is dit iets Gronings?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik kom uit brabant. Geboren en getogen. Mijn man is een echte Gruninger en sinds anderhalf jaar wonen we dus in de provincie Groningen.

Ze zeiden tegen me dat ze hier heel stug zouden zijn maar heb daar echt nog nooit iets van gezien. ze zijn allemaal even aardig en gastvrij :)

Maar nu ik zwanger ben loop ik toch wel ergens tegenaan.
    Niemand vraagt ( ook schoonfamilie niet ) hoe het met me gaat of met de baby.
    Het onderwerp zwangerschap word echt compleet genegeerd. Zelfs als ik er zelf op af stuur zeg maar. ( ben best veel misselijk geweest en de misselijkheid is pas sinds een paar weekjes een beetje weg )
    Maar niemand die het eigenlijk lijkt te interesseren.

Volgens mij weten mijn schoonouders niet eens hoeveel weken ik ben.
    Ik had afgelopen weekend ook gezegd wanneer ik naar de verloskundige moet ( morgen ) maar durf te wedden dat ze daar helemaal niet aan denken om te vragen hoe het is geweest.

Mijn moeder daarentegen onthoud precies hoeveel weken ik ben en belt me zelfs elke week om me te feliciteren met weer een week zwangerschap erbij ;) ( is weer beetje andere uiterste maar goed hihihi )
    Zelfs mijn vriendin uit brabant vraagt geregeld hoe ik me voel en hoe het met het beebje is.

Dus is het nou echt typisch iets Gronings of tref ik het gewoon eventjes niet?

Mamzie

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man komt uit Brabant en is voor mij verhuisd naar de provincie Groningen! Dat is toevallig :D

Maar ik weet wel zeker dat dit niet iets typisch Gronings is.
    Mijn moeder wist ook precies hoever ik zwanger was, en vroeg altijd hoe het bij de verloskundige was.
    Mijn schoonouders waren ook niet zo belangstellend.
    Dus denk dat het gewoon aan je schoonouders ligt.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eh.. Ik ben Gronings en (bijna) iedereen om mij heen dus ook:D En dit komt me totaal niet bekend voor (zou wat zijn zeg;))
    Zijn gewoon karaktereigenschappen van mensen, heeft niks met een plaats/stad/provincie te maken.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Nou, ik als rasechte Grunniger kan je wel vertellen dat dat niet iets typisch Gronings is hoor! ;) Lijkt mij helaas ook een gevalletje van niet zo veel interesse vanuit je schoonouders...

Enne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Xx

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Hier ook een geboren en getogen provincie gronings. En herken niets in wat je schrijft. Na ieder bezoekje aan vk werd altijd gevraagd hoe het was en zo.

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Nou ik vind t wel typisch, want mijn schoonouders komen ook uit groningen en die zijn net zo..

hartstikke stug en passen exact in het imago dat groningen heeft..

Maar misschien is het ook een beetje de leeftijd.. (boven de 60) ze komen van t boerenland en in die tijd werd er ook niet zo over gesproken..weet t niet.. nu is mijn schoonmoeder sowieso een apart mens, maar wel met t hart op de goede plek.. al laat ze dat soms op een wat merkwaardige manier merken..;)

Ze bedoeld t allemaal goed.. daar ben ik van overtuigd en dat maakt veel goed..

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat het gewoon iets is voor schoonouders....die zijn misschien toch wat minder betrokken dan je eigen ouders.

8. Polletjepiek

Zal ook per familie schelen, de een is zus en dan ander zo. Er zijn vast ook (schoon)ouders in andere provincies die ook zo doen.
    Mijn schoonmoeder was tijdens mijn zwangerschap heel betrokken. Gelukkig.

9. Gerieke1

Gerieke1 Lid

6 jan 2009
    79
    0
    6
    Ik woon zelf in Groningen en mijn schoonfamilie zijn echte Groningers. Maar mijn schoonmoeder was juist altijd erg belangstellend in mijn zwangerschap, altijd als ik bij de verloskundige was geweest en de eerste keren bij het consultatiebureau, belde ze om te vragen hoe het was en of alles goed was.
    Dus ik denk niet dat het met groningers te maken heeft.

10. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ik ben ook een echte grunniger :D maar mijn s ouders waren heel erg mee gaand! en schreven controles van mij elke keer op zodat ze precies wisten waneer en hoe het was gegaan.

De vk hier in provincie groningen vind ik minder ik heb er geen goed woord voor over die vroegen echt bijna nooit hoe gaat het!!!! tsss

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    En bedankt... Niet alle Groningers over 1 kam scheren he! ;)

En idd, net wat je zegt, misschien ligt het ook wel aan de leeftijd bij jou hoor, zijn ze wat 'ouderwetser' ingesteld ofzo.. In elk geval hier geen gebrek aan interesse toen ik zwanger was... in tegendeel, soms werd het me gewoon even te veel... Echt dat ik dacht; 'nu even niet!'

12. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Ouders en schoonouders zijn net ff wat anders.
    Mijn ouders die houden het ook per week bij, en mijn schoonouders weten alleen wanneer ik uitgerekent ben, en dat zijn brabanders.

Dus bij mij ligt de probleem helemaal andersom haha.

13. Polletjepiek

Bij de vk's waar ik liep, vroegen ze bij iedere controle hoe het ging

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik denk dat het een schoonouders kwaal is! Haha!

Hier ook geen telefoontjes enzo...niet zoveel als bij mn schoonzus iig...

Nog erger...toen ik opgenomen was in het ziekenhuis tijdens mijn zwangerschap was het eerste waar mn schoonmoeder over begon mn schoonzus en mn nichtje!
    Niet eens "hoe gaat het met jou en de baby?"

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen echte Groningse hier maar beide vanuit de randstad naar de Provincie verhuisd.
    Ik herken dit helemaal niet in mijn omgeving...herken het eerder van mijn schoonouders uit de randstad!!

16. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ahahaha, ik ben een Brabantse en woon nu, sinds 4 jaar, op de provinciegrens van Groningen ;).

Mijn schoonouders leven wel mee, dus misschien ligt het aan je schoonouders inderdaad.
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn schoonfamilie minder stug is dan de meeste mensen hier, vind ik ;)

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    dat is echt niet iets gronings, eerder wat schoonouderigs! ;)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het woord: schoonMoeder was niet voor niks officieel: schoonLoeder :D

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Het lijkt ook mij een gevalletje van des intresse van je schoonouders. Ik kom uit groningen en mijn man uit het westen, bij mij was het dat mijn moeder alles precies wist en mijn schoonouders helemaal niets . . . . . . .

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ elmo

Leuke uitdrukking schoonloeder die houden we erin.

Deel Deze Pagina