Extreem eenkennig .

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lisanne123, Aug 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Mijn zoontje is nu 8 maanden dus eenkennig zijn hoort erbij
    Maar vind het wel erg extreem. Gister kwam een een kindje van 10 maanden en haar mama op visite . Dat was echt giiiiiiillen ! Niemand mocht naar hem kijken en ookal keken ze niet was het nog gillen . Het ging steeds wel wat beter en hij heeft 1x uit zichzelf naar het meisje gelachen. Maar zodra ze geluid maakte was het gillen !!!!
    Echt krijsen met tranen en tuiten.
    Ze gilde wel hard wat normaal is voor die leeftijd . Maar hij wordt er zo bang van. De moeder van het meisje mocht niet te dichtbij komen .

Vervolgens dus een uur met hem opschoot gezeten zat meneertje heel zielig met ze speentje en rode oogjes te kijken. Hij is wel erg nieuwschierig !

En 2 weken terug kwam er een kennis en gingen we wandelen . Ze mocht niet voor de wagen staan en moest uit beeld anders ging hij echt huilen .

In de winkel ook steeds , "wooow wat een mooie hare" (hij heeft rode haren en dat zorgt voor opmerkelijk veel aandacht) gelijk een pruillipje en huilen . Hij heeft het echt bij bepaalde mensen en bij bepaalde soort mensen niet , bij donker getinte mensen heeft hij het echt extreem .

Maarja wat moet ik hier eigenlijk mee haha , ik wil hem juist laten wennen dus niet minder bezoek gaan ontvangen , maar het is niet echt gezellig, voor mijn zoontje niet , voor het bezoek niet en voor mij niet.
    Ergens voel ik me ook wel erg belangrijk dat hij zo graag bij mij wilt zijn.

Hebben jullie tips ?
    En hoelang kan dit duren ?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik zou denk ik meer in contact proberen te komen met andere mensen en kinderen,naar speeltuinen gaan of zwmmen of ballorig en danhem ook gewoon lekker laten gaan..

kan me voorstellen dat het lastig is..

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Pff dat klinkt idd als iets lastigs. Mijn zoontje is juist het tegnovergestelde van eenkennig, naar iedereen lachen en vriendelijk zijn. Hij heeft dan ook wel veel contact met zijn neefje (die is 3 maanden ouder) en hij gaat eigenlijk overal altijd heen mee (uit eten, lunchen, naar vrienden) dus hij ziet ook veel mensen... Misschien met meer mensen afspreken en hem meenemen? Dat zal de eerste keren een drama zijn misschien, maar daarna zal het, denk ik, wel beter gaan.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Bedankt voor de reacties .
    Wij gaan ook gewoon overal heen .
    Ikea , speeltuin zowel binnen als buiten , elke dag mee naar de winkel enzo . Maar kindjes van zijn eigen leeftijd ziet hij niet zo vaak

Roxyroxx , hoe oud is je zoontje ? Hihi die van mij was tot 2 weken geleden de grootste mensenvriend :p .

Bedankt voor jullie tips ga zeker weer wat meer doen . Door de hitte doen we wat minder en met de vakantie en mazelen ontwijken we nu ook bepaalde dingen .

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel bekend. Mijn dochter had het helemaal niet, maar toen ze 14 maanden was toch wel even een fase dat ze niet alle kinderen meer zo leuk vond. Inmiddels gaat ze weer overal op af. Lachen naar vreemden en contact zoeken heeft ze altijd gedaan.

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Nescio , bedankt voor je reactie.
    Ik ga er dan maar vanuit dat het een fase is.
    Hoelang duurde de fase bij jou dochtertje ?
    Mooi meisje heb je trouwens , zie de foto vaak voorbij komen :D .

7. Galaxy

Galaxy Actief lid

Feb 17, 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook gehad. Als iemand op straat naar hem keek trok hij een pruillip en kwamen er tranen. Hier was het een fase want meneertje roept en lacht nu naar iedereen. Ik zou het gewoon zo laten niet gaan forceren, ook niet weg houden bij vreemden ofzo maar het gaat echt wel over meid.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank je lisanne!
    De fase duurde hier niet zo gek lang, ik denk een week of 2. Daarna stapte ze weer vol vertrouwen op andere kinderen af.

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Heeft onze dochter ook gehad en dat heeft wel een dikke maand geduurd. En nu is ze degrootste chameur die er is.
    Zij was toen vooral bang voor mensen met donker haar en een donkere bril.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Vervelend zeg zoals je het beschrijft.. Hier heeft ze het heel eventjes gehad dat ze alleen bij mij wilde.
    Nu wil ze nog steeds het liefst bij mij maar vind ze het ook niet meer zo erg als er andere mensen zijn of ze bij andere mensen op schoot zit.
    Van sommige mensen raakt ze wel een beetje verlegen en duwt dan haar gezicht tegen mij aan;)
    Maar dat is vooral als mensen heel overdreven tegen haar praten zo van "Aaaaaah wat bij jij een mooie meid!!" Dan kruipt ze liever even weg haha.

't is niet altijd fijn als ze eenkennig zijn maar het is idd een fase.
    Gewoon lekker op schoot nemen en rustig laten wennen aan visite.:)

Share This Page