpijn had die niet duide op mijn migraine dan gebruikte ik sanalgin, gewoon te krijgen bij de da. Deze is iets sterker dan paracetamol maar minder sterk dan de imigran enz. Misschien is dat een optie?
Sanalgin is gewoon een pijnstiller. Of hij echt tegen spierpijn helpt durf ik niet te zeggen. Hij hielp bij mij echt puur tegen de hoofdpijn waar paracetamol niet tegen hielp.
Mijn huisarts zei dat ik 3 maals daags 1 ubuprofen moet slikken en dat 5 dagen achter elkaar. Maar dat lijkt me niks.
Ik ben nooit niet zo kapot van ibuprofen. Nou is dat ook een van de werkzame stof in sanalgin, maar natuurlijk niet in zo'n sterke mate. Ibuprofen moet je ook echt mee oppassen als je normaal weinig pijnstilling gebruikt en als je een zwakke maag hebt!
het enige wat bij mij helpt is saridon in combi met domperidon voor de misselijkheid. immigran wordt ik hondsberoerd van, gebruik ik alleen bij hele zware aanvallen, wordt dan vaak uren later en super duf wakker.. oja, zwanger zijn is voor mij helemaal het beste medicijn, ben er dan 9mnd vanaf!
Ik ben nu maandag weer begonnen met Nuvaring en heb gewoon iedere dag hoofdpijn. Mijn nek en achterhoofd zit weer helemaal vast. Word er een beetje moe van. Ben ook altijd aan het klooien met anticonceptie. In de zin van... ik kan niks geschikts vinden.
Daarom ben ik met die nuvaring gestopt... Hier was het ook 4 van de 6 maanden van dat en dat wilde ik niet meer...