Mijn zoontje is nu 8 maanden en zeer actief. Hij wil de hele dag lopen (aan de hand natuurlijk) of staan. Als hij bij je op schoot zit,is hij alleen maar bezig met het optrekken aan je shirt tot hij staat. In de box zelfde verhaal. In bed ligt hij al ' vastgebonden' omdat er anders niks van slapen terecht komt. Ik probeer hem rustig te krijgen door voor te lezen of een prentenboek op de laptop aan te zetten. In beide gevallen is hij druk met pogingen doen om te staan. Het loopstoeltje is hier dan ook het favoriete speelgoed. Ik vraag me af of dit normaal is of dat hij wel erg beweeglijk is? Het wordt namelijk steeds erger.
Dat hypere kan signaal zijn dat ze pijn hebben. Onze jongste heeft het ook heel sterk: bij pijn wordt die helemaal hyper. Hoeft natuurlijk niet, maar het kan dus wel.
Pijn???Dan zou hij toch verder ook jengelig moeten zijn? Hij is juist erg vrolijk. Oververmoeid dacht ik dus ook. Ik wilde net een nieuw onderwerp plaatsen met daarin de vraag of het normaal is dat een kind 's avonds opleeft en pas tegen negen uur naar bed wil? Doordat we dit vorige week met dat warme weer op de camping hebben gedaan (laat naar bed) dacht ik inderdaad dat het oververmoeid was. Maar het gevolg van dat laat naar bed is dat hij veel beter slaapt. We hadden al weken problemen 's nachts met vaak wakker worden en om 6.00 al wakker. Nu wordt hij rond 6 uur wakker, speen erin en slaapt hij tot 9.00 uur. Dus mijn gevoel zegt dat een kind 's avonds op tijd op bed hoort te liggen maar het gevolg is dat hij veel slechter slaapt.
nou laat naar bed is hier ook altijd (nog). en ook dat drukke gedrag ja.. opzich vrolijk maar op t laatst en beetje té. denk ook weleens te moe ja maar goed, niet willen slapen en het toch nodig hebben, tja.. Moeilijk he.
Goh, bij mijn dochter van 10 maand exact hetzelfde. Al van toen ze pas geboren was: heel druk, weinig slapen, voortdurend nieuwe dingen aan het oefenen. Ik heb het eigenlijk nooit ervaren als oververmoeid of pijn, maar gewoon... Ze is gewoon een heel levendig kind, wil voortdurend meer dan ze al kan, is supernieuwsgierig. Zelfs de onthaalmoeder zegt dat ze nog niet vaak zo'n hevig kind gezien heeft. En ze heeft gewoon heel weinig slaap nodig. En dat vind ik soms knap vervelend, want overdag slaapt ze nauwelijks, en 's avonds gaat ze tegenwoordig niet voor 20u30 slapen. Maar ze is vrolijk en gelukkig, en daar ben ik dan weer wel blij om.
Zal per karakter wel verschillen, maar jongste dochter hier wordt dus hyper van pijn en bijna niet jengelig. Slaapt 's nachts dan wel baggerslecht, (vaak wakker), maar dat zijn regelmatig de enige dingen waaraan we het kunnen merken bij haar. Is ook gemakkelijk getest: als een zetpil maakt dat ze rustiger wordt en beter slaapt, was het dus pijn. Maar bij jou klinkt het dan eerder als een erg actief ventje met een biologische klok die niet helemaal matcht met 'normale' ritmes, zeg maar. Als je dat zou willen verschuiven naar vroeger op bed, zou je dat het beste kunnen doen door steeds een kwartiertje te vervroegen en dat een paar dagen aan te houden en dan uiteindelijk uit te komen op bijvoorbeeld slapen van 19.00-7.00, ipv 21.00-9.00.
Ik vind het op zich niet heel erg dat hij laat naar bed gaat; ik heb het echt over voor een goede nachtrust. Het lijkt me alleen niet 'normaal' (wat is normaal he?). Jouw dochter klinkt net als mijn zoon shakes. Ook meer willen dan hij kan en supernieuwsgierig. Heel levendig ventje. Ook iedereen zegt dat. Dus het zal het karakter wel zijn.
Ik denk da je dan niet te bezorgd moet zijn. Hij wil gewoon bijleren en dingen doen en zien. Eigenlijk is dat toch gewoon fantastisch? (Zelfs al word je er soms knijtegek van en zou je zo graag willen dat ze eens gewoon vijf minuten stil zitten )
mijn zoontje is precies hetzelfde, ook zo'n hyper kind, die niet rustig op zijn kont kan zitten maar wil optrekken en staan, loopstoel is dan ook favoriet zijn zus is juist weer heel rustig, iedereen om mij heen zegt dat hij zo druk is.. hij trok zelfs de plinten van de vloer bij mijn ouders..
Toevallig, ik plaats net het zelfde topic voor mijn zoontje van 4.5 maand. Het wordt inderdaad soms leuk gevonden, dat is het vaak ook wel, maar het kan ook TE zijn ... Heb helaas geen tips voor je.....
Hier hoor ik haar af en toe gewoon hijgen zo druk hihi. Zitten op je billen.. Nee op je billen! Ga maar zitten op je billen! Pff ook in bad klimt en klautert ze als n malle.. Net n kleine wervelwind. Alleen stil voor de tv, maar die staat nooit aan, en wanneer ik ga fietsen, wandelen of autorijden hoor je haar niet. Thuis is ze alleen s'avonds voor het naar bed gaan, tijdens flesje stil.. Zalig!! Ben zo blij dat ze nog 2 x slaapt overdag en nu eindelijk ook van 8 tot 7!! Heerlijke, zalige rust momentje. Maar ze is super vrolijk en echt heerlijk genieten met haar gekke dolle buien!
Ook hier een heerlijk bewegelijk en druk mannetje. Is constant bezig met kruipen, draaien en lopen. Tijdens het eten ook de hele tijd wiebelen en proberen te staan. Even rustig op schoot zitten, zit er niet in. Het hoort ook wel een beetje bij de leeftijd. Op deze leeftijd worden ze mobieler en willen ze de wereld meer en meer gaan ontdekken. Onze oudste was net zo en die werd rustiger toen hij goed kon lopen.
Mijn dochter is altijd al super actief, waardoor slapen tot 11 maanden echt een drama was; ze kon alleen ontspannen als ik haar in een soort houdgreep hield. Maar nu slaapt ze prima! Overdag is ze super actief, ze zit nooit stil, rent rondjes etc. Ik zag laatst in het speeltuintje leeftijdsgenootjes zittend spelen in een zandbak; mijn dochter doet dat niet, zij rende continu rondjes om de zandbak heen
Mijn zoon is ook altijd heel druk geweest. Nooit tijd om eens lekker op schoot te zitten, want er is wel meer te doen Nu zit hij in de klim en klauter fase en kom handen te kort haha. Sommige kinderen zijn nou eenmaal drukker dan andere. Hier heeft dat overigens nauwelijks problemen met slapen gegeven, hij sliep en slaapt juist heel goed en nog best veel.