Ik ben ook geboren in Groningen, ben een echte westerkwartierse om precies te zijn, maar woon in Brabant (Hey omgekeerd!!) Denk ook dat het een gevalletje schoonouders is want mijn familie is (nog) steeds heel geinterresseerd in mijn zwangerschap.
Bedankt voor het reageren allemaal! Dus het is niet iets Gronings? dus het is echt schoonouders-kwaaltje? Dan weet ik dat ook weer Eigenlijk ben ik best teleurgesteld in hun. Bij mjin eerste zwangerschap woonden we nog in Brabant en toen toonden ze meer interesse in de zwangerschap dan nu. Toen belden ze nog eens in de zoveel maanden om te vragen hoe het ging. Ik dacht toen we eenmaal hier woonden en zwanger raakten dat ze ook geinteresseerd zouden zijn. Maar nu dus echt niks! En mijn schoonouders zijn toch best sociaal. Oke, ook niet altijd. Zo vergeten ze nog wel eens te feliciteren enzo. ( zo heeft mijn schoonvader EN zwager me nog steeds niet gefeliciteerd met de zwangerschap ) Maar ze zijn er wel blij mee. Want zoals ik tussen neus en lippen door hoor hebben ze al kadootjes gekocht voor de nieuwe beeb enzo. Dus snap het allemaal niet meer zo. En alhoewel ik en mijn moeder een stroeve en complexe band met elkaar hebben, mis ik haar nu wel heel erg af en toe. En brabant ook. En dat terwijl ik het hier toch erg naar m'n zin heb. Ach, zullen de hormoontjes wel zijn he
Misschien ligt het er ook wel aan dat het je 2de zwangerschap is. Ik lees hier wel eens op het forum dat omstanders een 2de zwangerschap minder 'bijzonder' vinden. Zijn ook veel mensen die bij een 2de zwangerschap minder felicitatie kaartjes krijgen.
Hier eigenlijk het tegenovergestelde.. Mijn moeder laat alleen wat horen als ik zeg van alles was goed bij de vk dan stelt ze wat vragen of krijg ik babyverhalen van mezelf te horen.. maar niet vanuit zichzelf van hoe gaat het en hoe ist met t beebje.. Terwijl mn schoonmoeder bijna elke week/2 weken aan de phone hangt of langskomt.. Nu woon ik dan 30min rijden bij mn moeder vandaan en mijn schoonmoeder maar 15min maar goed.. zou toch niet uit moeten maken. Achja ligt gewoon aan de persoon denk ik en het karakter en niet of het je schoonouders zijn of je ouders. Hoop altijd maar 1 ding als ze maar 1/100000000 zo blij zijn met het kindje als wij dan komt het helemaal goed