Harde buiken bij 13 weken, kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beep, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb sinds vorige week af en toe last van harde buiken, tenminste...zo voelt het. Het is vooral als ik moet plassen, en soms ook gewoon als ik loop. Het is dan meestal ook zo weer over. Kunnen dit uberhaubt al harde buiken zijn? Ik herken het gevoel nl van m'n 1e zwangerschap, maar toen had ik dit nog niet zo vroeg.

Ben al bij de ha geweest om te kijken of het misschien een blaasontsteking is, maar dat was het niet. Heb het ook niet erg druk, of last van stress.

Zou het kunnen? En zo ja, kan dat kwaad als ik dit al zo vroeg heb? Of zou het iets heel anders kunnen zijn?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Kan inderdaad een harde buik zijn.
    Maar ook je banden, of volle darmen, dat kan ik zo niet zeggen, want ik weet niet wat en waar je het precies voelt.
    Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder en dan is de gehele baarmoeder kei hard. Jou baarmoeder komt nu boven het schaambot uit.
    Bandenpijn zit meer in de flanken en onderin bij je schaambot, dit is een soort trekkend gevoel.
    Bespreek volgende controle even met de verloskundige waar het precies zit en wat je voelt.

Harde buiken kunnen ook al bij deze duur van de zwangerschap voorkomen. Komen ze vaker en pijnlijk wel een teken dat je rustiger aan moet doen.
    Warmte kan de harde buik verlichten.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina